בוקו חראם ממשיך לחטוף מאות ילדים

10 חודשים מאז החטיפה: מה עלה בגורל החטופות? • עדויות הנערות שנמלטו: "הכריחו אותנו לקרוא מהקוראן"

איידן, ביום השיחרור // איידן, ביום השיחרור

10 חודשים חלפו מאז חטיפתן של יותר מ-270 הנערות מפנימיית צ'יבוק בניגריה, על ידי קבוצת האיסלאם הקיצונית בוקו חראם, ורובן עדיין נעדרות. למרות המחאה העולמית, שהחלה באינטרנט ואף הגיעה להפגנות ענק ברחבי העולם, מרבית הבנות עדיין לא שבו, ולאחרונה נמסרו דיווחים על מאות חטיפות נוספות של נשים וילדים, שבניגוד לרעש התקשורתי שליווה את החטיפה הקודמת, הפעם העולם שותק.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

חברי בוקו חראם רואים באותה חטיפה המונית כסמל זוהר של ההצלחה שלהם, ואף מתרברבים כי  בנות הפנימייה כבר נכנעו, התאסלמו ונישאו ללוחמיה. "הם אמרו לנו שעלינו להפוך להיות כמוהם ולקבל את האיסלאם", סיפרה אביגיל ג'ון, בת ה-15, שנחטפה על ידי בוקו חראם והצליחה להמלט לאחרונה. 

יותר מ-50 בנות בחדר

בעקבות הפצצה של חיל האוויר הניגרי על הבית בו הייתה שבויה, עברה יחד עם מספר בנות אחרות וחלק מאנשי הקבוצה אל עיר אחרת שלאחר כמה שבועות שוחררה על ידי הצבא הניגרי. ג'ון הובלה לקבלת טיפול רפואי, בעקבות שבר בידה, ולאחר מכן התאחדה עם משפחתה. 

ב -10 החודשים שחלפו מאז החטיפה ההמונית, בוקו חראם גדל ואתו קצב הרציחות האכזריות. בחודש אוגוסט, החלו לכבוש ערים, בדומה לצורת ההתנהלות של קבוצת האיסלאם הקיצונית האחרת - דעאש. הלחימה עברה מאז מעבר לגבולותיה של ניגריה, והאיחוד האפריקאי הורשה להפעיל כוח רב כדי לנסות למגר אותה את התפשטות הקבוצה.

הציגו להם סרט וידאו בו הופיעו בנות הפנימייה /// צילום: אי. פי

דורקס איידן, בת ה-20, היתה גם היא שבוייה של בוקו חראם ושוחררה לאחרונה. איידן סיפרה כי חלקה חדר עם יותר מ -50 נערות שנדחסו יחד והוכו, אם הם סרבו ללמוד פסוקים מהקוראן או לערוך תפילות מוסלמיות יומיות. "כאשר הלוחמים התרגזו, הם היו יורים ירייה באוויר", הוסיפה. איידן לבסוף נכנעה והכחיש את אמונתה הנוצרית ו"הפכה" למוסלמית.

נישואים בכפייה - או מכות

עוד סיפרה כי בימיה הראשונים, הכניסו חברי הקבוצה, את הבנות אל תוך כיתה והציגו להם סרט וידאו בו הופיעו בנות הפנימייה, שנחטפו זמן מה לפניה. הבנות היו מכוסות בחיג'אב, כשרק עינהן חשופות. איידן סיפרה כי פרצה בבכי למראה הוידאו. מאוחר יותר, ניגש אליה אחד הלוחמים ואמר לה כי היא תהיה אשתו, איידן אמרה שהיא אינה מעוניינת ובתגובה הכה אותה.

"הם אמרו שיישברו את הרגליים לכל מי שתנסה לברוח", סיפרה איידן, שבימים אלו נמצאת במחנה הפליטים ביולה. עוד הבהירה איידן כי מרבית הבנות החטופות לא נאנסו, וכי על פי התכנית של אנשי הארגון, היה עליהן להתאסלם, ורק לאחר הנישואים יוכלו הלוחמים לגעת בהן. למרות שעשרות בנות הצליחו להמלט במהלך החודשים האחרונים, כ-219 מבנות הפנימייה עדיין נמצאים בחזקת בוקו חראם.

הכתבה הכי נקראת היום באתר: הילד הטראנסג'נדר שכבש את הרשת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר