חסילונים כחול לבן

ברוקר לשעבר החליט לפתוח חווה לגידול שרימפסים • מיטב השפים בישראל נהנים מהתוצרת

החסילונים של רון // החסילונים של רון
החסילונים של רון 

סרטני השרימפס, הם מוצר מבוקש במסעדות השף והגורמה ובמעדניות הלא כשרות בישראל. כידוע, החסילונים גדלים בים' אבל מה לעשות? דווקא חופי ישראל, באגן המזרחי של הים תיכון, דלים בסרטנים הקטנים הללו. לצרכנים לא נותר אלא לסמוך על שרימפס קפוא ועמוס באנטיביוטיקה, המיובא ממדינות כמו תאילנד או ויאטנם. כבר היו בישראל חקלאים, שניסו את כוחם בגידול שרימפס בבריכות מבוקרות אבל כולם נכשלו, חוץ מאחד, שבשנה האחרונה עושה מהפכה בתחום ונחשף כאן לראשונה.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

רון גיא מקיבוץ כפר רופין שבעמק בית שאן, יצא לעיר הגדולה תל אביב, עבד בחברות היי טק, עסק במסחר אלקטרוני והיה ברוקר בבורסה בתל אביב. "בשלב מסוים נסעתי לטיול במזרח וקסם לי הרעיון למכור ק"ג אחד של שרימפס ב-20 שקלים כמו בתאילנד", סיפר רון. "חזרתי לארץ והתחלתי לעבוד על התכנית להקים חוות גידול של שרימפס, שניתן יהיה למכור אותם טריים למסעדות ולמעדניות בישראל". 

רון ידע שרבים לפניו ניסו ונכשלו אבל היה נחוש. "אספתי הרבה מידע באינטרנט, נעזרתי במומחה אמריקאי וגם הקיבוץ עזר. ידעתי שאחרים לפני נכשלו וידעתי שאני צריך להיות יצירתי ומאד מקצועי. החסילונים שלי גדלים במי מעיינות מהגלבוע. מים מיוחדים המוגדרים 'קשים', שהופכים למים מלוחים המדמים מי ים בתוספות של חומרים שונים שאנחנו מסיפים להם". 

"כל זה בשילוב עם טמפרטורות נכונות, ממשק תחזוקה יעיל וחסכוני ומעקב 24/7 אחרי התפתחות החסילונים, הגעתי לתוצאות הרצויות. החווה שלי היא היחידה בישראל שבה מגדלים שרימפס באופן מסחרי", אמר רון, שאינו מצטער לרגע על נטישת כסא המנהלים בחברות ההיי טק והמעבר לגידול שרימפס בעמק בית שאן. 

את השרימפס מייבא רון מארה"ב בגודל זעיר של 2 מיליגרם כל אחד ומשווק אותם בחלוף ארבעה חודשים. 300 הק"ג הראשונים שלו נחטפו מיד, והמחזור הבא כבר נמכר מראש. "כמה מבכירי השפים בישראל עשו טעימות והבינו מיד שיש פה שרימפס מנצח, גם טרי וגם טעים בהרבה מהקפוא שמגיע מתאילנד או ויאטנם". 

"לישראל מיובאים מדי שנה 1,000 טונות של שרימפס קפוא, עוד 50 טונות מגיעים מהים התיכון ואני מצטרף אליהם עם 20 טון בשנה שאני מייצר. זו התפרצות לדלת פתוחה ואני מקווה להגדיל את כושר הייצור שלי כבר בעתיד הקרוב", הוסיף. 

איך למצוא אהבה ולא להישאר תפרן?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר