הנה באה רכבת העמק

שמה פס: היום החלו להניח את פסי הרכבת שתחבר את חיפה לעמק בית שאן

בניית המסילה של רכבת העמק // בניית המסילה של רכבת העמק

משרד התחבורה, החל בהנחת פסי הרכבת הראשונים של רכבת העמק המיתולוגית, המחברת בין חיפה לגשר שייח חוסיין (נהר הירדן) שבעמק בית שאן. שר התחבורה, ישראל כץ ציין כי העבודות החלו לאחר שהושלמה כמעט לחלוטין הקמת המבנה התחתון של המסילה האמורה להתחבר למסילת החוף, באזור חיפה ולרשת המסילות הארצית.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

כץ החליט להאיץ את הפרויקט, המהווה חלק מפרויקט "נתיבי ישראל" שנועד לקרב את הפריפריה למרכז, בעלות כוללת של 27.5 מיליארד שקלים.

הכתבה הכי נקראת היום באתר: מי מרוויח הכי הרבה בצה"ל?

לאורך המסילה שאורכה כ-60 ק"מ, הולכת ונשלמת הקמת 4 תחנות, מתוך 5 שתוכננו: כפר יהושע, כפר ברוך, תחנת עפולה ותחנת בית שאן. תחנה נוספת בלב המפרץ צפויה להיבנות בהמשך. בימים האחרונים, הושלמה הקמת גשר רכבת העמק, מעל כביש 70. הרכבת הראשונה תצא מהתחנה בבית שאן בחודש אוקטובר 2016. עלות הפרויקט נאמדת בכ-4 מיליארד שקלים. 

תחנה ראשונה: לב המפרץ

הרכבת תשמש להסעת נוסעים ומטענים, עוברת בחלקה סמוך לתוואי מסילת העמק ההיסטורית. התוואי הנוכחי יתפצל מתחנת "לב המפרץ", ויעבור בגשר מעל שדרות ההסתדרות לכיוון יגור ואזור צומת העמקים. הקו ימשיך לאזור צומת התשבי לאורכו של עמק יזרעאל,  עד עפולה  ומשם ישירות לבית שאן. בעתיד תמשיך המסילה לגשר "שייח חוסיין" ותתחבר לקו הרכבת של ירדן.

הקמת מסילה למטענים וחיבורה לנמל חיפה והמרכז תאפשר לצמצם את תנועת רכבות המשא בקו החוף ולהפחית את תנועת המשאיות, להקטין עומסי התנועה ומעורבות משאיות בתאונות. שר התחבורה הדגיש כי חיבור ערים כמו נשר, מגדל העמק ובית שאן לרשת המסילות הארצית יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של הערים והישובים שבתוואי הרכבת. "מדובר במהפכה שתעלה את ערך הנדל"ן, ותרחיב את אפשרויות המגורים".

לא תאמינו מה יש בתוך הסופגנייה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר