מורה בכיתה | צילום: GettyImages

"האחר הוא אני"

כ־20 מורים עם מוגבלות נקלטו לעבודה במשרד החינוך

נאה דורש, נאה מקיים: במסגרת הטמעת התוכנית הערכית "האחר הוא אני", קלט לאחרונה משרד החינוך כ־20 עובדי הוראה עם מוגבלות, ובהם עיוורים, נמוכי קומה ונכים. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך הקים במהלך השנה האחרונה צוות משימה ייעודי, בשיתוף אגף השיקום והתעסוקה במוסד לביטוח לאומי, לבחינת היתכנות הנושא. 

מטרת צוות המשימה הייעודי היתה לאתר מורים וגננות עם מוגבלות פיזית או חושית ולסייע להם להתקבל לעבודה ולשמש דמויות חינוכיות עבור התלמידים והפעוטות. כל זאת, כמובן, בתנאי שהמוגבלות אינה פוגעת ביכולת ההוראה שלהם. 

מורים אלה, אשר סיימו את הכשרתם להוראה בהצלחה (יש בידיהם תואר ותעודת הוראה תקיפה), הופנו על ידי הצוות להוראה בכיתות רגילות, אך בתנאים מאפשרי הצלחה. 

כך, למשל, לא מלמדים מורים אלה בכיתות מאוכלסות מדי שבהן עלול מספר התלמידים להכשיל אותם, ולא בכיתות שבהן לומדים תלמידים מאתגרים במיוחד. 

כל זאת, כאמור, כדי לסייע בהצלחתם בהוראה בכיתות ולוודא כי ישולבו במערכת החינוך באופן האופטימלי.

בשלב כניסתם להוראה מקבלים עובדי הוראה אלה חונכים וליווי אישי צמוד, כמקובל במקרה של כל עובד הוראה חדש, לצד מעגל סיוע נוסף מאגף השיקום בביטוח הלאומי. 

כמו כן, המנהלים הקולטים מקדישים תשומת לב מיוחדת לתהליכי הכלה וגיבוי בקרב הצוות, ההורים והתלמידים. המשרד מעניק עשר שעות תקן תוספתיות לכל מוסד שקלט עובד הוראה עם מוגבלות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו