הותר לפרסום: כך פוענח רצח נועה אייל

המשטרה עצרה חשוד בן 38, אב לשתי בנות • נתפס במקרה, רק לאחר שהמשטרה דגמה ממנו די.אן.אי ללא ידיעתו ומצאה התאמה מושלמת לזו שנמצאה בזירת הרצח

נועה אייל ז"ל. 16 שנות תעלומה מגיעות לסיומן // צילום: באדיבות המשפחה // נועה אייל ז"ל. 16 שנות תעלומה מגיעות לסיומן

הותר לפרסום: משטרת מחוז ירושלים עצרה בחודש שעבר חשוד ברצח הנערה נועה אייל לפני שש עשרה שנה. החשוד, ד', בן 38, שומר על זכות השתיקה אך המשטרה משוכנעת כי בידיה רוצחה האכזרי של הנערה, שבמשך 16 שנה הסתובב לו חופשי, ניהל חיים נורמטיביים למדי, כשאיש אינו יודע את הסוד שנשא בליבו. בימים הקרובים צפוי להיות מוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ואונס נועה אייל. 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

צילום: בני פלבן

בידי המשטרה ראיות המוכיחות לטענתה את היותו של החשוד בזירה שבה נראתה בפעם האחרונה נועה אייל וכן בזירה שבה נמצאה גופתה, כמעט 24 שעות אחרי. בין היתר, איתרה המשטרה את הרכב שבאמצעותו בוצע על פי החשד הפשע וביצעה איכון לטלפון הסלולרי שהיה ברשותו באותה תקופה, שהראה כי החשוד אכן היה בזירת הפשע. בחיפוש שנערך בדירתו נמצאו חפצים של נועה אייל אותם הוא על פי החשד לקח לאחר המעשה. הראיה המרכזית אשר קושרת אותו לכאורה לרצח היא תוצאת בדיקת הדי.אן.אי שנערכה לחשוד ואשר הצביעה על התאמה מושלמת לממצאי הדי.אן.אי שנאספו בזירת הרצח ומגופה של הנערה. 

החשוד נשוי ואב לשתי בנות, אשר מתגורר כיום בשכונה בדרום העיר ירושלים. בצעירותו התגורר בשכונת רמות, באותה שכונה שבה התגוררה נועה אייל וזו כנראה הסיבה שהיא הסכימה לעלות על רכבו באותו לילה ארור. בעת שביצע על פי החשד את הרצח היה החשוד כבן 22, מבוגר בחמש שנים מנועה אייל. בחמש עשרה השנה האחרונות הוא עבד במוסך בשכונת תלפיות ואנשים שמכירים אותו התקשו להאמין כי האיש העדין והנחמד שטיפל במכוניתם במוסך והתייחס אליהם תמיד במאור פנים, בסבלנות ובחיוך, הוא הרוצח האכזרי של נועה אייל. 

בני משפחתה של נועה ז"ל הגיבו להתפתחות בהודעה מטעמם: "כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים מהימים ההם, לפני כ-17 שנה. תקופה ארוכה של תעלומה בלתי פתורה. היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת, טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה".

"אנחנו  יודעים שהמשטרה לא ויתרה כל השנים, ופעלה בכל דרך כדי לפענח את המקרה. זהו חוב מוסרי של המשטרה, בראש בראשונה לנועה, למשפחה, לציבור כולו בחברה דמוקרטית מתוקנת. זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך", הוסיפו.

נועה אייל ז"ל. התיק על סף סגירה // צילום: באדיבות המשפחה

כמו בסדרת טלוויזיה

בשנים שחלפו מאז הרצח התחלפו שישה צוותי חקירה. כל צוות חדש שנכנס לתפקידו בחן שוב ושוב את הראיות והממצאים שנאספו בזירת הרצח, את העדויות של האנשים שראו אחרונים את נועה אייל. מיד פעם הכריזו במשטרה על כיוון משמעותי בחקירה, אך תמיד הסתיים הדבר בכלום וללא חשודים ממשיים. תעלומת מותה של נועה אייל רדפה את חוקרי המשטרה שנשבעו כי יום אחד יתפסו את הרוצח. 

התפנית המשמעותית בחקירת הרצח החלה לפני כשנה, עם מעצר קרוב משפחה של החשוד בעבירות אחרות. בדיקת די.אן.אי שנלקחה ממנו (כפי שנעשה כיום עם כל חשוד שנעצר לצורך בדיקה במאגר הדי.אן.אי הארצי) הצביעה על התאמה חלקית לדי.אן.אי שנמצא בזירת הרצח. המשמעות הייתה שככל הנראה, אחד מקרובי משפחתו הוא הרוצח. החוקרים פתחו בחקירה סמויה שבה בדקו את כל קרובי משפחתו, עד שהגיעו לחשוד אפשרי – ד'. 

הם עקבו אחריו, האזינו למכשיר הטלפון שלו ולפני כשלושה שבועות זימנו אותו לחקירה במשטרה. מטרת החקירה הייתה להשיג ממנו דגימת די.אן.אי, ללא ידיעתו. הם נתנו לו לשתות כוס מים, ממנה הפיקו את הדי.אן.אי אשר הצביע, כך לטענת החוקרים, על התאמה מושלמת לזה שנמצא בזירה. ד' שוחרר בתום חקירתו הקצרה והחוקרים המשיכו לעקוב אחריו.

באותו יום בו שוחרר, יצא ד' מתחנת המשטרה ופנה לבנין בית משפט השלום בירושלים אשר נמצא כמה מטרים מבניין המשטרה, כדי לאסוף את רכבו של שופט במקום שהיה זקוק לתיקון. בעוד הוא לוחץ את ידו של השופט ולוקח ממנו את המפתחות, קפצו עליו החוקרים ועצרו אותו במקום. השופט המופתע נותר המום. מאז, הוארך מעצרו של ד' מעת לעת כאשר השופטים שדנים בתיק מציינים כי בידי המשטרה ראיות המצביעות לכאורה על הקשר שלו לרצח.

באמצעות פרקליטו של החשוד, עו"ד יהודה שושן, הוא מכחיש את החשדות נגדו וטוען כי כלל לא הכיר את הנרצחת.

החשוד ברצח, ד'. איכון הטלפון הסלולרי גילה כי נכח בזירת הפשע // צילום: אורן בן חקון 

מכחישים. עו"ד יהודה שושן

הטרמפ האחרון

גופתה של נועה אייל בת ה-17 נמצאה בשעת לילה מאוחרת ביער רמות, בסוף חודש פברואר 98. קדמו לכך חיפושים נרחבים של המשטרה ומתנדבים רבים, לאחר שאייל נראתה לאחרונה יממה קודם לכן, בכיכר הדווידקה במרכז העיר. באותו ערב, היא יצאה עם בן זוגה לראות סרט בסינימטק. לאחר שהסרט הסתיים הגיעו השניים לקראת חצות לכיכר, שם נמצאות עד היום תחנות אוטובוס למספר רב של יעדים בעיר. בן זוגה של נועה עלה על אוטובוס למעלה אדומים, שם הוא התגורר. הוא הספיק לראות את נועה רצה לעבר אוטובוס שעצר בתחנה וסבר כי נסעה איתו. רק בשעות הבוקר, כאשר הבחינו הוריה כי נועה אינה במיטתה ולא אצל בן זוגה, עלה חשד כי משהו רע קרה לה. הם דיווחו על היעדרותה למשטרה שמצידה פתחה בחיפושים ובסריקות. 

בסופו של יום החיפושים נמצאה נועה אייל ביער רמות ללא רוח חיים כשהיא כפותה, פיה חסום ועל גופה סימני אלימות קשים. הממצאים בזירה הצביעו על כך כי נאנסה ונרצחה. עדויות שנגבו וממצאי חקירה העלו כי נועה ככל הנראה פספסה את האוטובוס האחרון לשכונת רמות ועל כן עלתה על טרמפ. נהג מונית העיד כי ראה אותה עולה רכב מסוג פורד אסקורט בצבע לבן עם מדבקות של יחידת גולני. במשך שנים חיפשו החוקרים אחר הרכב הזה, אך הוא לא נמצא. רכבו של החשוד ששימש אותו באותה תקופה הוא בצבע לבן, אך הוא מסוג רנו ובמשטרה בטוחים כי בשל החושך ששרר באותה שעה, נהג המונית התבלבל וסבר שמדובר ברכב פורד אסקורט כשלמעשה נועה אייל עלתה על רכבו של החשוד מסוג רנו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר