במכוניות בכלל, וברטרו בפרט, עיצוב הוא המרכיב המשפיע ביותר על האופן שבו הן מתקבלות. אם לשפוט לפי כמות החיוכים שלה זכתה החיפושית הזו, פולקסווגן בהחלט עשתה עבודה טובה בתחום העיצוב. כולם זיהו אותה מייד כחיפושית ונזכרו בסיפורים משפחתיים על פולקסווגן חיפושית המקורית, ומי שלא - סתם אהב אותה.
יש היום מעט מכוניות חדשות שגורמות לאנשים לשמוח, והחיפושית הזו היא בהחלט אחת מהן. גירסת הבסיס שנבחנה עולה 135,000 שקלים - רק קצת יותר יקרה מגולף. לא רע בהתחשב בפרמיה שגובים בדרך כלל תמורת עיצוב נוסטלגי - אבל כדאי לשים לב לכך שבחו"ל היא דווקא זולה יותר מגולף, כך שיש מקום לשיפור. החיפושית מוצעת אצלנו רק עם מנוע 1.2 ל' טורבו, המספק 105 כ"ס ותיבה דו־מצמדית.
מבחוץ יפה, ומבפנים?
נראה כאילו כל שמחת החיים נעצרה במפתן הדלת. זה מתחיל בצבע השחור ששולט בתא הנוסעים בכל מקום באותה גירסת בסיס. איכות החומרים נמוכה ולא מתיישבת עם רכב לייף סטייל מוצהר. אז אמנם העיצוב נעים ואיכות ההרכבה טובה, אבל קשה שלא להתאכזב מהביצוע הכולל, בייחוד בהשוואה לעיצוב החיצוני ולתחושה שהוא יוצר.
בצד החיובי נציין את רמת האבזור הטובה. המרחב מלפנים טוב מאוד בכל המדדים, ובמיוחד במרווח הראש. חבל שהמושב עצמו לא נוח במיוחד. המרחב מאחור בסדר, מיועד לצמד נוסעים בלבד, עם מרווח ברכיים סביר ומרווח ראש חסר. תא המטען מפתיע לטובה עם גודל נאה ושימושיות טובה.
החיפושית היא רכב נעים לנהיגה. התחושה קלילה ונעימה, ההיגוי קל, המנוע מזיז את המכונית בקלות במהירות עירונית והמכונית נוחה למדי. נכון שעל אתגרי אספלט עירוניים גרועים במיוחד היא מתקשה, אבל במרבית הזמן היא נעימה. מחוץ לעיר היא נשארת נוחה לנסיעה ומתמודדת היטב עם פלאי הכביש המקומי. חבל רק שרעשי כביש פוגעים באווירה הנינוחה בשיוט. מנוע ה־1.2 ל' המוגדש עושה עבודה טובה כצפוי והביצועים מחוץ לעיר טובים. בזחילת פקקים נודדת התיבה בין ההילוכים וגורמת לרעידות קלות.
צריכת הדלק טובה: בשיוט נרשמו כמעט 19 ק"מ לליטר ובימי המבחן המאומצים 12.3 ק"מ/ל'; נתונים נאים בהחלט. האכזבה העיקרית הגיעה מכיוון הבלמים, שהתעייפו מהר מהצפוי, לצד הדוושה שהפכה עצית. וכן, גם ההגה לא מבריק. ועם זאת, החיפושית הזו פונה בחדווה ויכולה לצלוח כביש מפותל באופן שיגרום לכם לחייך.
מהלב
ההצדקה לקיומה של החיפושית המדוברת היא העיצוב מעורר החיוכים. היא מצליחה להיות מספיק טובה בשאר הסעיפים כדי לא להוריד את החיוך מהפנים, ורק עיצוב הפנים ואיכות החומרים פגמו בגודלו. זו מכונית נעימה לשימוש יומיומי, מציעה מרחב טוב מלפנים ומספק מאחור, ואפילו מעט הנאה מנהיגה, כך שקל בהחלט להתאהב בה - ובעולם של מכוניות הגיוניות ומחושבות, זה לא מעט.
* * *

פולקסווגן חיפושית | תעודת זהות
דגם: פולקסווגן חיפושית, 1.2 ל' TSI DSG
מנוע: 1,198 סמ"ק, טורבו
הספק: 105 כ"ס ב־5,000 סל"ד
מומנט: 17.8 קג"מ ב־1,500 סל"ד
בסיס גלגלים: 254 ס"מ
מהירות מירבית: 180 קמ"ש
תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 10.9 שניות
צילומים: תומר פדרטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו