השבוע הסתיימה באופן רשמי עונת הטלוויזיה 2014-2013 בארה"ב. הבשורה המרכזית מסיכום נתוני הרייטינג של עונה זו היא הקאמבק של רשת NBC. לראשונה זה עשור הצליחה רשת השידור לסיים את העונה בתור הרשת הנצפית ביותר בארה"ב ולשוב לרגע לימי הזוהר של שנות ה־90, אז התהדרה ב"סיינפלד", ב"חברים" וב"אי. אר".
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
בין השאר, שידרה NBC את משדרי אולימפיאדת החורף בסוצ'י, שהיו בולטים בלוח השידורים האמריקני, אבל עיקר ההתחזקות שלה ברייטינג היא הודות למשחקי הפוטבול השבועיים, שהם המשדר הנצפה ביותר עם 21.5 מיליון צופים בממוצע. כמו כן, "דה וויס", שעונותיה החמישית והשישית שודרו בזו אחר זו ב־NBC, הפכו את תחרות השירה לתוכנית הריאליטי הנצפית ביותר בארה"ב בפלח הדמוגרפי הנחשק של גילי 49-18. כמו כן, הסידרה "הרשימה השחורה" ששודרה ב־NBC בכיכובו של ג'יימס ספיידר הוכתרה לסידרה החדשה הכי נצפית השנה, עם 14.9 מיליון צופים.
ואולם דווקא אצל המתחרה הוותיקה, CBS, משודרת הסידרה הכי נצפית בארה"ב: הסידרה הקומית "המפץ הגדול", שזכתה לצפייה של 19.9 מיליון צופים. "המפץ הגדול" חודשה לפני חודשיים ללא פחות משלוש עונות נוספות.
סידרת הדרמה הנצפית ביותר, גם היא של CBS, היא "NCIS", עם 19.7 מיליון צופים. ההצלחה של "NCIS", שתעלה בסתיו את עונתה ה־12, הולידה גם את הסידרה הבת "NCIS לוס אנג'לס", ובספטמבר תעלה סידרה בת נוספת "NCIS ניו אורלינס" בכיכובו של סקוט באקולה ("זינוק לאתמול").
בעוד רשת ABC שמרה על נוכחות בטבלאות הרייטינג הודות לסדרות הפופולריות שלה "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל", רשת FOX היא המפסידה הגדולה העונה, לנוכח הדעיכה של סיימון קאוול ו"אקס פקטור" (שבוטלה בינואר לאחר רייטינג מאכזב) וכן בשל הדעיכה של "אמריקן איידול", שסיימה את עונתה ה־13 עם שפל רייטינג של 10 מיליון צופים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו