רויטרס
מומחי תעופה מאמינים עתה כי הסיבה ההגיונית ביותר להתרסקות המטוס המלזי היא מעשה התאבדות. לפי ה"דיילי מייל", הטייס ככל הנראה הטיס את המטוס לגובה של כ־45 אלף רגל כדי לגרום לאובדן הכרה של נוסעי המטוס.
מומחה תעופה סיפר כי על פי נתוני רדאר, המטוס שהה 23 דקות בגובה זה לפני שירד לגובה טיסה סביר יותר. ככל הידוע, הנוסעים היו אמורים לאבד את הכרתם לאחר כ־12 דקות בעקבות מחסור בחמצן.
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
תנאי מזג אוויר קשים גרמו אתמול להפסקת החיפושים אחרי שרידי מטוס הבואינג של מלזיה איירליינס. ראש ממשלת מלזיה, נאג'יב ראזק, אמר שלשום כי המידע מהלוויינים הראה שהמטוס סיים את מסעו באוקיינוס, ממערב לאוסטרליה. השלטונות הסיניים ביקשו מהמלזים את המידע שגרם להם להודיע כי המטוס אבוד, ואילו קרוביהם של הנוסעים בבייג'ין הגיבו לידיעה בזעם והתנגשו עם כוחות משטרה מחוץ לשגרירות מלזיה.
מנכ"ל מלזיה איירליינס, ג'והארי יחיא, אמר אתמול לקבוצת עיתונאים: "איננו יודעים מדוע ואיננו יודעים כיצד קרתה הטרגדיה הזאת". לדבריו, החקירה עלולה להימשך הרבה יותר ותהיה גם הרבה יותר מורכבת מאשר עד כה. "ליבי נשבר כשאני חושב על המשפחות הסובלות", אמר.
טיסה 370 של מלזיה איירליינס, שהמריאה מקואלה לומפור ב־8 במארס לכיוון בייג'ין, שינתה כיוון מסיבה בלתי ברורה. הקשר עימה ניתק 40 דקות לאחר ההמראה ומאז נעלמו עקבותיה. על סיפון המטוס היו 239 נוסעים ואנשי צוות, 153 מהם אזרחי סין.
ד"ר זיגמונד בלובבנד, מומחה לאיכות ולבטיחות בתחבורה ומנכ"ל קבוצת ALD, אמר ל"ישראל היום": "התעלומה תהיה איתנו עוד הרבה שנים, כי הקופסה השחורה נועדה בעיקר למקרים של התרסקות על הקרקע ולא להתרסקות בים. אם נשאלת השאלה מדוע לא פיתחו קופסה שתתאים לטיסה מעל לאוקיינוס, התשובה היא עלות מול תועלת. אבל הנה, ברגע האמת משקיעים מיליארדים בחיפושים. אני בטוח שאחרי תאונה כזו כנראה ישתנה המצב. תמיד כשיש קטסטרופה הרשות הפדרלית והרשות האירופית מייד יוצאות בדרישות חדשות. העולם יצטרך לחשוב לא רק על פרוגנוסטיקה של תקלות במטוס, אלא גם על כל מה שקורה אם מישהו מנתק משהו. לצערי, הסיכוי למצוא את המטוס הוא קטן מאוד. ימצאו אותו באקראי, אם בכלל".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו