רויטרס
טיסה MH370 התרסקה לאוקיינוס ההודי בעקבות משימת התאבדות, אמרו מקורות בכירים לטלגרף הבריטי לאחר שראש ממשלת מלזיה הצהיר שכל הנוסעים על המטוס הנעלם נהרגו. צוות החקירה מאמין שלא הייתה במטוס תקלה או שריפה, שהייתה עשויה להביא את המטוס למסלול הטיסה יוצא הדופן, או לניתוק מערכות התקשורת. ניתוח מסלול הטיסה, האותות והתקשורת, מראה כי הטיסה נעשתה "בצורה רציונלית".
רוצים לקבל עדכוני חדשות שוטפים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
מקור רשמי אמר לטלגרף כי חוקרים מאמינים כי "זה היה מעשה מכוון ע"י מישהו במטוס, שהיה לו את הידע לעשות את מה שעשה... שום דבר לא עלה עדיין בנוגע למניע לכך". כשנשאל על האפשרות של תקלה במטוס או בשריפה, המקור אמר: "זה פשוט לא מתחבר יחד... החוקרים עברו על כל התהליכים שמביאים את המטוס למקום בו טס אחרי שמונה שעות".
אף אחד לא יכול היה לשרוד
אתמול התממשו הפחדים של משפחות האנשים שהיו על המטוס, כשנג'יב רזאק, ראש ממשלת מלזיה, הודיע כי אף אחד לא היה יכול לשרוד. חוקרי תאונות אוויריות בבריטניה וחברת הלווין הבריטי אינמרסט סיפקו מידע שהוביל למסקנות אלה. משפחות הנוסעים כועסים שחברת אינמרסט זיהתה תוך יממה את המקום המשוער בו הטיסה כנראה התרסקה בו, אבל לקח עוד עשרה ימים עד שצוותי החיפוש החלו לפעול בהתאם למידע.
רזאק חשף כי ניתוח חדש של החוקרים הבריטיים ושל אינמרסט מראה שמטוס סיים את טיסתו בת שמונה השעות ב-8 במרס במים העמוקים של האוקיינוס ההודי, כ-2,500 קילומטרים מערבית לפרת', ללא ניצולים. "מדובר במיקום מרוחק, הרחק מכל אתרי נחיתה אפשריים", הוא אמר.
"הטיסה הסתיימה בדרום האוקיינוס ההודי"
"בצער עמוק אני חייב להודיע לכם, כי לפי המידע החדש, טיסה MH370 הסתיימה בדרום האוקיינוס ההודי". בבית מלון בבייג'ין, חלק מבני המשפחות התעלפו כשלמדו על גורלה של הטיסה, כשחלק קיבלו את ההודעה בהודעת טקסט ממלזיה איירליינס.
לאחר מכן גינו את מלזיה איירליינס, והממשלה המלזית, כשקראו להם "המוציאים האמיתיים להורג. אבל כמה המשיכו להיצמד לתקווה. "לא אישרו שנמצאו חלקי מטוס, אז הסיפור לא סגור", אמרה שרה באייק, ששותפה האמריקני פיליפ ווד היה על הטיסה.
מלזיה אירליינס חשפה בפעם הראשונה אתמול שפריק עבדול חמיד, טייס המשנה בן ה-27, היה בטיסתו הראשונה על הבואינג 777, כטייס עם אישור מלא. פריק הצטרף לחברת התעופה לפני שבע שנים, וטס 2,763 שעות, אבל הייתה זו הפעם השישית שלו בתא הטייס של ה-777 – והפעם הראשונה ללא טייס המפקח על פעולתו.
מספרי מלזיה אירליינס אינם תואמים את הרשומות
באופן מפתיע במקצת, אמרה מלזיה אירליינס אמש כי "תפילתנו נשלחות לכל הקרובים של 226 הנוסעים, ול-13 חברנו ועמיתנו" – למרות שהרשימות מראות שהיו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות. חברת התעופה לא הסבירה עדיין את הפער.
ספינת חיל ים הייתה אמש בדרכה לאתר עצמים שזוהו על ידי מטוס של חיל האוויר האוסטרלי – אחד כתום ומלבני, אחד בצבע אפור או ירוק, וצורתו גלילית. בימים האחרונים, עצמים צפים רבים נצפו, אבל אף אחד מהם לא אושר כחלק מן המטוס הנעלם.
צוות החיפוש מ-26 מדינות כיסה חצי עולם, בניסיון לאתר את המטוס שעלם בטיסה שגרתית מקואלה למפור לבייג'ין. המטוס, באופן חשוד, נעלם ברגע שחסרונו העלה הכי פחות חשדות, כשהוא חצה את מלזיה לכיוון ויאטנם. הרשויות המלזיות עומדות בפני ביקורת גוברת על טיפולם בתקרית הקשה, כולל טענות שהם מחביאים מידע וכושלים בחיפוש.
סוכנויות מודיעין זרות ביצעו שני סבבים של בדיקות על הנוסעים, ולא מצאו שום דבר חשוד על מי מהם. כמו כן, לא עלו שום פרטים שעשויים לתרום להתפתחות מחקירת המשטרה האינטנסיבית על שני החשודים העיקריים, זהרי אחמד שאה, הטייס בן ה-53, ופריק.
המשטרה ראיינה יותר ממאה מקורבים לטייסים, חיפשה בסימולטור הטיסה שנלקח מביתו של זהרי, וסרקו את המחשבים ונתוני הטיסה, כשהם נעזרים בחוקרי האף.בי.איי והאינטרפול. אבל מקור המעורב בחקירה אמר: "אנחנו עדיין חסרי רמזים. לא אספנו שום דבר שמעלה חשד".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו