שישה ימים חלפו מהרגע הגורלי שבו נותק הקשר עם מטוס הבואינג המלזי, שעל סיפונו היו 239 נוסעים, וייתכן שאותר אתמול סוף סוף כיוון חקירה משמעותי. סוכנות הידיעות של סין מסרה כי ביום ראשון זיהה אחד מהלוויינים שלה שלושה עצמים בלב הים, שייתכן כי הם חלקים מהמטוס. היום יתחילו סריקות נרחבות באזור.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
דיווח נוסף מאתמול, שרק מוסיף לבלבול, גורס כי נקודה נוספת החשודה כמקום ההתרסקות של המטוס מרוחקת 320 קילומטרים מפנאנג שבצפון־מערב מלזיה. שלטונות המדינה הודיעו אתמול על הרחבת החיפושים, אך ציינו כי הם עלולים להימשך אף חודשים ארוכים. מנהל מחלקת התעופה האזרחית במדינה, זהרודין עבדול רחמן, נטע מעט אופטימיות באומרו כי עדיין לא אבדה תקווה למצוא ניצולים.
במלזיה מתקשים להקים צוות חקירה מקצועי אשר יחקור את נסיבות התאונה. מומחי תעופה מארה"ב ומקנדה, שאזרחיהן היו על המטוס, וכן נציגים של חברת התעופה בואינג, משתתפים בחקירה שפתרונותיה כעת לוטים בערפל. הטיסה שהמריאה מקואלה לומפור לבייג'ין אבדה ממסכי המכ"ם כשעה לאחר המראתה.
התשדורת האחרונה מהמטוס המלזי התקבלה עת עזב המטוס את המרחב של מלזיה ועבר למרחב הווייטנאמי. בהקלטה האחרונה נשמע הקברניט אומר: "all right, good night", ומייד לאחר מכן נדם קולו. משפט זה מוסיף למסתורין בפרשה. "כרגע יש יותר מדי בלבול ופיסות מידע. קשה לנו להחליט איזה מידע אמין ואיזה לא", אמר דובר משרד החוץ של סין, שרוב מנוסעי הטיסה היו אזרחיה. כמו כן הודיעה סין כי בכוונתה להוסיף שני מטוסים למאמצי החיפוש הקדחתניים. בחברת התעופה מלזיה איירליינס טענו כי אין להם סיבה להאמין שפעילות מכוונת של צוות המטוס הובילה להיעלמותו. על פי כמה דיווחים, הודו, השולטת באיי אנדמן וניקובר, התבקשה אף היא לסייע בחיפושים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו