התגברה על המכשולים: השוטרת החירשת הראשונה

שחף קרוואני (19) לא התקבלה לצה"ל - אבל יחידת הכלבנים קלטה אותה במסגרת פרויקט שח"ם • "יש לי חיבור מיוחד עם בע"ח"

יחידת הכלבנים . צילום: קוקו

סיפורה המדהים של שחף קרוואני (19) מחדרה מוכיח כי כוח הרצון של האדם גובר כמעט על כל מגבלה. קרוואני היא השוטרת החירשת הראשונה בין שורת לובשי המדים הכחולים, והיא הוצבה במסגרת תוכנית שח"ם (שירות חובה במשטרה) באחת היחידות המעניינות ביותר - יחידת הכלבנים. "אני מסתדרת מעולה ביחידה כי אין קשר בין השמיעה שלי לכלבים", סיפרה אתמול קרוואני בהתרגשות ל"ישראל היום". 

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

בחודש יולי האחרון סיימה קרוואני את לימודיה בבית הספר "כרמל זבולון" שביגור, שבו לומדים גם כבדי שמיעה, במגמת עיצוב גרפי, כשהיא החירשת היחידה במגמה. לקות השמיעה של שחף היא מולדת והיא נעזרת במכשיר שמיעה שמחובר לאוזנה ואשר בעזרתו היא שומעת צלילים וקוראת שפתיים. עד היום גידלה משפחתה כ־11 כלבים. "יש לי חיבור מיוחד עם בעלי חיים. הם מבינים אותי ולא יכולים להתווכח איתי", היא אומרת. 

כשהגיע זמנה להתגייס, ניסתה קרוואני להתקבל ליחידת עוקץ, אך לא התקבלה בשל לקותה. היא ניסתה להתקבל ליחידת הכלבנים של חיל האוויר, אך גם שם ללא הצלחה. בזכות נחישותה היא בחרה לא לוותר על שירות משמעותי ובעזרת אמה היא פנתה לאחראי על יחידת הפרשים והכלבנים במשטרה, שהסכים לקבל אותה בלי שום היסוס.

למרות מוגבלותה, הצליחה קרוואני לסיים בהצלחה קורס תפקידים במשטרה, והיא משתתפת באימונים עם כלבים המתמחים באיתור סמים וחומרי נפץ. "מה שחשוב בתפקיד זה לתת הנחיות באופן ברור, וכך הכלבים מצייתים לי", מגלה קרוואני סוד מקצועי. "אני מצליחה להשתלט על כלבים בלי לצעוק עליהם בכלל.

רב סמל בכיר חנן פחמני, מפקד קורס כלבי הערכה במרכז ללימודי משטרה, מעיד על פקודתו ואומר: "צריך כוח פיזי רב בעבודה הזו, ושחף מתמודדת עם זה באופן הטוב ביותר". ראש מדור מפעילי בע"ח באגף המבצעים, סנ"צ טל שקמה, הוסיף: "המשטרה פתוחה לאנשים בעלי מוגבלויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר