כבר כמה ימים עברו מאז שככה הסופה ועדיין חורבותיה טרם תוקנו, ולמרות הסולידריות שהפגינו תושבי המדינה מחוץ לירושלים הנצורה, לעובדי חברת החשמל ולחלק מהאזרחים - פשוט נמאס.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
"שעת החירום עובדי שהוכרזה שלא על פי הספר, נסתיימה כבר ממזמן, העובדים שלנו פשוט תשושים עובדים סביב השעון, ועדיין כל הצוותים בירושלים, כשהעבודה פה נזנחת. הכל בגלל ניהול לקוי של מנכ"ל חלמאי", אמר אחד העובדים ממחוז דרום.
תושבי הרצליה מתוסכלים: "פלסטר למת"
בזמן שחברת החשמל מתפארת בהחזרת האור למנותקי החשמל, 15 בעלי העסקים במרכז מסחרי ברחוב האילנות 35 בהרצליה – ישבו על ספסלים מול חנויותיהם וזעמו כשקראו את ההתפארות של חברת החשמל.
כבר תשעה ימים שהם עצמם מנותקים מחשמל, ולמרות שהודיעו על כך כבר לפני כשבוע, עובדי חברת החשמל שהגיעו לסייע הפסיקו את העבודה בגלל שהוקפצו לירושלים. "מאז", כך טוענת קמיל מזרחי, שבעלה ובנה שותפים בחנות הבשר המשפחתית, "ליז דניאל", "הם שולחים עובדים לא מיומנים שרק שמים פלסטר למת, שלא מאפשר לנו לעבוד".
בתחילת השבוע, הם הגיעו אל משרדי החברה ברעננה והתלוננו, במקביל פנו כמה מבעלי החנויות לעורכי דין, "חלמתי אתמול בלילה שלקוחות מחזירים לי את העופות. עד כדי כך זה מפחיד אותי. זרקתי בשר בשווי של 30 אלף שקלים, וזה מטורף. הכל בסדר עם החשמל שלנו, מה שלא בסדר זה שחברת החשמל שעסוקה עם העובדים שלה", אמר בעלה של מזרחי.
"מרכז מסחרי שלם לא מתפקד"
"כל בוקר אנחנו מגיעים לפה, והכל חשוך. למעלה משבוע שאני לא עובדת אבל השיקים ממשיכים לרדת. הסחורה שמגיעה חוזרת כי אין הרבה מה לעשות. אנחנו זרקנו בשר בכמויות אדירות בשווי של למעלה מ- 10 אלף שקלים ועדיין לא רואים את הסוף. מדובר בבשר טרי. אותו הדבר עם המכולת פה. אם הבעיה היתה רק שלנו הפקקים בחנויות היו קופצים. אבל זה לא קורה, כי יש לנו צלצולים בפלאפונים – ואף אחד לא מקבל צלצול התרעה".
מינימרקט "אלמירה" הסמוך חשוך לגמרי, "יש לי נזק של כ- 50 אלף גם הזמנתי שמאי", אמר הבעלים אלמר מרדנוב בזעם, "המצב לא יכול להימשך ככה. אני פשוט ביאוש. פניתי כבר לעו"ד. זה קטסטרופה. זה פשוט מחדל של חברת החשמל שלא חופרת לעומק".
"אין עם מי לדבר. אומרים שכולם בירושלים ואין להם אנשים. זה ממש בזיון", חיים שריון בעל חנות לחומרי חשמל, "כנראה שהצוות פה לא מיומן לבעיות רציניות והם כבר שבוע ימים לא מוצאים מה קורה פה. כל בוקר אנחנו מגיעים לפה, לסירוגין, עובדים ולא עובדים, ויש שבכלל מנותקים ולא יכולים לעבוד עם פנסים. כולנו מנותקים. הגלידריה, מרכז מסחרי שלם שלא מתפקד".
עובד בכיר במרכז: "הזנחה פושעת של האזרחים"
"הנזקים פה גדולים. מילא יום אחד מקסימום יומיים לטובת נצורי ירושלים. הם מבינים בחברת החשמל שיש להם בעיה רצינית, אבל הם מודים שיש בעיה אבל אין להם מי שיבדוק ויטפל בזה לעומק כי כל הצוותים בירושלים. את מי זה מענין, אותי, שאני צריך להתפרנס?".
אחד מבכירי העובדים במרכז, אמר כי הבעיה ידועה, ושיש הרבה תלונות, "זו פשוט הזנחה פושעת של האזרחים, היא ידועה לכולנו, אבל מי יפתח את הפה על זה? למה לי לאבד מקום עבודה בגלל חלמאות של המנכ"ל שהגיע ובא לשנות סדרים? עדיף לשתוק".
עובד החברה, מאשקלון, שהוזנק אף הוא לעבודה בירושלים מספר, "גם אצלינו כמו בשאר אזורי הארץ, גוייסנו, ואכן ישנה הזנחה של מחוזות האחרים. או.קי. זה מצב חירום אבל גם בשאר חלקי הארץ אנשים נשארים ללא חשמל וצריך לטפל גם בהם. ואין את האנשים המקצועיים לזה. המנכ"ל סגר את הברזים עקב קשים תקציביים, בכמויות, לבעלי מקצוע ה'ליבה', עם כניסתו לתפקיד, הוא עצר קביעות כך שהחוזה של העובדים נגמר אחרי 10 שנים ואנשים טובים ואיכותיים הלכו הביתה. ותחשבי, למשל הכשרת משגיח ועובד חל"ב – חיבור לבתים היא חמש שנים. כשנשלחו הביתה ובמקביל אנשים יצאו לפנסיה, נוצר מחסור חמור לבעלי מקצועות כאלה בכל האזורים, וזה בא לידי ביטוי בזמן הסערה. למנהלים שבאים בטענות להנהלה אומרים שזה מה יש. אבל אף עובד לא ממש מתלונן מעבר לזה, מי ירצה לאבד את מקום העבודה שלו? כולנו מעדיפים לשתוק. אבל אני שומע את הקולות התשושים מעבודה ואת הטרוניות בגלל החלמאות של המנכ"ל שלנו".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו