פרסי אופיר: הערב של "בית לחם"

הסרט המדובר של יובל אדלר, שגם גרף את פרס הבמאי הטוב ביותר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר • "מי מפחד מהזאב הרע" גרף חמש זכיות

הקאסט של "בית לחם", אמש // הקאסט של "בית לחם", אמש

הסרט "בית לחם" הוא הזוכה הגדול בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר ה־24 של האקדמיה הישראלית. מדובר בזכייה מרשימה, שכן "בית לחם" גרף את הפרס הנכסף יומיים בלבד אחרי שזכה גם בפסטיבל חיפה. הסרט ימשיך וייצג את ישראל בטקס האוסקר ההוליוודי. בטקס, שנערך בתיאטרון חיפה בהנחייתו של ירון ברובינסקי, חולקו הפרסים לזוכים הגדולים ב־18 קטגוריות שונות, לצד הענקת פרס על מפעל חיים לגשש החיוור.

בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר שפתח את הטקס זכה צחי הלוי על תפקידו ב"בית לחם". הלוי הנרגש, פיינליסט העונה הראשונה של "דה וויס", סיפר כי למד המון תוך כדי המסע. בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה לאורה ריבלין על תפקידה בסרט "ההיא שחוזרת הביתה". בפרס התסריט הטוב ביותר זכו יובל אדלר ועלי ואקד על הסרט "בית לחם".

בפרס עיצוב התלבושות הטוב ביותר זכתה לי אלמביק על הסרט "מפריח היונים"; בפרס העיצוב האמנותי הטוב ביותר זכה ערד שאואט על הסרט "מי מפחד מהזאת הרע"; הפרס על העריכה הטובה ביותר הוענק לרון עומר על "בית לחם", ופרס המוסיקה המקורית הטובה ביותר הוענק לחיים פרנק אילפמן על הסרט "מי מפחד מה זאב הרע". אחריו הצלם גיורא ביח, שצילם את הסרט "מי מפחד מהזאב הרע", זכה בקטגוריית הצילום הטוב ביותר.

הגשש הנרגש

כאתנחתא מוסיקלית קיבל הקהל את נינט טייב במראה קשוח ורוקיסטי במיוחד, ובהמשך את קרולינה, אך מפלס הריגושים באמת עלה על גדותיו כאשר שלישיית הגשש החיוור - גברי בנאי, שייקה לוי ופולי (ישראל) פוליאקוב ז"ל קיבלה את הפרס למפעל חיים. הפרס הוענק השנה לציון 50 שנה לפעילותם המשותפת של מי שהפכו לאחד מנכסי התרבות החשובים והמשמעותיים בישראל, שעיצבו את התרבות וההומור שלנו ואשר חתומים על אחד הלהיטים הגדולים ביותר שהיו כאן, "גבעת חלפון אינה עונה", לצד סרטים רבים נוספים בהשתתפותם.

[image gallery]

הצמד אלי ומריאנו שרו את "תן לשים ת'ראש על דיונה" כשהקהל מצטרף במחיאות כפיים סוערות, ועם תום השיר הזמינו את חברי הגשש (יעל פוליאקוב עלתה בשם אביה) לעלות לבמה, כשהקהל עומד על רגליו ומריע להם בהתלהבות.

"אני נורא מתרגש", אמר שייקה, "תודה ענקית לאבינו שבשמיים, פשנל הגדול. תודה לגאונים שעבדו איתנו, לשייקה אופיר הענק, לניסים אלוני, ליוסי בנאי, למוטי קירשנבאום. נמשיך כמובן להתגעגע לפולי, שחסר לנו כל כך ויחסר לנו לנצח. בתחום הקולנוע עבדנו עם שלושה גאונים: אורי זוהר הצדיק, אפרים קישון, וכמובן אסי דיין. זן נדיר של גאונות".

הגשש הנרגש המשיך: "תודה ענקית מגיעה לאחים אדרי שנותנים את חייהם לקולנוע הישראלי, ותודה לקהל האדיר שמלווה אותנו 50 שנה. בבקשה אל תשתנו, אנחנו אוהבים אתכם מאוד". יעל פוליאקוב אמרה: "בשם פולי אנחנו מצטערים להיות פה במקומו ואני מאחלת לגשש שההומור והמערכונים והשפה ימשיכו הלאה לדורות הבאים".

מי מפחד מ"בית לחם"?

בקטגוריית הפסקול הטוב ביותר זכו דניאל שטרית, רונן נגל ולי זוהר על הסרט "מי מפחד מהזאב הרע". בקטגוריית האיפור זכו אלינור גיגי־אדוני ודקלה שרעבי על "מי מפחד מהזאב הרע", ובקטגוריית הליהוק הטוב ביותר זכו לירון זוהר ונעמה זלצמן על הסרט "בית לחם".

פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר הוענק לסרט "שומרי הסף" בהפקת דרור מורה ופיליפה קוברסקי, שכבר הספיק לעבור בשטיח האדום של טקס האוסקר. מורה נעדר מהטקס בשל הקרנת סרטו בקונגרס האמריקני. בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר זכה הסרט "איה" בהפקתם של הלל רוזמן, יעל אבקסיס ופבלו מלר.

לקראת סוף הערב הגיע שלב הפרסים הגדולים: בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר זכה מכרם חורי על תפקידו בסרט "הבן של אלוהים", בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר זכתה סיון לוי על הסרט "שש פעמים".

[image gallery]

רגעי השיא הגיעו כמובן עם הכרזתה של שרת התרבות לימור לבנת על "בית לחם" כסרט הטוב ביותר. "הצלחנו להגדיל את תקציב הקולנוע בזכות הכישרונות, היוצרים וההישגים הבלתי רגילים", אמרה. היה זה אך מתבקש שבמאי הסרט, יובל אדלר, יגרוף את פרס הבמאי הטוב ביותר. כך הסתיים לו ערב שכולו "בית לחם", שליקט שש זכיות, ואחריו "מי מפחד מהזאב הרע" עם חמש זכיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר