מחירי הטיסות ירדו? אלו הבשורות שעשויות לסייע

מאז תחילת המלחמה, הטיסות התייקרו עקב ההיצע המצומצמם והביקוש הגבוה • כעת, ישנם כמה שינויים שיכולים להשפיע במידה מסוימת על עלות הטיסות מישראל

נוסעים בנתב"ג. צילום: קוקו

ישראלים רבים שמחפשים לצאת לחופשה מעבר לים, נתקלים לאחרונה במחירים גבוהים יותר מאשר היו בתקופה שקדמה למלחמה. הסיבות למחירים הגבוהים הן בין היתר ההיצע המצומצם והביקוש הגבוה שגרמו לעליית מחירי הטיסות.

כעת, ישנן כמה בשורות שעשויות להשפיע במידה מסוימת על מחירי הטיסות מישראל, אם כי מדובר בהשפעה מינורית בשלב זה, אך ככל שיהיו יותר הודעות כאלו, ההשפעה תהיה משמעותית יותר.

מטוס של חברת ארקיע, צילום: משה שי

חברת התעופה הישראלית ארקיע מודיעה על חכירה יבשה של מטוס איירבוס 321 עם 220 מושבים. המטוס ייכנס לשירות כבר בחודש הבא ויהיה בשירות ארקיע למשך שלוש וחצי שנים. המטוס יופעל על ידי צוות ארקיע וייצבע בצבעי החברה. 

ההשפעה של כניסת מטוס שכזה לצי החברה היא אפשרות להוסיף עוד כמה אלפי מושבים מדי שבוע בטיסות ליעדי אירופה ואגן הים התיכון. מדובר במטוס השישי של החברה.

מטוס אל על, צילום: משה שי

בשבוע שעבר אל על הודיעה על חכירה רטובה של שני מטוסים מחברת תעופה ליטאית וגם הם צפויים להיכנס לשירות בימים הקרובים. גם במקרה הזה מדובר בהוספה של אלפי מושבים מדי שבוע ליעדים קרובים, כאשר המטוסים של אל על יופעלו עבור חברת הבת סאן דור.

בנוסף, בעוד פחות מחודש ייפתח טרמינל 1, בו תחל לפעול ריינאייר שמציעה נכון לעכשיו לא מעט טיסות במחירים נמוכים מ-200 דולרים עבור טיסות הלוך וחזור. הכניסה של ריינאייר צפויה לגרום לתחרות בשוק הישראלי וההערכה היא שאם לא יהיו התפתחויות דרמטיות בפן הביטחוני, החברה תרחיב את פעילותה בישראל גם מבחינת יעדים וגם מבחינת תדירויות בהמשך השנה.

מטוס של ריינאייר, צילום: איי.פי.

בשבוע שעבר הודיעו היינאן הסינית ואייר אירופה הספרדית על הוספת טיסות לישראל ובסוף השבוע האחרון, הודיעה אייר אינדיה על חזרתה לישראל ב-16 במאי. לכל אלו משמעות גדולה בתחרות ובהיצע הטיסות מישראל ולישראל שכאמור, מהווה פקטור משמעותי בכל נושא מחירי הטיסות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר