למה גל"צניק משקר?

מה אכפת לגל"צניק הצעיר? זו תחנה צבאית שמורה, זאת אורית סטרוק עם כיסוי הראש שאפשר להגיד עליה הכל ממגזר שאפשר להגיד עליו הכל, ואף אחד לא יעשה לו כלום

השרה אורית סטרוק, צילום: אורן בן חקון

ב־2019 העביר הרב אסף נאומבורג שיעור במקד"צ עצמונה, שבו המחיז לצורך הדיון עמדות של הציבור החרדי בישראל אל מול עמדות אחרות, וגם דאג להבהיר בכל רגע שהוא מציג עמדות שאינן שלו. מדובר, למי שטרם פגש מורה, מרצה, גננת או מדריך בצופים, בפרקטיקה בסיסית.

עמרי מניב, כתב ערוץ 13 דאז, קיבל לידיו את הווידאו של השיעור ויצר כתבה מצמררת: רב סרוג מלמד צעירים לפני גיוס ש"אסור להתגייס לצה"ל", ש"ציונות היא סכנה" ושאר פנינים. הבנתם? מניב "חשף" שרב סרוג, אב לחיילים קרביים ממכינה ממלכתית וקרבית, מטיף נגד הצבא והמדינה. דמיינו כתבה שבה נראה וידאו חלקי של שמעון מזרחי מסביר למה כדאי שמכבי ת"א תפסיד כמה שיותר, בלי שום הסבר והקשר. מתחילים להבין?

עיתונאים הם כידוע היצור השחצן בטבע, ומניב לא יוצא דופן. בתחילה לגלג או התעלם מכל אלו שהזדעקו להעיר לו מימין ומשמאל ברשתות, ואז, כשהבין שהסתבך - כי אבוי, אנשים טרחו לצפות בשיעור המלא (זמין ברשת לכל דורש), מלמל מניב דרך דוברות הערוץ התנצלות צולעת כלשהי על "תום לב", ונבעט להשעיה (זמנית, כמובן).

מניב ניסה למזער נזקים ולבצע את הסד"פ הקבוע בייעוץ התקשורתי הבסיסי. אתם יודעים, וידא בזריזות שהקולגות שלו בערוץ יצייצו ממש בספונטניות כמה שהוא אדם ביישן ומקצועי, ומיהר לצלם שלל סלפיז של עצמו מהמילואים לצד חובשי כיפה (ממש במקרה!) + טקסט מרגש על אחדות וכו', ואז ירד קצת למחתרת כדי להתמודד בהמשך עם התביעה שחטף הערוץ שלו. מאז מניב נעלם.

סליחה - קודם לכתב תחקירים בחדשות 12.

השבוע פורסם בגל"צ כי השרה אורית סטרוק, מרשעת חסרת מצפון שכמותה, הכריזה ש"לממשלה שזורקת הכל לפח בשביל להחזיר 22 או 33 איש אין זכות קיום". לקח בערך שלוש דקות עד שכמה בעלי שתי אונות מתפקדות טרחו להקשיב לראיון המלא ולגלות, מי היה מאמין, שהמשפט הוצא מהקשרו ושסטרוק בגדול פשוט אמרה את ההפך.

האמת שהתבררה לא מנעה מעודד בן עמי להזדעזע ארוכות בשידור, או מחילי טרופר, מזדעזע ממלכתי ידוע, להזדעזע שוב (אבל הפעם "עמוקות"). ב"הארץ", שמעולם לא באמת התעניינו בעובדות, כבר איירו עוד איור אנטישמי נורא מתוחכם ועם סאבטקסט ביקורתי עדין ונסתר

שלוש דקות מאוחר מדי: במשך הזמן הזה כבר שווקה הכותרת הנ"ל - שוב, שהיא שקר אבסולוטי, כן? - בשלל מקומות. האמת שהתבררה לא מנעה מעודד בן עמי להזדעזע ארוכות בשידור, או מחילי טרופר, מזדעזע ממלכתי ידוע, להזדעזע שוב (אבל הפעם "עמוקות"). ב"הארץ", שמעולם לא באמת התעניינו בעובדות, כבר איירו עוד איור אנטישמי נורא מתוחכם ועם סאבטקסט ביקורתי עדין ונסתר (תמונה של אורית סטרוק קורעת תמונות של חטופים).

שיהיה ברור: העורך הגל"צניק הצעיר ששיקר ביודעין בכותרת צפה הכל. הוא גם ידע מראש שיבדקו אחריו, ידע שיצליבו, ידע שדוברים ידרשו תשובה והתנצלות. אבל הוא עשה את זה בכל זאת, כי מה אכפת לו? זו תחנה צבאית שמורה, זאת אורית סטרוק עם כיסוי הראש שאפשר להגיד עליה הכל ממגזר שאפשר להגיד עליו הכל, ואף אחד לא יעשה לו כלום. מעניין אם מפקד התחנה, טל לב רם - שיש הטוענים שהוא אדם ישר - יחליט לעשות מעשה או אפילו להתייחס בכלל לסיפור, או שהוא יוותר. בכל זאת, אולי יצמח פה עוד עמרי מניב שהוא ייצר בעצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר