צילום : Resmed

לישון בשקט – איך מתמודדים עם דום נשימה בשינה?

דום נשימה בשינה היא תופעה רווחת בישראל, הפוגעת לא רק בשינה ובתפקוד, אלא גם באיכות החיים ובזוגיות של המתמודדים עימה. מכשיר הסיפאפ, הניתן למתמודדים עם התופעה בהשתתפות כל קופות החולים, מקל מאד על התופעה ומשפרת את איכות החיים של המשתמש.

בשיתוף קלינטיקה

"תופעת דום הנשימה בשינה נפוצה בעיקר בקרב גברים ונשים בריאים בגיל העמידה." מציין אמיר גפן, מנהל תחום השינה בחברת קלינטיקה, המובילה בישראל בתחום הטיפול בדום נשימה בשינה. "מדובר בתופעה שיוצרת הפסקות נשימה במהלך השינה בגלל חסימה בדרכי הנשימה העליונות. הפתרון המוכח לתופעה, גם בארץ וגם בעולם, הוא מכשיר ה סיפאפ - CPAP ( Continuous Positive Airway Pressure), המזרים אוויר בלחץ מותאם אישית למערכת הנשימה של המשתמש, ומאפשר שינה רציפה ואיכותית יותר וצמצום תופעות הלוואי השליליות של דום נשימה בשינה.

גפן ממשיך ומסביר כי "תופעת דום נשימה בשינה לא רק מפריעה לישון וגורמת לעייפות כרונית, אלא כתוצאה מכך היא ממש פוגעת בבריאות במכלול היבטים, פוגעת בתפקוד הקוגניטיבי ועשויה להחמיר מצבים קיימים של דיכאון, כמו כן תופעה זו מעלה את הסיכון באופן משמעותי למחלות לב וכלי דם, שבץ, יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, ועוד . גם בני/ות הזוג של אדם המתמודד עם התופעה סובלים מהיקיצות המרובות, העייפות, חוסר הסבלנות והפגיעה בתפקוד הקוגניטיבי. כתוצאה מכך, הזוגיות נפגעת וגם איכות החיים של כל בני הבית."

צילום : Resmed,

"עשרות אלפי אנשים בישראל מתמודדים עם דום נשימה בשינה, ולנו בקלינטיקה היה חשוב להנגיש את טכנולוגיות הסיפאפ לכל אדם בישראל," מדגיש גפן. "לכן דאגנו להסכמי הפצה עם כל קופות החולים בארץ, בהשתתפות עצמית סמלית של המטופלים הזקוקים למכשיר. כמו כן, כל אדם שבידו מכשיר, זכאי בכל שנה להחליף את הציוד המתכלה של המכשיר, ובכל שלוש עד חמש שנים לקבל מכשיר חדש בהשתתפות הקופה, על מנת למקסם את יעילות הטכנולוגיה."

לכן כל אדם שבידו כבר מכשיר סיפאפ מכל חברה שהיא, מוזמן לבדוק אם הוא זכאי להחלפת ציוד מתכלה או לחידוש מכשיר.
קלינטיקה היא החברה המובילה בישראל בתחום הטיפול בדום נשימה בשינה, והיבואנית הרשמית של חברת Resmed, החברה המובילה בעולם לטכנולוגיות שינה.

קלינטיקה מספקת מגוון פתרונות בתחום טכנולוגיות הנשימה ועזרי נשימה, כולל מכשירי סיפאפ אשר מהווים פתרון מוכח לדום נשימה בשינה וקשיי נשימה אחרים, בעיקר בטיפולים ביתיים מתמשכים.

אחרי שלב ההתאמה הראשונית של המכשיר והמסיכה, חשוב שהצוות יהיה בקשר עם המטופל כדי לוודא שהטיפול ממשיך להיות יעיל, ושהמטופל מקבל מסיכה חדשה כל שנה ומכשיר מעודכן וחדש כל מספר שנים בהתאם לזכויותיו בקופת החולים. באופן זה מטופלי קלינטיקה נהנים מהטכנולוגיה החדשנית בצורה אופטימלית.

חברת קלינטיקה משתייכת לקבוצת צבר רפואה, המעניקה שירותי אשפוז בית וטיפולים בקהילה, כולל פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים שאינם זקוקים לאשפוז אך מתמודדים עם בעיה שפוגעת משמעותית באיכות החיים ומשפיעה על כל בני המשפחה.

צבר רפואה הוקמה ב-2005 , לאורך שנות פעילותה, החברה צמחה, התרחבה והפכה לקבוצת שירותי רפואה משמעותית במיוחד, תוך דגש מקצועי בלתי מתפשר על טיפולי ואשפוזי בית. כיום מטופלים בצבר רפואה כ-2,200 מטופלי בית בכל רגע נתון, וצוות של כ-900 אנשי מקצוע מתחומי רפואה, סיעוד ומקצועות הבריאות . "מתוך ראיה והבנה שעתיד הרפואה נמצא בקהילה ובבית," אומר ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, "צבר רפואה החליטה להרחיב את תחומי הפעילות אל מעבר לאשפוזי הבית, ולהעניק פתרונות לוגיסטיים וטכנולוגיים גם עבור אנשים הזקוקים לקבלת מענה לתסמינים בריאותיים אחרים, שאינם מצריכים אשפוז אך פוגעים משמעותית באיכות החיים ומשפיעים על כל בני המשפחה, חברת קלינטיקה, הינה החברה המובילה בתחום זה ולשמחתנו היא כיום חלק מקבוצת צבר רפואה, חיבור המאפשר שילוב היכולות והחוזקות של שני הגופים."

"מתן מענה רפואי ומקצועי בסביבת הבית מוכר כמודל יעיל ואף עדיף למגוון רחב של מצבים רפואיים.," מסכם ד"ר עופר.

"הנתונים מראים שביעות רצון גבוהה מאוד מצד מטופלים ובני משפחתם ומגמה זו רק צפויה להתרחב, לטובת המטופלים וגם לטובת מערכת הבריאות הציבורית."

בשיתוף קלינטיקה