X

הגיע הזמן לומר את האמת על עבודה מהבית

עם כל הכבוד ליכולת לעבוד מכל מקום ובכל זמן, מחקר חדש מצביע על כך שעבודה מהבית פוגעת לא רק במעסיקים, אלא גם בעובדים עצמם

עבודה מהבית. צילום: Getty Images

עבודה מהבית הפכה מאז תחילת משבר הקורונה מזכות שהיתה שמורה ליחידי סגולה לטרנד לוהט בשוק העבודה – אבל מחקר חדש מראה, שוב, שעבודה מרחוק גוזלת מחיר לאורך זמן, מפחיתה את תחושת החיבור של העובדים ומגבירה את השחיקה. נעזרנו ב-Claude כדי לתמצת את המסקנות.

המחקר, שנערך ע"י צוות חוקרים מקנדה וצרפת ופורסם בכתב העת Journal of Occupational and Organizational Psychology, עקב במשך 6 חודשים, מסתיו 2020 ועד אביב 2021, אחר 716 עובדים בחברות בינלאומיות בארה"ב ובאירופה, שעבדו מהבית לפחות 3 ימים בשבוע במהלך המגיפה. במהלך התקופה דיווחו העובדים על ירידה בתחושת השייכות והקשר עם עמיתיהם ככל שהעבודה מרחוק נמשכה. תחושת ניתוק מהקולגות הובילה להפחתת תחושות המשמעות וההגשמה מעבודתם.

"בעוד שטכנולוגיות ומכשירים יכולים לאפשר אינטראקציות וירטואליות חלקות, מפגשים פיזיים נשארו חיוניים לטיפוח תחושת שייכות חזקה", אמרה מובילת המחקר, ד"ר מארי-קולומב אפוטה.

היעדר קשרים אישיים תרם גם לתשישות רגשית לאורך זמן – מרכיב מרכזי בשחיקה. עובדים שבעבר נהנו מפטפוט עם עמיתים בהפסקות חוו יותר קשיים מאלה שלא נהגו כך. "זה כאילו הם כל כך ניסו לשמור על הקשרים האלה באופן וירטואלי – אבל זה פשוט לא היה אותו הדבר", הסבירה אפוטה. "אז הם הרגישו בסופו של דבר אפילו יותר מבודדים ומנותקים (מכפי שהיו למעשה)".

המחקר מצביע על כך שעובדים אינם מסתגלים היטב לעבודה מרחוק באופן קבוע. לכן, ארגונים צריכים לשקול מדיניות היברידית המאפשרת שיתוף פעולה בחיים האמתיים כדי לשמר את תחושת הקהילה של העובדים. מנהלי חברות צריכים גם לעקוב אחר האופן שבו עובדים מרוחקים מתמודדים מבחינה רגשית. ניתוק ושחיקה ישפיעו בסופו של דבר על הביצועים אם לא יטופלו כראוי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר