X

“אני לא נשמע ישראלי?” הראיון המצחיק של כוכב ההסברה באנגלית

אילון לוי גויס למטה ההסברה במשרד ראש הממשלה מייד לאחר תחילת המלחמה, כדי לייצב את ישראל באנגלית הבריטית המושלמת שלו בגופי תקשורת בינלאומיים. מאז הוא הפך לכוכב, עם ממים משלו ובדיחות על האנגלית שלו, שעבור כמה אנשים נשמעת טובה מדי לאזרח ישראלי

אילון לוי. צילום: חיים צח / לע"מ

כל נציג ישראלי בתקשורת העולמית מכיר מקרוב את המאבק המתמיד מול מראיינים שמגיעים עם הטיה ברורה לצד הנגדי, במקביל למאבק האישי להבעה עצמית רהוטה בשפה שכולנו (בואו נודה בזה) מדברים באופן משובש למדי. קול חדש במלחמת "חרבות ברזל", שמתבלט לטובה בשני התחומים, הוא זה אילון לוי, המשמש דובר מטעם ממשלת ישראל בתקשורת הזרה. הסתייענו ב-Forefront וב-Perplexity כדי להכיר קצת את הכוכב החדש שלנו.

לוי (32) נולד בלונדון להורים ישראלים, למד בבית ספר ציבורי ולאחר מכן הוציא תארים בפילוסופיה, פוליטיקה וכלכלה מאוניברסיטת אוקספורד וביחסים בינלאומיים מאוניברסיטת קיימברידג’. ב-2014 הוא עשה עלייה, שירת בצה"ל במבצע צוק איתן, ומאז הוא גר בישראל, מתרגם ספרים היסטוריים ישראלים לאנגלית ומשמש כאיש תקשורת – בין היתר הגיש חדשות באנגלית בערוץ הראשון (עד סגירתו) ובערוץ i24News, ושימש יועץ תקשורת עולמית לנשיא יצחק הרצוג. הוא דובר אנגלית מושלמת עם מבטא והומור בריטיים אופייניים, אבל מכיר את ישראל מבפנים ומייצג אותה באופן מעמיק, מה שהופך אותו למרואיין מבוקש בכלי חדשות כמו BBC, Sky News וערוץ 4 הבריטיים.

התשובות התמציתיות והברורות שלו, יחד עם הבעות הפנים והחן הרב, גורמות לראיונות שלו להפוך לעתים קרובות לוויראליים.

כך, למשל, באחד מהקליפים שעוררו תשומת לב רבה הוא הביע תדהמה מוחלטת ממגישת סקיי ניוז הבריטית קיי ברלי, ששאלה אותו אם שחרור כ-30 אסירים פלסטינים מול 13 ישראלים מסמל תפיסה ישראלית גזענית לפיה חיי פלסטינים נחשבים פחות.”זוהי האשמה מדהימה", הוא פתח את תשובתו שהסבירה כי הסיבה הפוכה לחלוטין.

בימים האחרונים הצטרף לפנתיאון ראיון לפודקאסט בשם "מועדון הקידוש", שבו עלתה העובדה שהוא ‘אינו נשמע כמו ישראלי טיפוסי’. הוא עבר מייד לדבר אנגלית במבטא ותחביר ישראלים אופייניים: “אני לא נשמע כמו ישראלי אופייני?”, ולאחר מכן הסביר בקצרה את מסלול חייו.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Eylon Levy (@eylonalevy)

נציין כי המבטא הישראלי של לוי לא מפתיע מי שצופה בתקשורת הישראלית בשבועות האחרונים. הוא כבר התראיין מספר פעמים בעברית מושלמת – ואם זה לא מספיק, הוא מסוגל להתראיין באופן שוטף גם בספרדית.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר