במשרד התחבורה הוחלט לקיים דיון חירום בנושא בעיית המוניות בנמל התעופה בן גוריון, זאת בעקבות הפרסומים בעניין ב"ישראל היום" ולאחר תקופה ארוכה שבה תיירים וישראלים רבים מתקשים להתמודד עם הנעשה מבחינת המוניות בנתב"ג.
על פי עדויות שהגיעו למערכת, נוסעים מספרים על נהגים שלא מוכנים לקחת אותם ליעדים קרובים, על נהגים שלא מוכנים להפעיל מונה, על כאלו שנכנסים לשטחי הטרמינל בניגוד לחוק ומציעים מונית לנוחתים ועוד. השיא הגיע אתמול (שני) כאשר המשטרה פרסמה תיעוד של נהג ללא מספר של נהג מונית, כשהוא חוטף 1,000 דולרים מנוסעים שהסיע מנתב"ג לתל אביב.
טרם נודע אם אותו נהג הינו נהג מונית מורשה, אך לפי הודעת המשטרה, הוא אסף את הנוסעים בתשלום מנמל התעופה, מה שמדגיש את הצורך בהסדרת נושא המוניות במקום.
נכון להיום, אין חברה שמפעילה את המוניות באופן מורשה בנתב"ג, מה שמותיר סוג של פרצה ללא מעט נהגים לפעול כרצונם, לכאורה. הנושא נידון כבר כמה שנים וישנם ניסיונות למצוא לו פתרונות, כולל מכרז שנמצא בהתהוות, אך נראה שכרגע אין מספיק הצעות אטרקטיביות לכניסה למכרז, מה שעלול להוביל למצב של דחייה נוספת בהשגת פתרון למשבר המוניות.
בדיון שאמור להתקיים מחר בנושא במשרד התחבורה, צפויים לקדם שני רעיונות לפתרון המשבר: הראשון הוא הוספת פקחים מטעם משרד התחבורה שיגיעו לנתב"ג לאכיפת הבעיה, והשני – הכשרת פקחים בנתב"ג שיוכלו לאכוף את הנושא בעצמם. כידוע, רשות שדות התעופה היא אינה גוף אכיפה, מה שמצריך חקיקה שתאפשר לפקחים מטעמה לאכוף ולהעניש נהגים שעוברים על החוק.
