התקרבות נוספת עם אינדונזיה: נמשכות ההקלות לכניסת ישראלים למדינה

ל"ישראל היום" נודע כי המדינה המוסלמית הגדולה בעולם מאפשרת לישראלים להיכנס לשטחה בטיול מאורגן, אך להתפצל ממנו לאחר כמה ימים ולהמשיך לטייל בה באופן עצמאי • אחרים טענו כי הצליחו להשיג אשרת כניסה באופן פרטי • ייתכן שכבר בימים הקרובים תיכנס לתוקף הקלה נוספת

באלי שבאינדונזיה. לא רק לקבוצות, צילום: GettyImages

התקרבות נוספת בין אינדונזיה לישראל: ל"ישראל היום" נודע כי המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים רשמיים עם ירושלים, החלה לאחרונה להקל על כניסת ישראלים לתחומה. עוד נודע כי ייתכן שכבר בימים הקרובים תיכנס לתוקף הקלה נוספת בתנאי הכניסה לארכיפלג. 

עד לפני כשבועיים, ישראלים שרצו להיכנס לאינדונזיה באופן פרטי יכלו לעשות זאת בעיקר באמצעות דרכון זר. עבור ישראלים שאינם מחזיקים בדרכון נוסף, האפשרויות היחידות היו ויזת עסקים יקרה יחסית, שגם מצריכה הזמנה מגורם אינדונזי, או כניסה כחלק מקבוצה מאורגנת גדולה של לפחות כ-15 מטיילים.

תיירים באינדונזיה. הישראלים ינהרו?, צילום: אי.פי.איי

כעת, האינדונזים שינו את מדיניותם והם מאפשרים לישראלים להיכנס למדינה בטיול מאורגן, אך להתפצל ממנו לאחר כמה ימים ולהמשיך לטייל בה באופן עצמאי, כל עוד הם מלווים במדריך אינדונזי. לדברי עירית להב, מארגנת טיולים בחברת "איילה גיאוגרפית" ומומחית לאינדונזיה, ייתכן כי כבר בימים הקרובים תיכנס לתוקף הקלה משמעותית נוספת, שתאפשר גם לזוגות להיכנס למדינה במתכונת של "טיול מאורגן עצמאי", במסגרתו ילוו במדריך מקומי אך לא יהיו חייבים להיות חלק מקבוצה גדולה יותר.

ל"ישראל היום" גם הגיעו דיווחים של ישראלים שטענו כי כבר הצליחו לקבל אשרת כניסה לאינדונזיה באופן פרטי, ולא כחלק מקבוצה. עם זאת, נכון לעכשיו ובטרם נכנסו לתוקף ההקלות הצפויות, מדובר בפרוצדורה מורכבת יחסית. לדברי המטיילים הישראלים, לצורך קבלת האשרה יש להגיש בקשה באמצעות האינטרנט לאחת מנציגויות אינדונזיה בעולם (אלה ששוחחו עימנו עשו זאת דרך הנציגויות בסינגפור ובדובאי), ולאחר אישור הבקשה יש להגיע באופן פיזי לנציגות על מנת לאסוף את הוויזה.

שער לאחד המקדשים ההינדיים בבאלי באינדונזיה. הקלות לישראלים במדינה,

באינדונזיה כ-275 מיליון תושבים, אשר כ-87% מהם מוסלמים. היא אינה מקיימת קשרים רשמיים עם ישראל, אך בין המדינות מתקיימים קשרים לא רשמיים בתחומי המסחר, הטכנולוגיה והתיירות. צליינים אינדונזיים, בעיקר מהמיעוט הנוצרי במדינה, נוהגים לבקר בישראל, וגם גורמים רשמיים מבקרים מדי פעם בארץ, אם כי לרוב באופן חשאי. 

סמואל טאבוני ויוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, צילום: מרים אלוש, מועצה אזורית שומרון

לפני כשלושה שבועות אף ביקר באופן גלוי במועצה האזורית שומרון סמואל טאבוני, פוליטיקאי אינדונזי שנחשב למועמד המוביל לתפקיד מושל מחוז מערב פפואה הנוצרי ברובו. היה זה ביקור חריג של אישיות אינדונזית בשטחי יהודה ושומרון. טאבוני לא נושא כרגע בתפקיד רשמי, אך הוא עומד בראש השבט הגדול ביותר במערב פפואה וצפוי לכהן כמושל המחוז הבא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר