נהיה צפוף פה: מטא חושפת עוזר AI חדש

ענקית הטכנולוגיה מציגה הערב שורה של חידושים בתחום הבינה המלאכותית, כולל עוזר אישי, מודל שפה בקוד פתוח וכלי שהופך טקסט לתמונות • כמו כן, החברה פועלת לאתר דרכים בלתי-צפויות בהן אנשים עלולים להשתמש לרעה במוצרים שפיתחו

אפליקציות של מטא. . צילום: אי.אף.פי

חברת מטא מציגה הערב שורה של חידושים בתחום הבינה המלאכותית, שכוללים עוזר בינה מלאכותית אישי שיתרחב בהדרגה לכל העולם וישתלב בתוך האפליקציות של החברה, מודל שפה חדש בקוד פתוח שרושם ביצועים מובילים בתעשייה, כלי בינה מלאכותית חדש שהופך טקסט לתמונות בזמן-אמת וגם יכול להנפיש אותן - ויהיה זמין בגרסת בטא בארצות הברית, וכן אמצעי בטיחות חדשים שיבטיחו חדשנות פתוחה ואחראית.  

מטא, צילום: רויטרס

העוזר האישי Meta AI

עוזר הבינה המלאכותית האישי, Meta AI, יחל להיות זמין בהדרגה ברחבי העולם דרך האפליקציות פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר, וכן במשקפיים החכמים של החברה. עוזר הבינה המלאכותית שמושק הערב באנגלית, יחל את דרכו ביותר מ-12 מדינות מחוץ לארה״ב (כולל אוסטרליה, קנדה, גאנה, הודו, ג'מייקה, מלאווי, ניו זילנד, ניגריה, פקיסטן, סינגפור, דרום אפריקה, אוגנדה, זמביה וזימבבואה) - וזוהי רק ההתחלה. 

מדובר במוצר שנחשב כבר היום לאחד מעוזרי הבינה המלאכותית המובילים בעולם מבחינת ביצועים, ויהיה זמין בחינם באופן הדרגתי ברחבי העולם. עוזר הבינה המלאכותית של מטא יוכל לבצע מגוון פעולות - החל מחיפוש מסעדות, דרך המלצות לחופשות ואטרקציות, ועד לסיוע בלימודים, פתרון בעיות מתמטיות או קבלת השראה לעיצוב הדירה החדשה.  

יחל להיות זמין דרך האפליקציות פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר, צילום: איי.פי.

מודל שפה חדש בקוד פתוח: Meta Llama 3

חברת מטא משחררת את שני המודלים הראשונים של Meta Llama 3, אשר זמינים כעת לשימוש נרחב. מהדורה מוקדמת זו כוללת מודלי שפה מאומנים-מראש, שיכולים לתמוך במגוון רחב של מקרי שימוש.

הדגמים מבוססי-הטקסט שמשוחררים היום הם הראשונים בקולקציה זו כאשר המטרה היא להפוך את Meta Llama 3 למודל רב-לשוני ומולטי-מודאלי, ולהמשיך לשדרג את המודל עם מגוון יכולות ומשימות (כמו הנמקה או כתיבת קוד). העוזר Meta AI לדוגמה, פותח על בסיס מודל השפה החדש Meta Llama 3.

מה עומד מאחורי המהלך? מארק צוקרברג, צילום: אי.פי.איי

כלי AI חדש ליצירת תמונות בזמן אמת: Imagine

חברת מטא מציגה הערב גם כלי חדש ליצירת תמונות מפקודות טקסט בזמן-אמת. הכלי יושק בגרסת בטא בארצות הברית, בווטסאפ ובגרסת האינטרנט של Meta AI. 

כאשר אנשים יתנו את הפקודה בצ׳אט, הם יוכלו לנסח פרומפט - והתמונה כבר תתחיל להופיע בעודם מקלידים. התמונה המג׳ונרטת תשתנה עם כל הקלדה של אותיות נוספות, כך שאנשים יוכלו לראות בזמן-אמת כיצד הבינה מלאכותית מייצרת את התמונה ומחייה את החזון שלהם למציאות.

תהיה פה תחרות רחבה בעולם הבינה המלאכותית?, צילום: רויטרס

 אמצעי בטיחות חדשים לפיתוח חדשנות באחריות

החברה משתפת הערב כיצד חידדה את האופן שבו העוזר האישי ישיב לפרומפטים בנושאים פוליטיים או חברתיים, ושילבה קווים מנחים להבטיח שעוזר ה-AI לא יציג דעה או נקודת מבט אחת, אלא יסכם נקודות מבט רלוונטיות שונות בנושא. מטא גם השתמשה בצוותים אדומים ומומחים חיצוניים כדי לאתר דרכים בלתי-צפויות בהן אנשים עלולים להשתמש לרעה במוצרים שפיתחו. החברה הטמיעה אמצעי הגנה - הן ברמת הפרומפט, והן ברמת הפלט של עוזר הבינה המלאכותית.   

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר