מהירות של עד 1,000 קמ"ש: הרכבת הסינית המהירה בעולם שתוכל לעקוף מטוס

בעקבות טכנולוגיות מתקדמות, רכבת חדשה בסין הצליחה להגיע למהירות פורצת דרך של 623 קמ"ש • מהן התכניות לעתיד וכיצד אילון מאסק קשור לכל זה? • כל הפרטים

רכבת הריחוף המגנטית . צילום: Getty Images

רכבת סינית חדשה שברה את שיא המהירות העולמי בבדיקת מבחן שנעשתה, והגיעה למהירות של 623 קמ"ש. הרכבת, שזכתה לכינוי "T-Flight", נבנתה על ידי תאגיד המדע והתעשייה האווירית, הנמצא בבעלות המדינה. 

הרכבת כוללת שתי טכנולוגיות עיקריות: ריחוף מגנטי ו"הייפר-לופ". המשמעות - רכבת ריחוף מגנטי היא רכבת המרחפת מעל המסילה ללא שימוש בגלגלים ומונעת באמצעות כוח אלקטרומגנטי, בעוד שהייפר-לופ היא מערכת הסעת המונים על-קולית המבוססת על שינוע נוסעים באמצעות שפופרת אוויר.

השאיפה: להגיע ל-1,000 קמ"ש

על מנת לבדוק את הרכבת החדשה, התאגיד בנה מסילה באורך של שני קילומטרים בצינור ואקום בלחץ נמוך. כדי להגיע למהירויות מאוד גבוהות, הרכבות צריכות להפחית כל חיכוך ולכן התאגיד בחר לצמצם את גודל מסלול הבדיקה ולוודא שהרכבת לא תיצור חיכוך עם המנהרה.

בשלב המבחן השני של ה-"T-Flight" טענו בתאגיד כי הם שואפים להאריך את המסילה ל-60 ק"מ ולאפשר לרכבת להגיע ל-1,000 קמ"ש. במהירות המרבית הזו, רכבת הריחוף המגנטית תהיה אפילו מהירה יותר ממטוס נוסעים, הטס בטווח ממוצע של 575 עד 600 קמ"ש.

אילון מאסק. מערכות ההייפר-לופ מבוססות על טכנולוגיה חדישה שיצר היזם, צילום: רויטרס

השאיפות של החברה לא נעצרות שם וישנן תכניות לרכבת שתחבר בין הערים הסיניות ווהאן ובייג'ינג ותוכל להגיע ל-2000 קמ"ש. מערכות הייפר-לופ מבוססות על טכנולוגיה חדישה שיצר היזם אילון מאסק, ומהירותן מהירה פי כמה מאשר רכבות קונבנציונליות, כאשר רובן מוגבלות ל-95 קמ"ש (בארה"ב). 

מאסק הציע לראשונה מערכת הייפרלופ עבור ארה"ב ב-2013, אך יותר מעשור לאחר מכן, החזון של מאסק טרם ראה אור. אחת החברות הגדולות בתעשייה, "וירג'ין", סגרה את קו ההייפרלופ שיצרה רק בשנת 2023.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר