"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

היום
שיתוף כתבה
"תעשיית הבשר היא הגורם המזהם ביותר": אלו הנתונים המפחידים מאחורי הסטייק שלכם
המחקר הגדול והמקיף ביותר שנעשה עד כה גילה את האמת שכולנו ניסינו להתחמק ממנה - משבר האקלים נגרם בעיקר בגלל צריכת בשר וחלב מופרזים • "טכנולוגיות חדשות וצמצום בזבוז מזון לא יספיקו"
פרות מתקבצות בחווה בטקסס (ארכיון). צילום: GettyImages
מחקר חדש

"תעשיית הבשר היא הגורם המזהם ביותר": אלו הנתונים המפחידים מאחורי הסטייק שלכם

המחקר הגדול והמקיף ביותר שנעשה עד כה גילה את האמת שכולנו ניסינו להתחמק ממנה - משבר האקלים נגרם בעיקר בגלל צריכת בשר וחלב מופרזים • "טכנולוגיות חדשות וצמצום בזבוז מזון לא יספיקו"

אסף גולן
, עודכן
0

Your browser doesn’t support HTML5 audio

מחקר חדש סקר את ההשפעות של תעשיות הבשר והחלב על הסביבה והעלה ממצאים מטרידים. לפי הנתונים, אם האנושות לא תעבור לצריכה מופחתת של בשר - קשה יהיה לעצור את התחממות כדור הארץ. הסיבה? תעשייה זו אחראית על שליש מהגזים המזהמים הנפלטים לאטמוספירה.

על פי המחקר, הגדול והמקיף ביותר שנעשה עד היום, מעבר לתזונה נטולת בשר הביא להקטנה של 75 אחוזים בפליטות שנגרמות על ידי תעשיית גידול בעלי חיים לצורכי חקלאות בעולם. מעבר לכך, מצא המחקר כי מעבר לטבעונות הוביל לירידה של 66 אחוזים בהרס הסביבה וצמצם את השימוש במים מתוקים לתעשייה זו ב-54 אחוזים.

יש לציין כי ההשפעה העצומה של ייצור מוצרי בשר וחלב על הסביבה ידועה היטב ממחקרים קודמים שנעשו בתחום. יחד עם זאת, מחקרים אלו הסתמכו יותר על מודלים וחישובים מדעיים ופחות בדקו את המציאות בשטח.

לעומת זאת, המחקר החדש ניתח את תזונתם של 55 אלף בני אדם בבריטניה. בנוסף, המדענים השתמשו בנתונים מ-38 אלף חוות ב-119 מדינות ברחבי העולם, זאת על מנת להבין אילו סוגי מזון גורמים לנזקים הסביבתיים הרבים ביותר ואילו סוגי מזון מזיקים פחות.

חוות בקר בנבאדה ארה"ב. תעשיית הבשר אחראית על עיקר זיהום כדור הארץ \ צילום: אי.אף.פי,

התוצאות הראו באופן חד משמעי כי תזונה נטולת מוצרי בשר וחלב, מקטינה דרמטית את הזיהום שנגרם מתעשיית האוכל ברחבי העולם. כדי להמחיש את ההבדל בין גידולי בשר לגידולים חקלאיים צמחיים, ציינו החוקרים כי מוצר בשר אורגני שגודל בתנאים הכי מתקדמים ופחות מזהמים הקיימים בתעשייה, עדיין מזהם פי שמונה מהגידול החקלאי-צמחי הכי מזהם שקיים - זרעי שמן.

פרופ' פיטר סקארבורו מאוניברסיטת אוקספורד, שהוביל את המחקר שפורסם בכתב העת Nature Food, הסביר כי "לבחירות התזונתיות שלנו יש השפעה גדולה על כדור הארץ. צמצום כמות הבשר והחלב בתזונה שלנו יכולה לעשות הבדל עצום בכל הנוגע להשפעה הסביבתית שלנו על העולם".

טרקטור נוסע בשדה שנפגע מבצורת. משבר האקלים פוגע בחקלאות באופן חמור \ צילום: רויטרס, צילום: רויטרס

המומחה ציין עוד כי מעבר לזיהום האוויר הכבד של תעשיית החלב והבשר, לתעשייה זו יש השפעה קשה מאד על הסביבה כולה, זאת כיוון שתעשייה זו משתמשת ב-70 אחוזים מהמים המתוקים בעולם, גורמת ל-80 אחוזים מזיהום הנהרות והאגמים ותופסת כ-75 אחוזים מאדמת החקלאות בכדור הארץ, מצב שמוביל להרס יערות רבים ולפגיעה קשה במגוון הביולוגי בטבע.

במסקנות של המחקר צוין כי על מנת להמשיך לייצר מזון ברחבי העולם, במקביל לצמצום הפגיעה בכדור הארץ ומניעת המשך משבר האקלים, דרושה הפחתה דרמטית בצריכת החלב והבשר. "טכנולוגיות חדשות והפחתה בבזבוז המזון לבדם לא יספיקו", ציינו החוקרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...