לא מעט אזרחים נתקלו בשבועות האחרונים בהודעת מייל מזויפת, שנשלחה אליהם על ידי נוכלים המתחזים לדואר ישראל ולחברת DHL אקספרס. לדברי חברת אבטחת המידע ESET, ,הודעות כוללות את הלוגו של החברות, ועדכון על חבילה שזמינה לאיסוף, כאשר המטרה היא לגנוב את פרטי האשראי של הלקוח.
כדי לתת אמינות להודעה, מצוין לכאורה מספר חבילה. על מקבל ההודעה לאשר תשלום של עלויות המשלוח באמצעות הקלקה על כפתור "אשר תשלום". לאחר שהקליקו לאישור תשלום, מגיעים הנמענים לעמוד זדוני, המיועד להזנת פרטי התשלום ובו יש למלא את תעודת הזהות, שם, מספר כרטיס, תוקף ושלוש ספרות.
הודעה נוספת אשר הופצה בתקופה האחרונה, עובדת באופן דומה, ומתחזה לחברת המשלוחים DHL, כאשר המטרה הינה אותה מטרה – השגת פרטי כרטיס האשראי שלכם.
מחקר של חברת אבטחת המידע ESET מצא כי 61% מהצרכנים ברחבי העולם הצהירו כי הם קונים ברשת לעתים קרובות יותר מאשר לפני פרוץ נגיף הקורונה. "ללא ספק ההאקרים נהיו מתוחכמים יותר. מאחורי כל ניסיון הונאה ישנה חשיבה כיצד לגרום לה להיות הכי מעניינת, מפתה ואמינה", מסרו בחברת אבטחת המידע ESET ישראל".
חשוב להיות מודעים לניסיונות הללו ולא להזין פרטי אשראי, במיוחד כאשר הבקשה הגיעה אליכם, ולא פועל יוצא של פעולה שאתם בעצמכם יזמתם", הוסיפו ב-ESET.
אם קיים ספק שאולי באמת מדובר בחבילה אשר מיועדת לכם, תמיד תוכלו ליצור קשר עם הדואר או הספק ממנו קיבלתם לכאורה את הפניה ולבדוק באופן יזום.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו