השקת ערוץ 14: תראו מי מבקר

ערוץ 14 יפסיק עם הלעומתיות כשערוצים אחרים יפסיקו להתעלם מהם בגלל סיבות שהן הכל חוץ ממקצועיות • תראו בו גיוון כשלא תוצב מולו תמונת תשליל עם אותה רמת גיוון

אנשי ערוץ 14. מגמה גוברת, צילום: יח"צ

טרנד התחדש אצל חלק מהברנז'ה העיתונאית: ללעוג לערוץ 14 המושק ולשלל תקלות השידור שלו ביום חגו. מילא, לכך כבר התרגלנו. אך אז עברו המבקרים לפרצוף הרציני והעיתונאי הקשוח ללא כל משוא הפנים שלהם, והחלו לחלק הערות על הרמה העיתונאית של כתבי הערוץ ומגישיו. פה קפצתי.

"מקבלים בהבנה תקלות", הם אמרו בפרץ נדיבות, "אבל זהו לא ערוץ חדשות, אלא ערוץ תעמולה". בואו ניישר קו: יש הרבה מה לתקן ולשפץ בערוץ 14 - בגיוון (מותר וצריך לבקר את נתניהו), לעיתים בשפה ופה ושם גם בסגנון המקצועי, ובטח שבליטוש. תהיו בטוחים שקברניטי הערוץ מודעים לכך יותר מכולם. העניין הוא ה"עיתונאים" המחלקים ציוני מקצועיות.

תזכורת: אחרי רצח אלי קיי בירושלים התייצב אוהד חמו מחדשות 12 לשידור ומיהר לדברר את סיבת הדקירה - כאב הלב של המחבל מכך שאשתו נמלטה ממנו. נדלג ברשותכם על הגזענות המובנית של חמו - ההנחה שכשלערבי נשבר הלב, הוא פוצח במסע הרג. לכך התרגלנו. העניין הוא שאלמנתו של המחבל בעצמה לא צפתה בחדשות 12. "גאה בבעלי ומתגעגעת", אמרה, "הוא עזר לי בבית ועם הילדים, והיינו הולכים יחד לעבודה מדי בוקר". אבוי. וההשפלה של חמו לא תמה: צוואת המחבל התגלתה גם. "הכינו עצמכם לג'יהאד, להקרבה ולמסירת נפש", כתב אבו פאדי, שלא עדכן גם הוא את חמו, רשע שכמותו. חמו, למי שלא הבין, המציא ידיעה שתסתדר לו ברמה הפוליטית. אותו חמו שכבר נתפס בפאשלה עיתונאית מרהיבה ("כלב בדרגת סרן". רוצו לגוגל). אך חלילה שהקולגות יטילו ספק במקצועיותו, הוא הרי לא שופר.

כיום עוסקות הכותרות בפרשת הסרסור בסוהרות - כתבה שחשף מזמן לירן לוי (אתר וואלה), כשעבד בערוץ 20 - ושזכתה להתעלמות מהערוצים. "החשיפות של לירן לוי על השב"ס בערוץ 20 בזמנו מדגימות למה תקשורת ביביסטית מזיקה כל כך גם לעצמה", תירץ איתי רום, תחקירן(!) "המקור" את הפאשלה שלו בפספוס הסיפור המדהים הזה, "עיתונאי טוב מביא סיפור מעולה, אבל לא מקבל תהודה ראויה כי איש לא לוקח ברצינות פרסומים בערוץ".

הבנתם? הם אשמים. התעלמנו מסוהרות שסורסרו כי אנחנו, ובכן, מקצועיים, בניגוד לערוץ שפרסם זאת.

יחסית לתקציב האפסי שלו, בנה ערוץ 20 מערכת חדשות, לוח שידורים ותשתית יציבה ומשתפרת עם קהל גדל. מערכת ששוב, בהחלט לא חפה מבעיות, אבל מערכת שבניגוד לחמו ושות', משתדלת שלא להמציא ידיעות או להתעלם מאחרות. "הם לא מגוונים!" צועקים בברנז'ה לא בלי צדק, מבלי להביט בדבשת הערוץ המעסיק, זה שמקרין פאנל פרשנים שבו חלק חושבים שהמתנחלים אלימים ושביבי אשם, לעומת החלק השני שדווקא גורס שביבי אשם ושהמתנחלים אלימים.

ערוץ 14 יפסיק עם הלעומתיות כשערוצים אחרים יפסיקו להתעלם מהם בגלל סיבות שהן הכל חוץ ממקצועיות. בערוץ 14 תראו גיוון באולפנים כשלא תוצב מולו תמונת תשליל עם אותה רמת גיוון בדיוק. עם עבודה נכונה, חבלי הלידה של הערוץ יישכחו או שיהפכו לאנקדוטות ביוטיוב. הביקורת עליהם בהחלט ראויה לדיון, אלא שאתם - מחמו, דרך דנה ויס ועד "תחקירני" המקור - האחרונים ברשימה הזו שראויים לבקר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר