הסוף לפקקים? הבוקר (ראשון) החלה חפירת מנהרת הקו הירוק על ידי מכונת החפירה (TBM) ׳גולדה׳, באתר לוינסקי שבתל אביב. האירוע צוין בטקס השקה חגיגי במעמד מנכ״ל נת״ע, חיים גליק, משנה למנכ״ל קו ירוק, ענת טוקר ושגריר סין בישראל, מר צ'י רן.
מכונת החפירה ׳גולדה׳, היא גם זו שחפרה את התוואי האדום של הרכבת הקלה. היא קרויה על שם ראש ממשלת ישראל הרביעית, גולדה מאיר. במהלך החפירה, יעבדו 3 מכונות TBM ("חפרפרות") על כרייה של 4.5 קילומטרים של תוואי הקו הירוק.
פתיחת הקו הירוק של הרכבת קלה / משה בן שמחון
הקו הירוק של הרכבת הקלה מחבר בין חולון וראשון לציון בדרום, דרך תל אביב ועד הרצליה בצפון. אורך הקו 39 ק"מ, מתוכם 4.5 ק"מ תת קרקעיים, עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
מנכ״ל נת״ע, חיים גליק התייחס לתחילת הכרייה: "המכונה שעובדת 24 שעות ביממה, במהלך כל השנה, מדויקת ואמורה לתת לנו את שתי המנהרות שייפתחו מכאן ועד רוקח. האלמנט המרכזי מבחינתנו הוא לייצר ביטחון מלא לסביבה - חוסר סדקים, עבודה בטיחותית, פיקוח מתמיד ושימוש בעשרות אלפי סנסורים. המנהרה תחפר בתוואי של 250 מטר מעל מנהרת הקו האדום, אתגר גדול שכן במנהרה פועלת הרכבת. מדובר באתגר הנדסי מאוד משמעותי".
משנה לקו הירוק, ענת טוקר הוסיפה: "העובדה שאנחנו מתקדמים פה משקפת התקדמות ממשית של פתיחת הקו בזמן. מדובר בקו של 39 קילומטרים כאשר רוב המקטעים הם עיליים, קו עם הרבה מאוד גשרים, שיחבר בין ראשון לציון וחולון מדרום, דרך אבן גבירול ל-2 מרכזי תעסוקה מאוד משמעותיים, קריית עתידים והרצליה פיתוח. כרגע אנחנו נערכים לסדר גודל של שנתיים וחצי של עבודה על המנהרות".
בתוך כך, כנס "מטרו ישראל" של נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) התקיים בחמישי האחרון. במהלכו הוכרז כי רק בשנת 2034 צפויה הפעלה חלקית של פרויקט התשתית הלאומי, וכי הפעלתו המתוכננת המלאה צפויה רק בשנת 2037. במהלך האירוע הוצגו מפתחות להצלחת הפרויקט, שלבי הביצוע ולוחות הזמנים הצפויים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו