"אם זה היה תלוי בך, עמית סוסנה עדיין הייתה נאנסת": הקרב בין לפיד ואנשיו לבן גביר

לאחר הפרסום כי יו"ר יש עתיד מסרב לשתף פעולה עם יוזמת עוצמה יהודית לקידום החוק להנצחת קורבנות 7.10, חברי המפלגות החליפו מהלומות ברשת • השר בן גביר: "התנגדותו ליוזמה - בהמשך לשותפתו עם תומכי הטרור" • ח"כ בן ארי: "לא נשכח לעולם, שהצבעת נגד העסקה הקודמת ושכל עסקה חדשה מטורפדת רק בגלל שאתה מאיים על רה"מ והקואליציה הרקובה שלכם"

לפיד ובן גביר (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

קרב התגובות לאחר חשיפת "ישראל היום": עימות חריף בין חברי יש עתיד ליו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר הערב (חמישי), בעקבות הפרסום לפיו ביש עתיד לא משתפים פעולה עם יוזמת עוצמה יהודית לחקיקה שנועדה להקים רשות זיכרון לאומית לטבח 7.10.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "יש עתיד לא תשתף פעולה עם עוצמה יהודית. לא נסכים לנרמל את הקיצונים בכנסת שרוצים להרוס את מדינת ישראל. ממליץ לבן גביר לא להזכיר את המילים ״שירות צבאי״ אולי אז הציבור ישכח שמדובר במשתמט עלוב שלא שירת יום בצבא".

זאת לאחר שבן גביר תקף את לפיד בתגובה לפרסום: "בזמן שיו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ קרויזר עשה מה-7.10 ימים ארוכים במילואים ביחידה מובחרת, תחזק לפיד בזמן הזה את שותפיו תומכי הטרור האחים המוסלמים ואחמד טיבי, ומנע את הדחת הטרוריסט עופר כסיף מהכנסת. היום, בהמשך לשותפות עם תומכי הטרור, התנגד לפיד להצעת ההנצחה לנרצחי ה-7.10".

מי שהגיבה לבן גביר, היא חברת הכנסת מיש עתיד מירב בן ארי: "אם זה היה תלוי בך ובחברי המפלגה שלך עמית סוסנה הייתה ממשיכה להיאנס בעזה, מייה שם הייתה מאבדת את היד סופית (ספק אם הייתה שורדת) מיה רגב הייתה מאבדת את הרגל ויש לי עוד דוגמאות. גם אם תקציב מיליונים, הכתם והחרפה על המפלגה שלך לעולם לא יימחק.

"לא נשכח לעולם, שהצבעת נגד העסקה הקודמת ושכל עסקה חדשה מטורפדת רק בגלל שאתה מאיים על רה"מ והקואליציה הרקובה שלכם. גזרת על החטופים גזר דין מוות, שום הצ"ח לא תמחק את זה. לעולם. ועוד משהו, לא התנגדנו, פשוט לא חתמנו לכם והגשנו לבד. אתה לא תמיד חייב להיות עילג בציוצים שלך. ושקרויזר יגיע לתרומה למדינה של רם, סגלוביץ', מיקי, שטרן ועוד ועוד שיתקשר אליי. משתמט". 

חבר כנסת ויושב ראש סיעת עוצמה יהודית, יצחק קרויזר, צייץ גם כן: "מירב, התגובה שלך הולמת את אישיותו 'העמוקה' של ראש המפלגה שלך. בתור אדם שתרומתו הציבורית למדינה מסתכמת בלעשות 'זום בגשם', וניצב בשורה אחת עם גדולי המצביאים בתולדות האנושות כמו ג'ינגיס חאן, חמורבי, הורדוס ונפוליאון, שוב הוכיח היום שהוא לא מסוגל להתעלות לגודל השעה אלא בוחר בפוליטיקה של הסתה ושנאה".

"כמי שאת שירותו הצבאי העביר בעיקר במועדונים תל-אביביים ועל הדרך ניפק שקרים בנוסח 'ירו עליי בלבנון' וזריקת רימוני עשן בהצלבה, ניתן להבין מהיכן נובעים הניתוק וחוסר ההבנה הבסיסיים לחשיבות העמוקה של מפעל ההנצחה. ואת מירב, חבל שסרבת למרות בקשות חוזרות ונשנות של המשפחות לקחת חלק בהצעת חוק עניינית וחשובה ובחרת בפוליטיקה רדודה ורמסת את הגבורה. לאנשים קטנים אין מקום ברגעים גדולים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר