בן גביר דורש לכנס את הקבינט: "הגיע הזמן להוריד ראשים בעזה"

השר לביטחון לאומי ביקש לכנס את הקבינט - שלא כונס מאז פברואר • "הממשלה שאני חבר בה צריכה להגיב בעוצמה" • יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "לא ייצא שום דבר טוב מקבינט שבו יושבים קיצונים חסרי אחריות" • פיגוע ירי אירע לעבר עמדה צבאית במעבר 300 שבמרחב חטיבת מנשה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, דרש הבוקר (רביעי) לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח ישראל בלילה ובשעות הבוקר. הקבינט כונס לאחרונה בחודש פברואר.

 "ביקשתי הבוקר לכנס את הקבינט הביטחוני בעקבות האירועים הלילה, אמר בן גביר. "הממשלה שאני חבר בה צריכה להגיב בעוצמה לירי הרקטות מעזה, רקטות של חמאס מחייבות תגובה מעבר להפצצת דיונות ומקומות לא מאוישים. צה"ל יודע היטב את המשימה והגיע הזמן להוריד ראשים בעזה. חייבים לקבוע תג מחיר על כל ירי רקטי ואסור לחרוג ממשוואה שמחייבת תגובה רצינית על כל רקטה ורקטה", הוסיף.

פגיעת רקטה במפעל בשדרות // צילום: החדשות החמות

בתוך כך, פיגוע ירי אירע היום לעבר עמדה צבאית במעבר 300 שבמרחב חטיבת מנשה, זוהו פגיעות בעמדה. כוח צה"ל שהיה בנקודה הגיב בירי ולאחר סריקות במרחב נמצאו תרמילים בזירה. אין נפגעים, כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק במרחב אחר חשודים.

"לכנס בדחיפות את הקבינט"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד צייץ היום בחשבון הטוויטר שלו כי "בניגוד לאחרים לא הייתי ממליץ לנתניהו לכנס את הקבינט. לא ייצא שום דבר טוב לביטחון ישראל מקבינט שבו יושבים קיצונים חסרי אחריות ומדליפנים כרוניים כמו סמוטריץ׳ ובן גביר. עדיף לנהל את המציאות הביטחונית הקשה בפורומים קטנים ומהודקים יותר".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "בוקר קשה בדרום הארץ. מחזק את תושבי העוטף ובטוח שצה"ל ידע להשיב את השקט בעוצמה, בנחישות ובפגיעה קשה בארגוני הטרור. זו עוד תזכורת שבמזרח התיכון לא עושים פוליטיקה מביטחון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שר ביטחון על תנאי מול האתגרים שלפתחה".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן: "לאור המצב הביטחוני, אני קורא לראש הממשלה לכנס בדחיפות את הקבינט המדיני ביטחוני, שלא כונס כבר כחודשיים. כינוס הקבינט אינו דבר וולנטרי ובנסיבות הקיימות הוא מחוייב על פי חוק".

חברת הכנסת מרב מיכאלי: "ממשלת הכאוס והאנרכיה קורסת תחת אתגרי הביטחון של מדינת ישראל. הם לא אלו שימוטטו את החמאס, הם לא אלו שיגבירו את הביטחון האישי, הם לא אלו שיפעלו למען ביטחון ישראל. הלב עם תושבות ותושבי הדרום, מחזקות אתכןם ומאחלים חג שקט".

 

כאמור, אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר בשדרות ובעוטף עזה. במקביל, הלילה שוגרו 9 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, 8 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל או נפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף שני אתרים לייצור ולאחסון אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס.

בהכנת הכתבה השתתפו לילך שובל וחנן גרינווד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר