לאחר שעות של חרדה: אחיו של מוישי קליינרמן נמצא בריא ושלם

שלמה, אחיו בן ה-14 של הנער הנעדר מזה כשנתיים מוישי קליינרמן ממודיעין עילית, ברח בשעה 7 בבוקר ממוסד הרווחה בו הוא לומד ושוהה בקריית מלאכי • דודתו רחלי: "הוא לא רצה להיות בפנימייה, הוא לא אוהב את המקום יותר מדיי, כמו כל ילד שנאלץ להיות בפנימייה"

175 ימים להיעדרו של מוישי קליינרמן: בר מצווה לשלמה אחיו || אריאל אלחרר

שנתיים לאחר היעלמותו של מוישי: שלמה קליינרמן בן 14, אחיו של הנער הנעדר מזה כשנתיים מוישי קליינרמן ממודיעין עילית, נמצא לאחר שנעדר מהשעה 7 בבוקר ממוסד הרווחה בו הוא לומד ושוהה בקריית מלאכי. בעקבות ההיסטוריה המשפחתית, במשטרה מיהרו לחפש אחר שלמה, שהודיע לאמו בשעה 8:30 שברח מהפנימייה, ונמצא בריא ושלם לאחר שעות של חרדה.

אריאל אלחרר שמלווה את המשפחה מסר בזמן החיפושים: "שלמה קליינרמן בן 14, אחיו של הנער הנעדר מיזה כשנתיים מוישי קליינרמן ממודיעין עילית. נעדר גם הוא מהשעה 7 בבוקר ממוסד הרווחה בו הוא לומד ושוהה בקריית מלאכי, אמו גיטי בלחץ אטומי, ובנוסף למסגרת המשטרתית שמטפלת ומחפשת אחר עקבותיו כעת, היא קוראת גם לציבור להיות עירני ולחפש. אם מצאתם או ראיתם התקשרו מיד לדווח למשטרת ישראל, לפני שחלילה יהיה מאוחר". 

שלמה קליינרמן, צילום: השימוש בתמונה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

דודתו רחלי הנפלינג סיפרה: "שלמה נעלם מהפנימייה שהוא לומד בה. עדכנו אותם בבוקר שהוא נעדר מהפנימייה. יצא מוקדם והלך לפני שמישהו הבחין. זה לא קרה בעבר. המשטרה בדרך כלל לא מחפשת כל כך מהר. אלא אם כן יש להם סיבה. ככל הנראה בגלל היסטוריה של המשפחה. כנראה הוא תכנן את הבריחה. דיברתי איתו פעם אחרונה לפני יומיים. הוא אמר שהוא רוצה לבוא אליי לשבת, אמרתי לו שבכיף". 

עוד הוסיפה: "אני לא חושבת שיש קשר בין המקרים. הוא לא רצה להיות בפנימייה. הוא לא אוהב את המקום יותר מדיי, כמו כל ילד שנאלץ להיות בפנימייה. ניסו כמה מקומות, בסופו של דבר זאת הייתה האופציה המתאימה ביותר עבורו. אני אופטימית. מקווה שיצא קצת להשתחרר ונגמרה לו הסוללה בטלפון". 

מודעת החיפוש אחר שלמה קליינרמן, צילום: יחידת הכלבנים

ממשפחת קליינרמן נמסר: "שלמה קליינרמן, אחיו הצעיר של הנעדר מוישי קליינרמן, ברח בבוקר מבית הספר בקאית מלאכי. שלמה עידכן את אימו גיטי הבוקר ב-08:30 שברח מבית הספר.
הנהלת המוסד בו לומד הגישה תלונה במשטרה בשל הרגישות ונפתח תיק נעדר.
משפחת קליינרמן מקווה ששלמה יגיע הביתה במהירה". 

בספטמבר 2022 חגגו משפחת קליינרמן בר מצווה לשלמה, אחיו הקטן של מוישי שנעדר לפני כחצי שנה. כאלף איש הגיעו לשמח את משפחת קליינרמן באירוע, ביניהם מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, השר חילי טרופר, החכ"ים ינון אזולאי, יוסי טייב, אוריאל בוסו ומיכל וולדיגר. בנוסף השתתפו גם עשרות רבנים, אישי ציבור, ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, ואמנים רבים שהגיעו לשיר בהתנדבות מלאה.

מפקד מחוז מרכז ש"י עוזי לוי עם שלמה ומשפחת קליינרמן בבר המצווה, צילום: טל מרום

ביום שישי, 25 במארס 2022, עדכן מוישי קליינרמן בן ה־16 את הוריו שיצא למירון, ויום למחרת נראה בפעם האחרונה במצלמות האבטחה. עם ישראל התגייס לעזרה, ומאות יצאו לחפש אותו בהרי מירון - ללא הצלחה. כבר חודשים ארוכים מנהלים ביחידת יכ"ל חיפושים באמצעות כלבים, בניסיון למצוא כל רמז על אודות הימצאו - אך ללא הועיל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר