בארגון אחים לנשק מחריפים את המחאה: "ב-7.10 זה נגמר, מה שהיה לא יהיה"

האלוף (במיל') נעם תיבון הוביל את מסיבת העיתונאים של ארגון אחים לנשק אשר עסקה בעיקר בגיוס חרדים ובני ישיבות • ביום חמישי הקרוב תתקיים עצרת מחאה מרכזית שתיקרא "ב-7.10 זה נגמר" • אם לשלושה לוחמים: "הדם שלי לא שונה מדם של אימא חרדית"

צילום: משה בן שמחון

בתנועת המחאה "אחים לנשק" קיימו מסיבת עיתונאים היום (שלישי) בעקבות סערת חוק הגיוס ועל רקע קריאתו של הרב יצחק יוסף על כך שבחורי הישיבות לא יתגייסו ואף ירדו לחו"ל. בארגון הודיעו על עצרת מחאה מרכזית שתתקיים ביום חמישי הקרוב.

האלוף (במיל') נעם תיבון,  אשר חילץ את משפחתו וכמה חברי קיבוץ נחל עוז בשבעה באוקטובר אמר: "בתרחיש של שתי חזיתות, חסרות לצה"ל שלוש אוגדות, 10,000 חיילים, לא ניתן להסכמים שקשורים להישרדות פוליטית לפגוע בביטחון ישראל. אני קורא לחברי הכנסת מכל הסיעות לפעול למען ביטחון ישראל ולגיוס חרדים לצה"ל עכשיו כפי שדורש שר הביטחון".

"לא ניתן להסכמים שקשורים להישרדות פוליטית לפגוע בביטחון ישראל". האלוף (במיל') נעם תיבון, צילום: קוקו

נעה כפרי, לשעבר נווטת קרב, שיתפה כי בעבר שירתה יחד עם אדם חרדי ואמרה: "כשיש רצון, אפשר למצוא פתרונות. לא הגיוני שבזמן שהחברה הישראלית מקיזה דם, נשים נלחמות בטנקים ומכיניסטיות עותרות לבג״צ כדי לשרת בגולני יש חלקים שלא נכנסים ומעולם לא נכנסו תחת האלונקה".

"כשיש רצון, אפשר למצוא פתרונות". נועה כפרי, צילום: קוקו

הדם שלי לא שונה מדם של אימא חרדית

מיכל גורפינקל, אמא לשלושה לוחמים, חתן ובעל במילואים הוסיפה: "אני כל הזמן בפחד. בחרדה מדפיקה בדלת, ממספר חסוי שמתקשר. הכאב, הלחץ, אין סופי. כמה דמעות יש בגוף? הדם שלי לא שונה מדם של אמא חרדית".

"הדם שלי לא שונה מדם של אימא חרדית" מיכל גורפינקל, צילום: קוקו

סא"ל במיל' צור אלון, הוסיף: אנו בשעת כושר לתקן עוול היסטורי, לא ניתן להמשיך ככה. שיוויון בנטל הוא ״לא נגד״, לא נגד התורה, לא נגד הישיבות, לא נגד אף מגזר כזה או אחר. שיוויון בנטל הוא בעד – בעד אחדות, בעד סולידריות, בעד צדק. יחד. המילה הזו "יחד" חייבת לחזור למרכז הבמה הישראלית. לא כולם צריכים להיות בגולני ובשיריון, אבל כולם צריכים לשאת בנטל יחד. אני לא מתכוון לתת לבנות שלי לסחוב לבד את האלונקה. הן תסחובנה! ועוד איך. אבל לא לבד, אלא ביחד!"

"המילה הזו "יחד" חייבת לחזור למרכז הבמה הישראלית". צור אלון, צילום: קוקו

פורום 'לוחמים.ות לשוויון בנטל' בראשות האלוף במיל׳ נעם תיבון, יוביל הפגנה בחמישי הקרוב בשעה 19:30 בכיכר הבימה בתל אביב, ויחד עם הציבור הישראלי כולו יבהיר: ב7.10 זה נגמר. מה שהיה לא יהיה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר