"הרגשנו כמו ברווזים במטווח": עדויות דרמטיות של מבלים במסיבת הטבע בדרום

חמושים פתחו באש על בליינים במסיבת טבע סמוך לאורים • דווח על נעדרים במקום • ליאור אוחיון, שהייתה במסיבה עם חברותיה ,שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה בקשה לסיוע: "אנחנו מתחבאות כבר שלוש שעות בתוך שטח אש באיזור המסיבה, כל מי שיכול להפעיל קשרים - תדאגו לחלץ אותנו" • צעיר נוסף שברח: "‏איבדנו אנשים, החולצה שלי הפכה להיות חוסם עורקים לאלה שנפצעו"

מתקפת פתע על ישראל: עדויות ממסיבת הטבע בדרום

ישראל במלחמה: מתקפת הפתע בה פתח חמאס היום (שבת) נגד ישראל, תפסה צעירים רבים שהגיעו למסיבת טבע בקיבוץ רעים כשהם לא מוכנים. מאות בני אדם נמלטו מאזורי הכינוס בחשש כי מחבלים יגיעו למקום.

על רקע חילופי הירי, קריאות נואשות לכוחות ביטחון להתערב, יחד עם חוסר ודאות גדול. בסרטונים נראים האזרחים מתגוננים על גבעה ומאחורי גדרות. "אני מפחדת", כתבה אחת הצעירות בסרטון. 

חמושים פתחו באש על בליינים במסיבת טבע סמוך לאורים, צילום: השימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

אחד הצעירים שהגיע ליישוב פטיש ממסיבת הטבע סיפר: "זה התחיל לפנות בוקר עם המטחים, זה העיר אותנו מהשינה. ‏מהר מאוד התחלנו לשמוע את קולות הירי. ‏רצינו להתחיל לברוח אבל ראינו שכל הכבישים מסביב חסומים ואין לאן לברוח. העמסנו כמה שיותר אנשים לרכב והתחלנו לברוח לכביש.

"באיזשהו שלב, כ‏שהרכב שלנו עמוס באנשים, קולטנו רכב מתקרב אלינו במהירות. אחת החברות שהייתה ברכב צרחה שהרכב נראה לה חשוד, ‏ואז שהוא היה במרחק כמה עשרות מטרים מאיתנו, ירדו כמה מחבלים והתחילו לירות עלינו. ‏

"פרקנו מהרכב והתחלנו לברוח. ‏ניסינו למצוא מחסה והתחבאנו כמה שעות, ‏תוך כדי אנשים נפצעו, ‏איבדנו כמה אנשים. החולצה שהייתה עליי הפכה להיות חוסם עורקים לאלה שנפצעו. אני מאמין שהיותר קשה מאחורינו ונחזור הביתה".

חמושים פתחו באש על בליינים במסיבת טבע סמוך לאורים, צילום: השימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מבלה אחרת סיפרה: "הרגשנו כמו ברווזים במטווח, אנשים רצו לכל הכיוונים. חבר הגיע לקחת אותנו".

"שמענו בהתחלה ירי רקטות אחרי זה אנחנו שומעים, 'מחבלים, מחבלים, רוצו', ראיתי שוטר מדמם אומר לי 'פשוט תעזבו, לכו מכאן'", מספר מבלה נוסף.

"לקחתי אוטו אני אפילו לא יודע של מי האוטו היה מונע, נסעתי לקחתי איתי עוד שמונה אנשים, נסעתי חזרה לתוך ההמון, אספנו אנשים על הרצפה של האוטו, טסנו לבאר שבע".

אחד הבנים שבילה היום במסיבת הטבע ההמונית לפני שהקשר נותק, צילום: ללא קרדיט

יפתח טוויג, בן כהן, עדן משה, ודור תואר בני 27 ממועצה אזורית, בילו היום במסיבת הטבע ההמונית "נובה" שבדרום. הקשר עם שניים מהם נותק בסביבות השעה שבע וחצי בבוקר.

ליאור אוחיון, שהייתה גם היא במסיבה עם חברותיה ,שיתפה בשעה 11:00 בחשבון האינסטגרם שלה סטורי בבקשה לסיוע: "אני ועוד שלוש בנות כבר שלוש שעות מתחבאות בתוך שטח אש באיזור המסיבה, כל מי שיכול להפעיל קשרים ובבקשה לדאוג שיחלצו אותנו כמה שיותר מהר!!!"

ליאור אוחיון שיתפה בשעה 11:00 בחשבון האינסטגרם שלה סטורי בבקשה לסיוע, צילום: ללא קרדיט

בשיחה עם "ישראל היום" מתארת דנה ינאי מכפר אביב את הרגעים הראשונים לאחר ששוחחה עם ביתה שהצליחה להימלט למושב פטיש ונותק איתה הקשר.

"אני לא יכולה לדבר איתה כי היא בלי סוללה כמה שעות. שמעתי בשש וחצי ודיברתי איתה בשבע, שמעתי יריות ברקע והיא היתה בהיסטריה. ואז נקטעה הסוללה כי לא היתה קליטה. הם היו ביער בבארי ודיברתי עם חבר שלה והוא אמר שהם בדרך לפטיש. הם צעדו שלוש שעות לכיוון פטיש. לפעמים מישהו שמכיר שם התקשר לעדכן כי רוב הילדים היו עם טלפונים בלי סוללה".

הקשר עם שניים נותק בסביבות השעה 7 וחצי בבוקר, צילום: ללא קרדיט

"הם לא נתקלו במחבלים עצמם אבל חלק שבתוך היער נתקלו במחבלים," הוסיפה. "הם נכנסו לבורות והתחבאו בבורות והם התחילו לצעוד. הם צעדו לבד בלי אבטחה. זה אפקט העדר, מישהו אמר שיגיעו לשם כי הוא מכיר מישהו וידאגו להם".

"אני בהלם כי נהרגה מישהי מהרחוב שבו אנחנו גרים. פה נהרגה מישהי ברקטה והמקלטים היו סגורים. בשש וחצי בבוקר יצאתי לרוץ ושמעתי קודם בום חשבתי שנפל מטוס מהשמיים. היה בום בלי אזעקה. ישר רצתי הביתה וצעקתי שזו מלחמה. מישהי רצה למקלט והיה סגור, ואנחנו בלי ממ"דים".

בילו היום במסיבת הטבע ההמונית לפני שהקשר נותק, צילום: ללא קרדיט

"הבן שלי בצבא. כל הגזרות עם דאגות. הוא היה בחווארה והם יורדים לעוטף. אמרתי לו שינסה לבדוק היכן אחותו. אני מרגישה בכל הגזרות עם שני הילדים שלי".

"אני דואגת אבל אני חושבת שהיא כבר בפטיש אז אני מנסה להירגע. מישהו אמר לחבר אחר שהם הגיעו לשם אז אני מנסה להיות רגועה. היא בת 22. מזל שהיא לקחה את החבר שלה ולא ירדה לבד. הבת שלי חזקה, היא היתה לוחמת מעברים בצבא, והיא יודעת להסתדר."

גם תושב המרכז, שאחיינית שלו בת ה-26 הייתה במסיבת טבע באזור עוטף עזה ולא היה אתה קשר, עד שהתברר כי היא מאושפזת בסורוקה במצב לא ידוע, מספר: "שמענו ממנה בהתחלה ואז נותק הקשר ועברו עלינו שעות של חרדה כי לא ידענו מה קורה. הורים שלה דאגו מאוד. נאחל בריאות לכל הפצועים. יש הקלה מסויימת ששמענו שהיא מאושפזת".

"תקפו אותנו מכל הכיוונים"

דיאנה גיל, בת 23, היתה במסיבת טבע בדרום גם כן. היא מספרת כי כבר בשבע בבוקר התחילו טילים.

דברי המפכ״ל המשטרה כעת בחדר המבצעים של המטה הארצי בירושלים

"לא ידענו אם לברוח או לא לברוח. היה צבע אדום ואמרו להתקפל. כולם הלכו לרכבים ואז היו פקקים, כי היו הרבה אנשים ולא הצלחנו לצאת משם. פתאום אנחנו שומעים מטחי ירי, מלא יריות. זה בא מכל כיוון. הפנו אותנו לדרך עפר כדי שלא נהיה על הכביש. פתאום היה ירי ממש לידינו וכולם ברחו מהרכבים. פשוט יצאו וברחו".

בהמשך, מספרת דיאנה, הם נסעו לכיוון קיבוץ צאלים. "עדכנתי את ההורים שאני פה ושני בסדר," והוסיפה: "חלק מהאנשים שהיו במסיבה נפגעו בדרך החוצה. זה היה מפחיד מאוד. הלם. תקפו אותנו מכל הכיוונים".

חוגג אחר שהיה במסיבה וביקש לא להזדהות, סיפר: "הייתי במסיבה עם אשתי, פתאום שמענו יריות. שמענו אנשים צועקים 'מחבלים, מחבלים'. נכנסו לרכב והתחלנו לנסוע. פתאום רכב שהיה לפני קיבל צרור. הנוסעים שם נפגעו. איכשהו הצלחתי להזיז את הרכב ולברוח משם. היה לנו מזל גדול".

פינוי הצעירים לערים מיישובי המועצה האזורית מרחבים, צילום: השימוש לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

דורית דנן, היתה באתר הקמה של פסטיבל מידברן בסמוך למסיבת הטבע. "התעוררנו בשש וחצי בבוקר לקול פיצוצים. חשבנו שזה גשם ואז הבנו את הסיטואציה. התחלנו להתקפל כדי לנסוע הביתה. אמרו לנו לא לנסוע דרך הציר הראשי. הגענו לצומת אורים וראינו רכב פגוע מיריות לידו אמבולנס. שעתיים התחבאנו בתחנת דלק עם אנשים מהמסיבה, רוכבי אופניים ומשפחה שירו עליה".

"כשהצבא אמר שיש ציר פנוי לכיוון קיבוץ צאלים אז נסענו בשיירות. הצבא אמר לנו שאי אפשר להמשיך הלאה ושניכנס לצאלים. יש פה כ-300 איש. הם דואגים לנו למזרונים, אוכל וקפה. אנחנו פה בעוצר והצבא מפטרל מסביב".

דורית הוסיפה: "היה כיף בלילה וקמנו לסיוט. לא ידענו שיש מחבלים שיורים. חשבנו שיש ירי טילים. כשראינו את הרכב שנפגע בירי הבנו מה קורה. הרבה חברי מהמסיבה חטפו התקפי חרדה ובכי. הם סיפרו שירו עליהם והם ברחו. סיטואציה לא פשוטה".

חן מזרחי, תושב תל אביב שהיה במסיבה ברעים סיפר כי "זה התחיל בשעה שבע בבוקר. כשהחלו היריות מהשמיים. התחלנו לצעוק צבע אדום לכולם. היו כמה מוקדי ירי. רצנו מכיוון לכיוון. לא היו כוחות צה"ל. רק כוחות משטרה. היינו צריכים עוד שוטרים. רבים נפלו ונפצעו מירי מחבלים. המחבלים הקיפו אותנו ב-360 מעלות. הצלחנו איכשהו לברוח מקו הירי. ירו עלינו שלוש פעמים תוך כדי הבריחה".

"הייתה חוליה של ארבעה מחבלים ואז חוליה של שישה נוספים. במקום האחרון תפסה אותנו חוליה של מחבלים וחטפנו ירי. ירו עלינו אר פי ג'י לתוך האוטו. נצמדנו לטנק שהיה שם. כולנו יצאנו והבנו שהחיילים לא נמצאים בטנק. זה היה מאוד מבולבל. יש לי עוד חברים נעדרים שם לאט לאט אני רואה חברים שאני מכיר מגיעים לבית החולים. יש הרוגים בכבישים. אלה מראות מאוד מאוד קשים. הורדתי חולצה בשביל חוסם פצועים בשטח. עורקים לשלוש פצועים".

"הם היו עם נשקים עם רצועות ירוקות. התחושה היא של חוסר אונים. אתה ב-360 ואתה יודע שיהרגו אותך עוד רגע. יש אנשים ששכבו ביער. ידידה שלי שהצליחה לברוח סיפרה שעשו שם ווידוא הריגה".

בהכנת הידיעה השתתפו: לילך שובל, טל אריאל יקיר, ירון דורון ואבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר