שב"כ פענח פיגוע ירי בלוד ממבצע "שומר החומות" - שניים נעצרו

כתב אישום הוגש נגד שני בני משפחה, שפצעו ישראלי באורח קל-בינוני • במקרה אחר, אחד החשודים יידה אבנים אל עבר כוחות משטרה והסתובב ברחבי העיר עם אקדח טעון ורובה קלצ'ניקוב • השניים מואשמים בעבירות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה, נשיאת נשק ושיבוש מהלכי משפט

שוטרים בלוד , צילום: צילום: יוסי זליגר

בעקבות חקירה של שירות הביטחון הכללי, בשיתוף משטרת ישראל, נעצרו שני תושבי לוד בחשד כי ירו ופצעו ישראלי באורח קל-בינוני במהלך מבצע "שומר החומות" - כך הותר לפרסום היום (חמישי).

ירי של ערבים על יהודים בלוד

החשודים הם בני משפחה: אמסלם חסונה בן ה-29 ועייד חסונה בן ה-28. במסגרת חקירתם עלה כי השניים ביצעו פיגוע ירי ב-21 במאי, ואף היו מעורבים בהתפרעויות נוספות שאירעו באותה התקופה בלוד. כתבי אישום הוגשו נגד השניים.

על פי כתבי האישום, במהלך מבצע "שומר החומות" החלה התקהלות מחוץ לבית של הנאשמים. השניים נכחו במקום כשהם רעולי פנים ומצוידים באקדחים. הם הבחינו כי חלק מן המתקהלים יהודים. אמסלם שלף את אקדחו וירה באוויר שתי יריות, במטרה להפחיד את התושבים היהודים שהגיעו למתחם. לאחר מכן, הנאשמים הלכו לבניין מגורים סמוך המשקיף למתחם ההתקהלות, והחלו לירות יחדיו מספר רב של יריות לכיוון התושבים היהודים. אמסלם זיהה כי אחד הנוכחים משתייך למד"א, וירה לעברו ממרחק עשרה מטרים כדור שפגע ברגלו של המתנדב ופצע אותו. בשלב זה ברחו שני הנאשמים מן הזירה והסתירו את האקדחים במקום מסתור.

המשטרה מבצעת מעצרים בלוד, קרדיט: דוברות המשטרה

במועד אחר במהלך המבצע, אמסלם סבר כי רכב שהתקרב לביתו הוא רכב של יהודים וירה שלושה כדורים באוויר, במטרה להפחיד את השוהים ברכב. בהמשך אותו הערב יצא מביתו והסתובב ברחבי העיר, כשהוא נושא אקדח טעון ורובה קלצ'ניקוב באופן גלוי. כמה ימים לאחר מכן, מכר את הקלצ'ניקוב לאדם אחר בתמורה ל-45,000 שקלים.

במועד נוסף, אמסלם היה מעורב באירוע התפרעות בעיר בעת הלווייתו של מוסא חסונה ז"ל, במסגרתו יידה כמה אבנים אל עבר כוחות משטרה שנכחו במקום.

בהמשך יצא אמסלם את גבולות הארץ לטורקיה, בין היתר כדי להקשות על איתורו, ושב לישראל זמן רב לאחר מכן – במהלך חודש נובמבר 2021.

"לא היסס לפגוע ביהודים" 

בגין האירועים המתוארים, נאשם אמסלם חסונה בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, ירי מנשק חם, נשיאת נשק, אבזר ותחמושת, שיבוש מהלכי משפט, סחר בנשק, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות. עייד מואשם בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא, נשיאת נשק, אבזר ותחמושת ושיבוש מהלכי משפט.

במקביל לכתבי האישום, הוגשה נגד השניים בקשת מעצר עד לתום ההליכים, ובה כתב עו"ד שטיינברג, שהגיש את כתבי האישום: "במהלך התקופה הרלוונטית למעשים החזיק המשיב מספר כלי נשק, אשר היו זמינים עבורו לשימוש, והוא אף לא היסס להשתמש בהם לצורך פגיעה ביהודים על רקע מהומות חודש מאי. נגישותו של המשיב לאמצעי לחימה ובחירתו להשתמש בהם מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי ממחישות את מסוכנותו המופלגת כלפי אדם, כלפי הציבור וכלפי המדינה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר