יד הגורל: הפועל נפצע באגודל בתאונת עבודה ויזכה לפיצויים של מיליונים

ניסיון להסיר מדבקה שנתקעה בתוך מדפסת הוביל לחתך באצבע של עובד במפעל • לרוע המזל, הוא כבר איבד שלוש אצבעות באותה יד בתקרית קודמת • ביהמ"ש קבע שהמעסיק התרשל ופסק לתובע סכום גדול במיוחד  

אצבעות. צילום: Getty Images

בתאונת עבודה שהתרחשה לפני כמה שנים במפעל, ניסה פועל להסיר בעזרת סכין מדבקה שנתפסה בתוך מדפסת מדבקות. בידו האחת הוא אחז את המדפסת ובידו האחרת השתמש בסכין כדי לקלף את המדבקה. עקב הכוח שהפעיל להסרת המדבקה, הסכין גרמה לחתך עמוק באגודל ידו.

תאונת העבודה הזאת הפכה לסוגייה משפטית אחרי שעו"ד גיל בן ארי הגיש לביהמ"ש המחוזי בלוד תביעת פיצויים. בכתב התביעה נכתב כי 30 שנה קודם לכן, אותו תובע היה מעורב בתאונת עבודה אחרת, שבמהלכה הוא נפגע בארבע אצבעות באותה כף יד. שלוש אצבעות שלו נקטעו והרביעית נפגעה קשות. עקב כך, הוא נותר עם אצבע יחידה שתפקדה היטב – אותו האגודל שנפגע בתאונת המדפסת.

המפעל הכחיש את אחריותו לתאונה וטען כי התובע אחראי לבדו לתאונה, משום שהוא היה צריך לקלף את המדבקה בציפורניו ולא בסכין. מומחית כף יד, שמונתה על ידי ביהמ"ש, קבעה כי הסכין גרמה לפגיעה בגיד האגודל, המזכה בנכות אורתופדית של חמישה אחוזים בלבד, כזאת שבדרך כלל לא משפיעה באופן משמעותי על התפקוד. אולם, במקרה זה, האגודל היתה האצבע היחידה שעליה נשען תפקוד היד כולה, ובגלל הפגיעה באגודל הפכה כף היד כולה ל"בלתי-שמישה".

בית המשפט המחוזי בלוד, צילום: יוסי זליגר

לאחרונה ניתן פסק דין שחייב את המפעל לשלם לתובע פיצויים בגין התאונה בסך 2.2 מיליון שקלים. השופט אבי פורג קבע בפסק דינו, כי הוא השתכנע שהתאונה פגעה ביכולתו של התובע להשתמש בידו וכי היא נגרמה בגלל רשלנות המפעל, ששיטת העבודה שבה נקט להסרת מדבקות שנתקעו במדפסת היתה רשלנית ומסוכנת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר