רשמת ההוצאה לפועל: הרשות הפלשתינית תחויב לפצות הורים שבתם נרצחה בפיגוע טרור

המפוצים הם הוריה של דליה למקוס ז"ל אשר נרצחה באכזריות לפני כתשע שנים על ידי מחבל • במשך השנים הוא קיבל משכורת על סך 12,000 ש"ח מהרשות הפלשתינית • כעת, לאחר שהכספים עוקלו, על הרשות לפצות את המשפחה בסכום של 267 אלף שקלים

לשכת ההוצאה לפועל. צילום: ללא קרדיט

רשמת ההוצאה לפועל, עידית גור אריה, חייבה את הרשות הפלשתינית היום (ראשון) לפצות הורים שבתם נרצחה בפיגוע על סך 267 אלף שקלים. החיוב נעשה על סמך פסק דין כאשר הרשות היא צד ג' בתיק. 

המפוצים הם הוריה של דליה למקוס ז"ל, אשר נרצחה באכזריות ע"י המחבל, החייב לפני כ-9 שנים, החייב הורשע בארבעה פרטי אישום- האחד בגין גרימת מוות בכוונה, שניים נוספים בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה ופרט אישום נוסף בגין החזקת סכין.

דליה למקוס ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

במסגרת גזר הדין, הוטלו על המחבלהחייב שני מאסרי עולם, אשר ירוצו במצטבר- מאסר עולם בגין רצח דליה למקוס ז"ל, ומאסר עולם נוסף בגין עבירות של ניסיון לגרימת מותם של שני אנשים נוספים (ישי כץ וישעיה הורביץ). כן נקבע בגזר הדין, כי על החייב לפצות את עיזבון המנוחה בסכום כולל של 3,911,531 שקלים. משום שהוריה של המנוחה הם יורשיה על פי דין, הוגש גזר הדין לביצוע בתיק לצורך אכיפת החיובים הכספיים כנגד החייב. כמו כן, בינואר 2017 הוטלו עיקולי צד ג' אצל הרשות הפלסטינית, אש"פ ומשרד האוצר של ישראל. 

לטענת ההורים, על פי החקיקה הפלשתינית, הרשות מעבירה מדי חודש שכר חודשי למבצע הפיגויע אשר גובהו נגזר מחומרת העבירה. מבצע הפיגוע מקבל מהרשות משכורת בסך של 12,000 שקלים בחודש.

נוף העיר רמאללה בשטחי הרשות הפלשתינית, צילום: מישל דוט קום

הוריה של דליה הטילו עיקול על שכרו של המחבל, המתקבל מהרשות. לאחר שלא השיבו לצו העיקול, ההורים עתרו בבקשה לחיוב הרשות בסך כולל של 276,000 שקלים, המבטאים 23 משכורות אחרונות שהועברו על ידי הרשות לידי המחבל בחודשים אוגוסט 2021 עד יוני 2023 כולל.

הרשמת קבעה בהחלטתה, כי חובתה העיקרית של הרשות היא למסור את הנכס המעוקל, כלומר המשכורת של המחבל עליה הוטל עיקול, אם וכאשר הצד השלישי לא מילא אחר הצו למסירת המעוקלים והעברתם לתיק.

הרשמת קבעה כי הרשות הפלשתינית משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם סכומי עתק מדי חודש, כנראה שהסכום מתקרב למיליארד שקלים בשנה. כל מחבל ובני משפחתו מקבלים ממנה שכר חודשי. הרשות, צד ג' בתיק מקבלת מדי חודש כספים ממדינת ישראל מהם משולמים כספים למחבלים ולבני משפחותיהם, וכעת עליה לפצות את המשפחה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר