הפרסומים היו שקריים: בוגי יעלון ישלם פיצוים לדוד שמרון בגין הוצאת דיבה

השר לשעבר יפצה את שמרון ב-88 אלף שקלים על הפרסום כי קיבל שוחד במסגרת עסקת הצוללות • השבוע סיכמו הצדדים על הסכם פשרה לאחר שבעבר הוא סירב • מטעמו של יעלון נמסר בתגובה: "השר נעתר לפשרה מתוך רצונו, להשקיע עתותיו ועתות העדים, במדינה ובטובתה"

דוד שמרון (מימין) ובוגי יעלון (משמאל). צילום: צילום: גדעון מרקוביץ' , אלעד גוטמן (ארכיון)

שר הביטחון לשעבר, בוגי יעלון, ישלם לדוד שמרון פיצויים בסך של 88 אלף שקלים בשל פרסומי דיבה שיקרים שפרסם נגדו. יעלון טען בעבר שעו״ד שמרון קיבל שוחד בהיקף של עשרות מיליוני יורו במסגרת עסקת הצוללות, ושחלק מהכספים אף הועבר לראש הממשלה נתניהו, דבר שהתברר כשקר גמור.

עורך דין דוד שמרון: *"השופט שמע את הדברים ברוב קשב ויכריע" (ארכיון) // שמואל בוכריס

השבוע קיבל בית המשפט את תביעת שמרון, והציע לצדדים להסכים כי בוגי יעלון יידרש לשלם עשרות אלפי שקלים בגין פרסומי הדיבה השקריים שפרסם כנגד עו״ד שמרון.  הצדדים הודיעו השבוע כי הם מסכימים להצעת בית המשפט. בכך הודה בוגי כי הפרסומים נגד עו״ד שמרון היו שקריים וכי אין כל טענה ששמרון הרוויח שלא כדין כספים במסגרת פרשת הצוללות.

בעבר סירב יעלון להצעת פשרה שהציע בית המשפט, ואף סירב להצעתו של שמרון כי הסכום שהוצע כפשרה ייתרם. לבסוף נקבע ע״י בית המשפט כי דברי יעלון הם דיבה ועליו לפצות את עו״ד שמרון.

עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין: "אחרי שנים שבהן עו״ד שמרון נאלץ להתמודד עם שקרים גסים באשר למעורבות שלו במה שכונה "פרשת הצוללות", לאחר שימוע מוצלח בפרקליטות, נקבע כי בעו״ד שמרון לא דבק רבב, ועתה בית המשפט מחייב את מי שפירסם נגד עו״ד שמרון שקרים גסים לשלם לו פיצויים משמעותיים"

מטעמו של יעלון נמסר בתגובה לפסיקת בית המשפט: "השר והרמטכ״ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון נעתר להצעת בית המשפט הנכבד להגיע לפשרה ומכבד את הצעת כבוד השופט. הסכמה זו ניתנה, גם שיעלון סמוך ובטוח כי לו נשמעו ההוכחות בתיק, התביעה הייתה נדחית במלואה, ואך מתוך רצונו, בימים קשים אלה, להשקיע עתותיו ועתות העדים (בכירים לשעבר במערכת הביטחון), במדינה ובטובתה.

"יש לציין כי בעבר הוצע במסגרת הצעת פשרה קודמת של בית המשפט, כי הסכום שישולם ייתרם ל״עדי בנגב״ – נחלת ערן, ודומה כי בימים אלה, ערכה של תרומה שכזו גבוה שבעתיים. יעלון מקווה שאכן כך ייעשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר