עו"ד בכיר התנגד לרפורמה המשפטית ויצא בהסתה חמורה: לא אחיה בדיקטטורה - אלחם בנשק

עורך הדין דוד דוחק יצא באמירה שנויה במחלוקת במהלך כנס באילת • "אני רואה את זה כבגידה בלאום היהודי ובבית היהודי - אני לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לוקחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו"

עו"ד דוד חודק (מימין) בכנס באילת שבו התבטא באופן מסית, צילום: יח"צ כנס לשכת עורכי הדין

במסגרת כנס לשכת עורכי הדין שמתקיים הערב (רביעי) באילת, עו"ד דוד חודק, מבכירי עורכי הדין בישראל, תקף בקיצוניות את הרפורמה המשפטית, ואמר: "אני לא אחיה בדיקטטורה, גם אם המשמעות תהיה להילחם בנשק".

"לא האמנתי שדבר כזה יקרה בישראל, אבל גם לא האמנתי שיהודי ירצח ראש ‏ממשלה יהודי. אחרי שיצאתי מההלם הרגשתי תחושת זעם אדירה", אמר עו"ד חודק, והוסיף: "אני נמנה עם דור מלחמת יום ‏הכיפורים, שאלתי את עצמי מה היו אומרים אלו שמסרו את נפשם במלחמות על ‏התפנית המזעזעת הזו. אני רואה את מה שקורה ברמת בגידה בלאום היהודי ובבית היהודי.

מתקפה חריפה נגד נתניהו ולוין. שר המשפטים לוין עם רה"מ בנימין נתניהו, צילום: אורן בן חקון

"אני ‏לא מבין מאיפה בנימין נתניהו ויריב לוין לקוחים את האומץ בכלל להציע הצעה כזו.‏ החלטתי שאני לא אחיה יום אחד בדיקטטורה, ואם צריך להילחם על זה - אלחם. הממשלה לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת. אנשים מוכנים ‏להילחם עם נשק וכולם מזדעזעים אם אתה אומר דבר כזה. אם אצטרך להגיע לשם ואם יגררו אותי ‏לשם זה מה שאעשה. אני לא אעזוב את הארץ ולא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח ‏ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח, יהיה אשר יהיה".

במסגרת הדיון על הרפורמה אמר גם עו"ד יוסי בנקל: "אם לא נעמוד על שלנו ולא נבהיר שעד ‏כאן, הדברים יתקדמו לפי התוכנית של הקבוצות האלו. זאת ממשלה שמבחינתה היא החוק, היא ‏בית המשפט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר