נתניהו החליט: ראש המוסד ומשלחת בכירים יצאו לקהיר לדון על עסקת חטופים

משלחת נציגים ישראלים בראשות ראש המוסד דדי ברנע צפויה להגיע לקהיר לדיון בעסקת חטופים • ביידן: "עובדים על הפסקת אש של לפחות שישה שבועות"

"קר לכם? חם - חם בלב": הרגעים הראשונים של פרננדו סימון מרמן ולואיס הר לאחר החילוץ || דובר צה"ל

התקבלה ההחלטה: משלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע צפויה להגיע מחר (שלישי) לדיון על עסקת החטופים שיתקיים בקהיר. בין נציגי המשלחת יהיו גם ראש השב"כ רונן בר והאלוף (במיל') ניצן אלון שיגיעו לשיחה עם ראש ה-CIA, ראש ממשלת קטאר וראש המודיעין המצרי.

כמו כן, לקראת השיחות שיתקיימו נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישה עם מלך ירדן אמר כי "עובדים על עסקת חטופים שתביא להפסקת אש של לפחות שישה שבועות".

שחרור החטופים בעסקה הקודמת (ארכיון), צילום: אי.פי

כזכור, בימים האחרונים עוד לא היה ברור אם אם ישלחו נציגים לדיון. ההערכה הייתה כי רה"מ יבחר לעשות זאת. גורם המעורה בנושא אמר ל"ישראל היום" מוקדם יותר היום כי "עדיין לא התקבלה החלטה", אך ישנם שיקולים לכאן ולכאן.

כמו כן, השרים וגורמי הביטחון דנו בשאלה אם נוכחות ישראלית בדיון תהווה מפגן כבוד למצרים ולארה"ב שמקיימים את הדיון או לחילופין תוביל להחרפת עמדת חמאס במשא ומתן. ברקע בארה"ב לוחצים מאוד לקדם את העסקה, כולל בשיחה שהתקיימה בין נתניהו לנשיא ארה"ב ביידן.

ראש המוסד דדי ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

כזכור, שלשום הנחה קבינט המלחמה את ראש המוסד שלא להמשיך במגעים עד שבחמאס לא ישובו לגבולות השיח שנקבעו בפסגת פריז. השרים מעוניינים שבחמאס יוותרו על דרישותיהם בנושא הר הבית וכן יצמצמו את דרישותיהם בנוגע למספרי המשוחררים העתידיים מבתי הכלא בישראל. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר