הפוטנציאל בשילוב חרדים: בנות הסמינרים עקפו את אוניברסיטת ת"א

בשנה שעברה פורסמו נתונים מפתיעים וההצלחה, כך מתברר לא הייתה חד פעמית • בנות סמינר בית יעקב הצליחו במבחני לשכת רו"ח באופן משמעותי יותר מהנגשים לבחינה המוסדות המובילים • הסטודנטיות החרדיות רשמו 96 אחוזי הצלחה

סמינר בית יעקב

‏בנות הסמינרים החרדיות עושות זאת שוב: על רקע סערת חוק הגיוס ושילוב חרדים בשוק העבודה, מועצת רואי חשבון מפרסמת הערב (ראשון) את ציוני הבחינה לראיית חשבון, ושוב מתברר כי הבנות החרדיות מצליחות לעבור את המבחן בפער גדול מול מקומות הלימוד האחרים.

נתוני הציונים בראיית חשבון, צילום: ללא

הסטודנטיות החרדיות השיגו את התוצאה הגבוהה ביותר בארץ במבחני לשכת רואי החשבון ובכך עקפו מוסדות לימוד נבחרים. הן רשמו 96 אחוזי הצלחה במבחנים המורכבים - מה שמציב אותן במקום הראשון.

פער גדול

96 אחוזים מהסטודנטיות של "סמינר בית יעקב" שניגשו לבחינה עברו אותה. זאת לעומת 92 אחוזים מהניגשים מאוניברסיטת ת"א ורק 63 אחוזים מהמוסד האקדמי של המכללה למנהל שעברו את הבחינה.

סמינר בית יעקב ברמת שלמה, צילום: אורן בן חקון

בשנה שעברה פורסמו נתוני הציונים של בנות סמינר חרדיות שנבחנו לראיית חשבון, כאשר הן השיגו מקומות לימוד נחשבים בפער גדול. כעת מתברר כי ההצלחה הפנומנלית לא הייתה מקרה של שנה אחת, והיא הוכיחה את עצמה גם השנה.

בימים בהם ניטש וויכוח עז על הסטת כספים למימון חוק הגיוס והקצאתו למימון עולם הישיבות, יש לתהות מה היה קורה במידה וכספים אלו היו מושקעים בהשלמת לימודי ליבה ומקצוע לצעירים חרדים.

יש לקוות כי נתונים מרשימים אלה שהשיגו הבנות, יהוו השראה להישגים שעוד ניתן להשיג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר