הכרעה דרמטית: נפגעה נפשית מחרם - ותפוצה במאות אלפי שקלים

ביה"ס והעירייה יפצו את התלמידה בכ־300 אלף שקלים כשבמשך שנה הוחרמה ע"י חברותיה לכיתה • "היא חוותה גיהינום"

חרם (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

בהסכם פשרה שנחתם באחרונה נקבע כי בית הספר שבו למדה מאיה (שם בדוי) והעירייה יפצו אותה בכמעט 300 אלף שקלים - לאחר שעברה חרם.

מאיה, כיום נערה, הייתה על פי התביעה שהגישה תלמידת כיתה ה' בבי"ס יסודי במרכז כשבמשך שנה הוחרמה ע"י חברותיה לכיתה. לדבריה, התלמידות אף התעללו בה מילולית ופיזית והמורים לא עשו דבר.

תלמידים בבית ספר (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה), צילום: הרצי שפירא

היא עברה מדי יום גיהינום: קללות, הפחדות, אלימות פיזית ומילולית, גם בכיתת הלימוד במהלך ובין השיעורים. כתוצאה מכך, מאיה הפכה פוסט־טראומטית, ולטענת הוריה הצלקות הותירה בה נכות נפשית. בעקבות זאת, הגישה כאמור תביעה לבית המשפט.

מכתב התביעה עולה כי במשך זמן מה הוריה של מאיה לא ידעו דבר על הנעשה בבית הספר, אך היא עצמה פנתה לצוות החינוכי לאורך כל הדרך. "היא הסבירה והתחננה לאוזן קשבת", נכתב. "אך נפלה על אוזניים ערלות, שלא רק שבחרו או רצו שלא להקשיב, אלא גם האשימו אותה כי היא זו שמציקה ולועגת לכל בנות כיתתה - והיא למעשה הבעיה".

חרם (אילוסטרציה)/ "האשימו אותה שהיא הבעיה", צילום: GettyImages

מאיה החלה לגלות סימני מצוקה, סירבה ללכת לבית הספר במשך חודשיים, והצוות החינוכי לא מצא לנכון לפנות לקצינת ביקור סדיר. ממסמכים שהגישה עולה כי היא סובלת מחרדות, מבעיות שינה ומקושי לפתח קשרים חברתיים. לצערה, איש ממחלקת החינוך או מצוות המורים לא התעניין ודאג לשלומה, אף שהיה מחויב לעשות כן.

עו"ד רוית פישר ממשרד עוה"ד זילברג־פישר, שייצגה את מאיה: "בתי המשפט מכירים כיום בנפגעי חרמות ואלימות חברתית כניזוקים לפי פקודת הנזיקין ומוכנים להחיל אחריות על הגורמים אשר מתרשלים במניעה, פיקוח, חינוך, טיפול והסדרה של אירועים חמורים מסוג זה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר