במערכת הביטחון מתגבשת ההבנה: אין מנוס מפעולה ברפיח 

גלנט קיים בימים האחרונים דיונים בנוגע לפעולה, שנדחתה גם משיקולים מדיניים, אך גם מתוך הרצון לאפשר עסקת חטופים • עד המתקפה האיראנית, הלחץ המדיני גבר דווקא על ישראל, ולא על סינוואר

נתניהו מתייחס לכניסה לרפיח: "אין כוח שיעצור אותנו"// איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

נערכים לרפיח? לאחר תשובתו השלילית של חמאס למתווה המתווכות, במערכת הביטחון מתגבשת ההבנה כי אין מנוס מפעולה ברפיח. צה"ל גייס השבוע שתי חטיבות מילואים לטובת הרחבת הפעולה במסדרון שמבתר את הרצועה ממזרח למערב, יתכן שכדי לאפשר לחטיבות הסדירות המחזיקות את המסדרון בשבועות האחרונים להתרענן ולהתארגן לקראת הרחבת הפעולה.

רפיח, צילום: אי.פי

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים בימים האחרונים דיונים בנוגע לפעולה במרחב, שנדחתה גם משיקולים מדיניים, אך גם מתוך הרצון לאפשר עסקת חטופים עם חמאס. אלא שלסינוואר, על פי ההבנה, אין כרגע שום אינטרס בעסקת חטופים, משום שאין עליו לחץ צבאי, ישראל מציפה את הרצועה בסיוע הומניטארי, ועד המתקפה האיראנית ביום ראשון האחרון, הלחץ המדיני גבר דווקא על ישראל, ולא על סינוואר.

הבוקר (חמישי), העיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" דיווח כי הממשל האמריקני הביע הסכמה לתוכנית שהוצגה לו בעבר על ידי ממשלת ישראל בעניין פעולה צבאית ברפיח - בתמורה לאי תקיפה נרחבת נגד איראן בתגובה למתקפה שלה. עוד אמר כי התוכנית הישראלית מתבססת על שיטות של פינוי דרך חלוקת רפיח לאזורים ממסופרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר