נתניהו הכריע: ישראל תשלח נציגים למו"מ על העסקה בקהיר מחר

רס"ל עדי אלדור ורס"ל (מיל') אלון קליינמן הם לוחמי מגלן שנפלו בקרבות • במבצע הירואי: כוחות צה"ל חילצו תחת אש את החטופים פרננדו הרמן ולואיס הר • גלנט: "לא ירחק היום שבו יהיו מבצעים נוספים"

"מבצע מושלם, ביצוע מושלם". נתניהו ולוחמי הימ"מ. צילום: קובי גדעון, לע"מ

היום ה-129 למלחמה: במבצע הירואי נועז, תוך העלאת הילוך בפעילות ההתקפית בדרום הרצועה, צה"ל חילץ הלילה (בין ראשון לשני) את החטופים פרננדו הרמן ולואיס הר מהשבי ברפיח - שם הוחזקו בדירת מסתור. הותר לפרסום: רס"ל עדי אלדור ורס"ל (מיל') אלון קליינמן הם לוחמי מגלן שנפלו בקרבות.

 

עדכונים שוטפים

04:05: פיקוד המרכז בארה"ב: החות'ים ירו שני טילים לעבר ספינה במצר באב אל מנדב.

03:00: דיווח ב-AFP: צרפת פינתה אתמול מעזה 42 בני אדם דרך מעבר רפיח, בהם גם אזרחים צרפתים.

02:10: הפלשתינים מדווחים על תקיפות של חיל האוויר במרכז רצועת עזה.

תיעוד: צה"ל תקף מחבלים ותשתית טרור של חמאס ברצועת עזה // צילום: דובר צה"ל

01:45: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי צרפת הציגה ללבנון מתווה להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה. על פי המתווה, חיזבאללה יסיג את כוחותיו למרחק של 10 ק"מ מהגבול, ובהמשך לכך צבא לבנון יציב בדרום המדינה עד 15 אלף חיילים. בתגובה להצעה אמר בכיר בארגון הטרור לרויטרס כי "לא נדון בכך עד שתסתיים התופנות בעזה וכי ישראל לא במצב שהיא יכולה להציב תנאים".

כלי טיס תקף רכב ובו פעילי חיזבאללה לצד תקיפות נוספות בשטח לבנון // דובר צה"ל

01:00: הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון הישראלים באזור ג'נין. פעילות משמעותית גם באזור קלקיליה וחברון.

00:14: חיזבאללה הודיע כי שלושה ממחבליו נהרגו אתמול כתוצאה מתקיפות צה"ל בדרום לבנון. מאז התחילה המלחמה הודיע חיזבאללה על 193 הרוגים בשורותיו.

23:40: מלך ירדן עבדאללה בהצהרה במהלך פגישתו עם נשיא ארה"ב ביידן בבית הלבן: "אנחנו לא יכולים לאפשר מבצע ישראלי ברפיח, צריך הפסקת אש מיידית. המלחמה הזו חייבת להסתיים". נוסף על כך, עבדאללה אמר כי חשוב שאונר"א תמשיך לקבל תמיכה "כדי להמשיך את המנדט שלה". הוא הזהיר מהמצב ביהודה ושומרון והתלונן כי "ההסלמה של מתנחלים קיצונים יביא לכאוס באזור כולו". כמו כן הוא האשים כי "לרוב המתפללים המוסלמים לא מתאפשר להיכנס למסגד אל-אקצא".

23:30: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "אנו עובדים על עסקת חטופים שתביא להפוגה של לפחות שישה שבועות".

23:15: מקורות פלשתיניים דיווחו כי משאית הועלתה באש בכפר חווארה בצפון השומרון. נמסר כי "קבוצת מתנחלים פגעה בכמה בתים בכפר ושרפה כלי רכב ששייך לתושב פלשתיני". מוקדם יותר הערב דווח כי מתנחלים תקפו תושבים פלשתינים ופגעו ברכוש בחלק המזרחי של הכפר עסירה קבליה מדרום לשכם וכן הציתו כלי רכב והשליכו בקבוק תבערה לעבר בית. נמסר כי שניים מתושבי הכפר נפצעו.

צילום: רשתות ערביות

23:10: נתניהו הכריע: ישראל תשלח נציגים למו"מ על העסקה בקהיר מחר

22:50: צה״ל תקף כמה תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון.

22:12: בג'נין פיזרו מנגנוני הביטחון של הרשות הפלשתינית הפגנה שהתארגנה לתמיכה ברצועת עזה ובזרוע הצבאית של חמאס. זאת לאחר שהמשתתפים קראו קריאות להדחת יו"ר הרשות מחמוד עבאס וצעקו: "העם רוצה את הפלת הראיס (הנשיא)". (דנה בן שמעון)

צילום: רשתות ערביות

22:00: החלה פגישת ביידן ומלך ירדן.

20:33: בבית הלבן בירכו על שחרור החטופים. לדברי דובר הבית הלבן קירבי, ''אנחנו רוצים לוודא שישראל תוכל להמשיך להגן על עצמה. אנחנו רוצים לוודא שהסיוע ההומניטרי ימשיך לזרום לתושבי עזה - לא היה מספיק, צריך להיות יותר. ואנחנו רוצים שכל החטופים יחזרו הביתה. אנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר להשיג את שלוש המטרות הללו היא להגיע להפסקת אש ממושכת, להוריד את רף האלימות ולהוציא את האנשים - ובזה אנחנו מתמקדים''. (דור מלול, ארה"ב).

20:20: ד"ר יעל פרנקל-ניר, סגנית מנהלת שיבא, עדכנה שמצבם של שני השבים נותר יציב, אך ניתן לראות את סימני השבי הממושך עליהם ואת היעדר הטיפול הרפואי. לדבריה, "אנחנו צפויים להמשך מעקב ובירור אצלנו. מרגישים את החיבוק של כל עם ישראל". (מיטל יסעור בית-אור)

צפו

19:50: צה"ל פרסם תיעוד חדש מחילוץ החטופים בידי לוחמי שייטת 13. (לילך שובל)

צילום: דובר צה"ל

19:30: ראש מפקדת החטופים ניצן אלון ערך שיחה עם המשרתים במפקדה. (לילך שובל)

צילום: דובר צה"ל

19:25: אחה"צ נורה טיל נ"ט למרחב יראון. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. (עידן אבני)

19:15: ע', מפקד בכיר באגף המבצעים בשב״כ, התייחס למבצע שחרור החטופים הלילה: "עומדים מאחוריו עשרות מאנשינו. הלוחמים שלנו פעלו בגבורה ובאומץ לב". (לילך שובל)

צילום: תקשורת שב"כ

18:37: שר הביטחון גלנט ביקר בימ"מ וקיבל סקירה על הפעולה לחילוץ החטופים. ללוחמי הימ״מ אמר: "נוצר היפוך בחשיבה שלנו וגם בחשיבה של החמאס: חמאס פגיע, חמאס חדיר ואפשר להגיע לכל מקום ולעשות כל דבר וזה נעשה בצורה מאד ברורה וחדה, הציבור היום מבין שיש על מי לסמוך. יש לנו חטופים ואנחנו צריכים להגיע אליהם, אז אתם רובם לא נביא בדרך הזאת, את רובם נביא, אני מקווה, בתהליכים של הסכמה. אבל כמה פעמים עוד נדרש לזה ובאיזה נסיבות, מי יודע. לכן יש לעניין הזה ערך עצום, וכל השקעה ביחידה היא השקעה משתלמת״. (לילך שובל)

צילום: שירה קינן

16:35: נתניהו, בן גביר, מפקד מג"ב ומפכ"ל המשטרה פגשו היום את לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע החילוץ של שני החטופים.

נתניהו: "זהו אחד ממבצעי החילוץ המוצלחים בתולדות מדינת ישראל - חיסלתם את החוטפים, את המחבלים, עשיתם את דרככם חזרה לארץ ללא פגע - מבצע מושלם, ביצוע מושלם".

בן גביר: "הוכחתם שאפשר לעשות את הבלתי יאומן, והוכחתם עוד דבר - בימים בהם יש כאלה שרוצים עיסקה מופקרת - אפשר להחזיר אותם הביתה בהקרבה, במסירות ובנחישות".

גאים בהם. נתניהו, בן גביר, שבתאי ובריק, צילום: קובי גדעון, לע"מ

16:17: מקורות מסרו לרשת "אל־מיאדין" כי מצרים מעוניינת שמשלחת חמאס תגיע מחר לדיונים אחרי המפגש שיערוך ראש ה־CIA עם הקטארים והמצרים. (שחר קליימן)

16:06: דובר צה"ל פרסם תיעוד אווירי ממבצע חילוץ החטופים ברפיח. שלוש שניות בלבד עברו מהרגע שבו פוצץ המטען בכניסה לבית - ועד הקולות של לוחמי הימ"מ: ״החטופים בידינו״.

מצורף צילום אוויר מהמבצע ברפיח

16:06: חוק אל ג'זירה אושר בממשלה - מדובר בצעד לסיומו של המהלך שהחל בתחילת המלחמה, ונתקל בקשיים. החוק יאפשר לקבינט להורות על סיום הנוכחות הרשמית של הערוץ הקטארי בארץ. (שירית אביטן כהן)

15:58: חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף מקרב שורותיו שנהרג בתקיפות צה"ל בלבנון. מתחילת המלחמה נהרגו יותר מ-200 מחבלים בארגון הטרור. (שחר קליימן)

מחבל חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות
מחבל חיזבאללה, צילום: רשתות ערביות

15:50: הולנד תערער על החלטת בית המשפט בהאג לעצור את האספקה של חלקי F-35 לישראל, כך עולה מהודעת הממשלה. בהחלטה נמסר כי הממשלה סבורה כי בניגוד להחלטת השופטים, האספקה חוקית. (ניסן שטראוכלר)

15:30: דובר צה"ל פרסם כי אזרח ישראלי חצה אתמול את מרחב הגבול משטח ישראל לרצועת עזה באיזור בארי, זוהה על ידי תצפיות צה"ל והוזעקו לעברו כוחות. לאחר זמן קצר הוא שב לשטח הארץ ונחקר - נסיבות האירוע טרם ידועות ונמצאות בבירור.

15:21: אזעקות בזרעית שבגליל המערבי. מדובר ברקטה ששוגרה לעבר ישראל נפלה בשטח לבנון.

14:47: נתניהו לראש ממשלת הולנד: "ישראל לא תשאיר את גדודי הטרור ברפיח על כנם, המלחמה צפויה להימשך עד לניצחון המוחלט על החמאס".

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה - זאת בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה.

יש לציין כי הממשלה בהולנד נחשבת לתומכת ישראל, והתנגדה לפסיקה שנקבעה מוקדם יותר בבית המשפט ההולנדי שהורה על הפסקת ייצוא חלקי מטוסי F-35 לישראל.

14:33: פורסמו תמונות מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ, אשר ממנו נוהל על ידי ראש השב״כ והרמטכ״ל המבצע לחילוצם של שני החטופים הישראלים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר.

הרמטכ"ל וראש השב"כ במהלך המבצע לשחרור שני החטופים, צילום: דוברות שב"כ

במהלך המבצע נכחו בחפ״ק ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המל״ל, המפכ״ל והמזכיר הצבאי של רה״מ.

נתניהו, גלנט והמזכיר הצבאי לרה"מ אבי גיל בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ, צילום: דוברות שב"כ

14:25: בריטניה מטילה סנקציות על ארבעה מתיישבים מיהודה ושומרון: משה שרביט, ינון לוי, צבי בר יוסף ואלי פדרמן. בין המתיישבים: אח שכול ממלחמת "חרבות ברזל", ואחד שנפצע בעזה.

לפי ההודעה שיצאה מלונדון, "הצעדים שמוכרזים היום הם חלק ממאמצים נרחבים יותר של בריטניה כדי לתמוך בייצוב הגדה המערבית".

הסנקציות כוללות מגבלות כלכליות ומגבלות מסע. שר החוץ הבריטי אמר בתגובה לכך: "נטיל אחריות על אלו שחותרים תחת הסיכויים לשלום".

14:20: בהחלטת שרי החוץ והפנים, תיאסר כניסתה לישראל של השליחה המיוחדת לשטחים הפלשתינים מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם.

כאמור, השרים החליטו היום להכריז על פרנצ'סקה אלבנזה כמסורבת כניסה למדינת ישראל - זאת  בעקבות אמירתה המקוממת כי "הקורבנות בטבח 7 באוקטובר לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי".

שר החוץ כ"ץ ושר הפנים ארבל: "נגמר העידן שיהודים שותקים. אם האו"ם רוצה לחזור ולהיות גוף רלוונטי, ראשיו חייבים להתנער בפומבי מדבריה האנטישמיים של 'השליחה המיוחדת' - ולפטרה לאלתר.

14:00: משלחת ראשונה של נפגעי הזוועות של 7 באוקטובר נתנה עדות לחוקרי התביעה בהאג. מדובר בשלב שני בתהליך התביעה הפלילית שהגישה עו״ד יעל ויאס גבירצמן, בסוף אוקטובר, מומחית למשפט בינלאומי פלילי וייצוג קורבנות פשעים בינלאומיים.

13:31: לפני זמן קצר, כלי טיס תקפו שורת מטרות טרור בשימוש חיזבאללה בדרום לבנון. במסגרת התקיפה, כלי טיס תקף רכב במרחב מרון א-ראס ובו פעילי חיזבאללה. כמו כן, הושמדו מספר תשתיות טרור במרחבים אל עדייסא ואל-חיאם. בנוסף, הותקפו שני מבנים צבאיים ואתר צבאי במרחבים טיר חרפא אל ג׳בין ומרון א-ראס.

הרכב שהותקף בלבנון, צילום: רשתות ערביות

כלי טיס תקף רכב ובו פעילי חיזבאללה לצד תקיפות נוספות בשטח לבנון // דובר צה"ל

13:15: ראש הממשלה נתניהו נפגש היום עם יו"ר האופוזיציה של גרמניה וראש סיעת CSU/CDU פרידריך מרץ, במשרד רה"מ בירושלים.

הודה על התמיכה לאורך הדרך. רה"מ נתניהו יו"ר האופוזיציה של גרמניה, צילום: קובי גדעון, לע״מ

נתניהו הודה למרץ על תמיכתו הבלתי מסויגת בישראל ובזכותה להגן על עצמה ועל מחויבותה ההיסטורית של גרמניה לישראל. מהצד הישראלי השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ר׳ המל״ל צחי הנגבי ושגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור. מהצד הגרמני השתתפו חבר הפרלמנט ינס שפאן וסגן שגריר גרמניה בישראל יורג ולנדי.

13:13: כוחותינו עצרו הלילה 17 מבוקשים ברחבי פיקוד המרכז. בנוסף, הבוקר החל מבצע לסיכול טרור בכפר ארם שבחטיבת בנימין שנמשך גם בשעה זו. עד כה הכוחות תחקרו חשודים רבים ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

הנשק שהוחרם בכפר עיזריה שבחטיבת עציון, צילום: דובר צה"ל

12:30: דובר צה"ל פרסם סרטון ראשון של שני החטופים ששוחררו הלילה.

11:45: בלבנון מדווחים על תקיפות נוספות של צה"ל בדרום המדינה, באזור מארון א-ראס.

11:38: בית המשפט ההולנדי הורה על הפסקת ייצוא חלקי מטוסי F-35 לישראל: "לא ניתן להכחיש שיש סכנה ברורה שייעשה שימוש בחלקי החילוף ל35-F המיוצאים בהפרות חמורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי".

בדצמבר, בית המשפט המחוזי בהאג טען כי אספקת החלקים היא בעיקרה החלטה פוליטית שאסור לשופטים להתערב בה. "השיקולים שהשר עושה הם במידה רבה בעלי אופי מדיני, ועל השופטים להשאיר לשר מידה רבה של חופש בקביעת מדיניות", קבע אז בית המשפט.

כאמור, בית המשפט לערעורים הורה היום לממשלת הולנד לעצור את כל היצוא של חלקי מטוסי קרב מדגם F-35 לישראל תוך שבעה ימים, תוך אישור הערעור של ארגוני זכויות אדם.

11:37: פעילי צו 9 חוסמים בשעה זו את מעבר ניצנה במטרה לחסום את שיירות האספקה והסיוע המיועדות לרצועת עזה. (שירית אביטן כהן)

מפגינים במעבר ניצנה, צילום: ללא

11:21: דיווח בסקיי ניוז בערבית: יעד התקיפה בלבנון - מוחמד עבד א-רסול עלויה, מפקד גזרה שאחראי על אזור מארון א-ראס בחיזבאללה.

11:09: לראשונה מזה ארבעה ימים - צבע אדום בעוטף עזה.

10:58: לאחר הדיווח על תקיפה בלבנון - דיווחים ראשוניים על תקיפה ישראלית באזור נמל התעופה של חלב בצפון סוריה. מערך ההגנה האווירית של סוריה הופעל.

10:54: דיווח: על פי ערוצים לבנוניים, כטב"מ ישראלי תקף לפני זמן קצר כלי רכב בבנת ג`ביל בדרום לבנון.

על פי הדיווח: תקיפה של כטב"ם ישראלי, צילום: רשתות ערביות
הרכב שהותקף בלבנון, צילום: רשתות ערביות

10:03: רשת "אל-ערביה" דיווחה מפי מקורותיה כי מצרים דחתה באופן סופי את הדיון בשינוי המצב בציר פילדלפי. עוד נמסר כי קהיר העבירה מסרים שהיא תדון בצמצום היחסים אם תהיה פעולה צבאית (נרחבת) ברפיח. כמו כן, נטען בדיווח כי מצרים החליטה לשמור על יחסים ביטחוניים בלבד עם ישראל בגלל ההסלמה. (שחר קליינמן)

כפי שנחשף לראשונה ב"ישראל היום", השכנה מדרום העבירה לאחרונה מסרים תקיפים לישראל, ולפיהם מעבר של פליטים פלשתינים מעזה לסיני יסכן את הסכם השלום בין שתי המדינות. במצרים מודאגים ממעבר של מאות אלפי פלשתינים לסיני - והישארותם שם, לכן נרשמת התנגדות להרחבת הלחימה לרפיח ולהשתלטות על ציר פילדלפי. לידיעה המלאה

10:00: ראש הממשלה נתניהו על המבצע הלילי להשבת שני החטופים: "פרננדו ולואיס - ברוכים השבים הביתה. אני מצדיע ללוחמינו האמיצים על הפעולה הנועזת שהביאה לשחרורם. רק המשך הלחץ הצבאי, עד לניצחון המוחלט, יביא לשחרור כל חטופינו. לא נחמיץ אף הזדמנות להשיבם הביתה".

שורה ארוכה של יעדי תקיפה ברפיח, צילום: אי.אף.פי

09:21: הפלשתינים פרסמו רשימה ובה שורה ארוכה של יעדים שהותקפו הלילה ברפיח במסגרת הפעולה לחילוץ שני החטופים הישראלים. נמסר כי בוצעו כ 40 תקיפות אוויריות שפגעו ב- 12 בתים ושני מסגדים. גורמי רפואה דיווחו כי נהרגו יותר 100 אזרחים, ונפצעו אחרים שפונו לבתי חולים בעיר. בחמאס מסרו בהודעה כי "מתקפת הצבא על רפיח הלילה היא פשע והרחבה של היקף מעשי הטבח שהוא מבצע נגד בני עמנו". (דנה בן שמעון)

08:44: רונן צור, ראש מטה משפחות החטופים, אמר ב-103FM: "בשוך ההתלהבות, אנחנו נבין את ההשלכות. אם עכשיו יושבים עוד שני חטופים בדירה ברפיח, בואו רגע נדמיין את המצב הנפשי שהחוטפים נמצאים בו וכל רעש או כל מהלך חריג עלול להוביל אותם לעשות מעשה בלתי הפיך וזה החשש שלנו".

מתחם השבים בבית החולים שיבא, צילום: מיטל יסעור בית-אור

08:35: אחרי חשיפת המחבל העיתונאי - שר הממשלה מצביעים כעת במשאל טלפוני על סגירת אל ג'זירה. עד כה זה היה בתקנות לשעת חירום - וכעת צפוי להיות מאושר בחוק. (שירית אביטן כהן)

07:56: ההפצצות על העיר רפיח בזמן מבצע החילוץ:

אחד המבנים שהופצץ במהלך פעולת החילוץ ברפיח, צילום: רשתות ערביות

07:53: נשיא ארגנטינה, חאבייר מיליי, בירך על מבצע החילוץ בחשבון ה-X שלו: "לשכת הנשיא מודה צה"ל, לשב"כ ולמשטרת ישראל", נכתב בציוץ.

07:11: מבצע חילוץ החטופים נוהל בלילה מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב"כ בפיקודם של ראש השב"כ והרמטכ"ל.

במשך תקופה, אספו בשב"כ את המודיעין לאיתורם ומצבם של החטופים ברצועת עזה. הלילה הייתה את ההיתכנות המודיעינית והמבצעית לצאת למבצע.

טרם המבצע, בוצעו אימונים והכנות על מנת להערך לכל תרחיש שיכול להשתבש - מהסתבכות של הצוות בקרב בו עלולים להיות חטופים או הרוגים נוספים מכוחותינו, עד פגיעה באחד מהחטופים במהלך הקרב.

6:53: עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר בגל"צ: "לא ידענו על קיום הפעולה הלילה, קיבלנו טלפון לפנות בוקר ובו נאמר משפט אחד: 'הם בידינו, תגיעו לתל השומר'. זה היה מלחיץ לקבל טלפון בשעה כזאת, אבל ענינו והבשורה הייתה משמחת".

"מלחיץ לקבל טלפון בשעה כזו, אבל הבשורה היתה משמחת". עידן בזרנו, חתנו של לואיס, צילום: יוסי זליגר

5:57: הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם. 

רס״ל עדי אלדור, בן 21, מחיפה, לוחם ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ל עדי אלדור ז"ל. נפל בקרב בדרום רצועת עזה,

רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן, בן 21, מתל אביב, לוחם מילואים ביחידת מגלן, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

רס"ל אלון קליינמן ז"ל. נפל בקרב בדרום רצועת עזה, צילום: ללא

בנוסף, שני לוחמים מיחידת מגלן, חטיבת הקומנדו נפצעו באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה. בנוסף, חייל מילואים ממפקדת ׳עוצבת בני-אור׳ (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

04:30: במבצע הירואי תחת אש: צה"ל חילץ את פרננדו סימון הרמן ולואיס הר מהשבי ברפיח. המבצע המורכב עליו עובדים כוחות הבטחון תקופה ממושכת בוצע על ידי שב״כ ביחידה המבצעית, ימ״מ, חטיבת חטיבה 7, שייטת 13 וחיל האוויר. לידיעה המלאה מאת לילך שובל.

03:40: הסנאטור האמריקני טד קרוז, חבר בוועדת החוץ של הסנאט, פרסם הצהרה לאחר שנודע כי חמאס חפר והקים תשתית טרור באמצעות מתקנים המתוחזקים על ידי סוכנות אונר"א.

"סוכנות הסעד של האו"ם - אונר"א - סיפקה ביודעין תמיכה חומרית למחבלים של חמאס שביצעו זוועות שאין לתאר נגד למעלה מאלף ישראלים ועשרות אמריקאים. תמיכה זו כללה משכורות ומתקנים.

"זרים שמימנו ביודעין את אונר"א צריכים להיות כפופים לסנקציות וכן יש לחקור אמריקנים שגייסו ביודעין כספים עבורם. אמשיך לקדם את הצעדים הללו עד שהאנשים שאיפשרו את הטרור הזה יישאו באחריות".

03:12: מקורות פלשתיניים: אחד היעדים בתקיפה - ביתו של מפקד משטרת חמאס ברפיח אבו סאלם ד'היר.(שחר קליימן)

02:49: צה"ל הודיע, כי ביצע גל תקיפות של מטרות איכות במרחב שבורה שבדרום רצועת עזה (רפיח). התקיפה הסתיימה. על פי דיווחים פלשתיניים ישנם כ-20 הרוגים ועשרות פצועים. (שחר קליימן)

02:48: התקיפות ברפיח נמשכות. עד כה דווח על הפצצות 11 בתים, שני מסגדים ומטרה נוספת ליד הגבול עם מצרים. (שחר קליימן)

02:33: דיווחים על ארטילריה כבדה של צה"ל על רפיח. 

פצצות תאורה וקולות ירי בשמי רפיח

02:19: דיווחים ברצועה: חיל האוויר תוקף במתווה "חגורת אש" בחאן יונס וברפיח. לפי מקורות פלשתיניים, ברפיח הותקפו מסגד וכמה בתים במקביל. בהמשך לכך דווח על כמה הרוגים. כמו כן פורסמו תיעודים של פצצות תאורה במרחב. (שחר קליימן)

רפיח. זירת התקיפה במסגד, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר