צה"ל חיסל את מפקד הכוח הימי של חמאס בחאן יונס; דובר צה"ל: "ייתכנו שינויים תוך כדי, חמאס ינסה להפעיל מניפולציות"

משרד החוץ של קטאר: "ייתכנו שינויים תוך כדי התהליך, חמאס ינסה להפעיל מניפולציות" • ישראל מאשרים: המשפחות מעודכנות • דיווחים ערביים: פלשתינים שהתפנו לדרום הרצועה הודיעו על כוונתם לשוב לעיר עזה בחסות הפסקת האש • בדרום: חודש הירי לעבר יישובי אשכול ועוטף עזה • גופת מחבל מ-7 באוקטובר נמצאה בשטח תחנת המשטרה שנהרסה בשדרות • הסלמה בצפון: יותר מ-50 רקטות נורו מהבוקר

נשק בחדרי ילדים ומתחת למיטות: תיעוד מפעילות גדוד שקד // דובר צה"ל

היום ה-48 למלחמה: הציפייה הייתה גדולה - לראות כבר היום (חמישי) חטופים חוזרים לישראל משבי החמאס, אך העסקה התעכבה והלחימה בדרום נמשכת. לאחר שעסקת החטופים התעכבה בשל שיקולים ביטחוניים, הודיעה קטאר אחר הצהריים כי הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר ב-07:00 בבוקר, וכ-13 חטופים יגיעו לישראל ב-16:00 אחר הצהריים. במקביל, נמשך הירי לצפון ולדרום, ללא נפגעים. 

מתווה החטופים, צילום: באדיבות המשפחות

עדכונים שוטפים:

2:10: דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, מתיו מילר: מזכיר המדינה אנטוני ג'יי בלינקן שוחח עם שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אל סעוד. השר בירך על ההסכם של היום לשחרור לפחות 50 בני ערובה ועל ההפוגה שתאיץ את משלוחי הסיוע ההומניטרי לאזרחים בעזה.

01:59: שפל חדש: דובר הפת"ח פרסם תמונה שמשווה בין המלחמה לשואת העם היהודי.

00:37: דובר צה"ל בערבית: מחר אחרי הפסקת האש תתאפשר רק תנועה מצפון לדרום של תושבים.

00:15: מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. במסגרת התקיפה שהושלמה, תקפו הכוחות והשמידו עמדות שיגור אשר מהן בוצע ירי לעבר שטח הארץ בימים האחרונים ואתרים צבאיים מהם פעלו מחבלי הארגון.

23:30: דיווחים בעזה על שורת תקיפות במתווה חגורת אש במערב ג'בליה. הפגזות בשכונות שג'אעייה רימאל וזייתון בעיר עזה. תנועה ערה ואינטנסיבית של כלי טיס בשמי הרצועה. מנהל במשרד הבריאות של חמאס אמר כי גורמים ישראלים יוצרים עמם קשר ומבקשים מהם לצאת מביהח האינדונזי בצפון הרצועה.

חיל האוויר מפציץ את עזה, צילום: רויטרס

23:26: בבדיקות הפוליגרף שייערכו מידי תקופה יישאלו נבחרי הציבורי וראשי מערכת הביטחון האם מסרו מידע לשם פרסום שלא בסמכות ושלא ברשות. במטה לביטחון לאומי אמרו כי החוק מקודם לאור ההדלפות הרבות מהקבינט אשר ״פוגעות בביטחון המדינה״. אם עלה החשש שאחד מצוות השרים שאינו ראש הממשלה העביר מידע שלא בסמכות – לא ישתתף השר בהתייעצות שיקיים ראש הממשלה בעניינו. לגבי משתתפים בדיוני הקבינט שאינם נבחרי ציבור: ראש הממשלה יתייעץ עם צוות השרים אם לפעול הפסקת הזמנת המשתתף לדיוני הקבינט; הגוף הציבורי אליו משויך המשתתף ישקול לנקוט צעדים בעניין, לרבות האפשרות להפסקת תפקידו בגוף הציבורי.

23:03: דוברות מועצה אזורית בנימין: מחבל פתח באש לעבר עמדה על גדר היישוב פסגות בבנימין. כוח שהיה במקום זיהה את המחבל והשיב בירי. אין נפגעים לכוחותינו.

22:08: העיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד" דיווח מפי מקורותיו כי איראן העבירה מידע לממשלת תאילנד על 23 עובדים תאילנדים שנחטפו לעזה. לפי הדיווח - חמאס אישר כי ישחרר אותם בעקבות תיווך איראני ללא תנאים. לידיעה אין אישור ממקור אחר ויש להתייחס אליה בעירבון מוגבל.

22:04: צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חאן יונס בארגון הטרור חמאס, עמר אבו ג'אללה ומחבל נוסף מהכוח הימי של הארגון.

תקיפת צה"ל ברפיח, בדרום הרצועה, צילום: אי.אף.פי

21:34: העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד מצטט מקור מצרי שאומר כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע לירושלים כדי למסור את האסירים הביטחוניים שישוחררו. המקור גילה שיגיעו גם בכירים ישראלים לצד בכירים מצרים ונציגי הצלב האדום לנקודה שבה יימסרו החטופים הישראלים. לפי הדיווח, אחרי כן החטופות והילדים החטופים יעלו למטוס מיוחד שיביא אותם לארץ.

21:30: אזעקות בגליל העליון - ההתרעה במשגב עם בשל פעילות כוחותינו.

21:03: נוער קיבוץ ניר עוז הגיע הערב לטיילת אילת לרחבת החטופים והניף שלטים עם שמות חבריהם לקיבוץ שנחטפו על ידי החמאס. מידי יום מתקיימת ברחבה בטיילת משמרת של תושבים המניפים דגלים ושלטים להחזרת החטופים. הערב הצטרפו אליהם גם ילידי קיבוץ ניר עוז בקרחאה לשחרר את חבריהם.

נוער קיבוץ ניר עוז בטיילת אילת עם שלטים ושמות חבריהם שנחטפו, צילום: ללא קרדיט

20:36: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם רה"מ נתניהו וביקש שישראל תפעל לרגיעה גם בגזרה הצפונית במהלך הפוגת האש. נתניהו סיים את השיחה מבלי לתת התחייבות קונקרטית לכאן או לאן.

20:20: בהצהרה הערב נשאל דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כיצד תשפיע הפסקת האש על הפעילות של הצבא בבית החולים שיפא, והוא השיב כי בכוונת צה"ל להשמיד את תשתיות הטרור שאותרו שם - ואז לעזוב את המקום. הגרי הזהיר מהטרור הפסיכולוגי שמפעיל חמאס, ואמר שארגון הטרור "ינסה לנצל את מתווה העסקה ואת ימי ההפוגה ליצירת פחד להפצת דיסאינפורמציה". לדבריו, "חמאס מתמחה בטרור פסיכולוגי". לדבריו, עם כניסתה לתוקף של ההפוגה הזמנית, כוחות צה"ל יתייצבו בקו הפסקת האש "בתוך רצועת עזה" וינועו בקווים שעליהם הוסכם בהסכם.

דובר צה"ל: "ייתכנו שינויים תוך כדי התהליך, חמאס ינסה להפעיל מניפולציות" // דובר צה"ל

20:19: בזמן שכוחות הביטחון וצה"ל ניצלו את היממה החולפת עד להפסקת האש לשפר עמדות בעזה כמו גם לסיום משימות בהם החלו, אנשי המוסד ביקשו להבהיר את הסעיפים השונים בהסכם לגביהם התעוררו "מחלוקות" עם חמאס, בין היתר למקומות בהם יהיו כוחותינו בזמן ההפוגה.

20:17: דיווח: ‏משרד הבריאות של עזה אומר כי "יפסיק את התיאום המלא עם ארגון הבריאות העולמי" לאחר מעצרו של מנהל בית החולים שיפא

19:55: נשיא המדינה יצחק הרצוג: "ב-25 בנובמבר נציין את יום המאבק הבין-לאומי למיגור אלימות נגד נשים. ארגוני הנשים בעולם ממשיכים לשתוק לנוכח פשעי החמאס - ובשתיקתם הרועמת הם בוגדים בכל העקרונות על בסיסם הוקמו, ולמעשה מפקירים את כל הנשים באשר הן".

19:50: שב"ס נערך לשחרור של האסירים הבטחוניים במסגרת הסכם שחרור החטופים: הליך שחרור ייבצע מבתי הכלא מגידו וכלא דמון. בדמון שוהים אסירות, קטינים ונערים ובמגידו מוחזקים קטינים ונערים. בשעות הבוקר המוקדמות האסירים יחזירו ציוד אישי ייבדקו על ידי רופא וייעברו תשאול של גורמי הבטחון. מבתי הכלא הם יצאו תחת ליווי כבד. בעופר ייפגשו האסירים הבטחוניים עם נציגי הצלב האדם שאנשיו יגיעו עם אוטובוס משלהם שיוכנס לתוך הכלא. כל אסיר יזוהה שמית וייעלה לאוטובוס. מכלא עופר יילקחו האסירים למחסומים בשטחים בליווי מג״ב איוש.

19:30: שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום לבסיס שייטת 13, שם קיים סקירה על פעילות היחידה במלחמה יחד עם מפקד חיל הים האלוף דוד סער סלמה, סגן מפקד היחידה ומפקדי הפלגות. גלנט אמר: ״זו תהיה הפוגה קצרה, בסיומה תימשך הלחימה בעוצמה, ויווצר לחץ שיחזיר חטופים נוספים. צפויה לחימה נוספת של חודשיים לפחות״.

שר הביטחון גלנט בשייטת 13: ״זו תהיה הפוגה קצרה", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:22: שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון נפגש עם ראש הממשלה נתניהו במהלך ביקורו בארץ. קמרון דיבר על מה שראה במהלך ביקורו בקיבוץ בארי מוקדם יותר היום, וגינה את התקפות הטרור הנוראיות של חמאס ב-7 באוקטובר. בצד התמיכה של בריטניה בישראל ובמטרות המלחמה, השר הבריטי ביקש שישראל תפתח מחדש את מעבר כרם שלום להעברת סיוע הומניטרי משטחה לרצועת עזה. זאת על אף שישראל הבהירה שלא תעשה זאת. בנוסף, קמרון דרש ״לנקוט פעולה לסיום אלימות המתנחלים בגדה המערבית״.

נתניהו לא הגיב ישירות לטענות של קמרון אך אמר: ״אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם. נמשיך במטרות המלחמה והן להשמיד את חמאס, משום שחמאס כבר הבטיח שהוא יעשו את אותו דבר שוב ושוב ושוב. מדובר בכת שדוגלת ברצח עם. אין תקווה לשלום בין ישראל לפלשתינים ובין ישראל למדינות ערב אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית הזאת, שמאיימת על העתיד של כולנו".

18:29: משפחות של עקורים פלשתינים שהתפנו לדרום הרצועה הודיעו כי בכוונתן לשוב לצפון הרצועה ולעיר עזה מחר בצהריים. 

18:00: מכה לערוץ התעמולה של חמאס: כיממה אחרי שנהרג מנהל הרשת מנהל רשת "GAZA NOW", עמוד הטלגרם בקושי התעדכן, כאשר הדיווח האחרון הופיע בחמש וחצי לפנות בוקר.

אתמול פורסם כי עז א-דין בעלושה נהרג בעקבות תקיפה של צה"ל ברצועה. על פי הדיווחים, הוא נהרג עם בני משפחתו ובערוץ פרסמו הודעת אבל רשמית בשם המייסד. מדובר באחד מערוצי התעמולה הכי משמעותיים ברצועת עזה, שניהל חשבון טלגרם עם כמעט שני מיליון עוקבים.

17:55: חיזבאללה מודיע על מותו של מחבל נוסף, מספר 86, לדבריהם, מאז תחילת הלחימה עם ישראל: יוסף כרם ג'ואד.

חיזבאללה מודיע על מחבל הרוג, צילום: רשתות ערביות

17:34: משרד האוצר מודיע: במטרה למנוע הוצאה לחל"ת או פיטורים של אנשים שפונו מביתם, בכוונת משרד האוצר להאריך עד סוף השנה את החזר השכר לאנשים שפונו על פי החלטות הממשלה, כך שמעסיקים של אותם מפונים בכלל הארץ יהיו זכאים לפיצויים במסגרת מסלול השכר של קרן מס רכוש ברשות המסים. בהתאם, מעסיק שישלם משכורת למפונה שלא הגיע לעבודה יהיה זכאי לפיצוי על כך מקרן מס רכוש.

17:30: בכיר חמאס באסם נעים: "קטאר, מצרים וארצות הברית יהיו ערבות לביצוע ההודנה ההומניטרית בעזה".

משפחות החטופים ב"כיכר החטופים", צילום: גדעון מרקוביץ

17:23: משרד הבריאות קיבל לידיו גם כן את רשימת החטופים שצפוים לשוב מחר ובימים הקרובים לישראל. לאנשי המשרד תיקים רפואיים של כלל החטופים והם צפויים להעביר אותם לבתי החולים שבהם ייקלטו השבים כדי שהצוות הרפואי יכיר את המידע הרפואי אודותיהם.

17:07: ממשרד ראש הממשלה נמסר: "בהמשך להגעתה של רשימת שמות החטופים העתידים להשתחרר ראשונים בשלב הראשון במתווה שסוכם - קציני הקשר מסרו הודעות לכל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימה, וכן לכלל משפחות החטופים. נעדכן במידע מהימן נוסף ככל שידרש. נבקש להמנע מהפצת שמועות ומידע לא רשמי".

16:59: דובר משרד החוץ הקטארי: "הרשימה לגבי מי שישוחרר ביום הראשון נמצאת אצל שני הצדדים. במהלך ימי ההפוגה ייאסף מידע על שבויים נוספים".

משפחות החטופים ב"כיכר החטופים", צילום: גדעון מרקוביץ

16:50: עסקת החטופים המתהווה: ברגעים אלה כלל משפחות הנעדרים מעודכנות בהתאם לרשימות שהועברו - אלו שבני משפחתם נמצאים ברשימה שהועברה ואלו שלא.

כך תתנהל קליטת החטופים שישוחררו, צילום: ללא קרדיט

16:46: בפעילות משותפת של כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב, נעצרו הלילה כ40 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, שלושה מתוכם משויכים לארגון הטרור חמאס.

אמצעי לחימה שנמצאו בפעילות צה"ל באיו"ש, צילום: דובר צה"ל

16:39: לפי הודעת חמאס, במהלך ארבעת ימי ההפוגה בלחימה, "יופסקו הפעולות הצבאיות של הזרוע הצבאית של חמאס, ויוכנסו בכל יום 200 משאיות עם סיוע הומניטרי ו- 4 משאיות סולר וגז בישול שיסופקו לכל רחבי רצועת עזה"

16:38: לשכת ראש הממשלה: ישראל מאשרת שהתקבלה רשימת שמות ראשונית. הגורמים הממונים בודקים את פרטי הרשימה ועומדים ברגעים אלה בקשר עם כלל המשפחות.

16:26: חמאס מאשר את הדיווח הקטארי על כניסת הפסקת האש לתוקף ושחרור החטופים מחר אחר הצהריים.

16:10: משרד החוץ של קטר: קיבלנו את רשימות האזרחים שישוחררו מהצד הפלשתיני והצד הישראלי. בפעימה הראשונה יימסרו 13 שבויים – נשים וילדים. ההודנה תחל בשעה שבע בבוקר יום ששי, והפעימה הראשונה של מסירת השבויים תהיה בשעה ארבע באותו היום.

16:00: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס וראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה קרו ואמר בנוכחותם: "אנחנו עומדים מול אויב ייחודי, אכזרי במיוחד. אויב לא אנושי. הם חותרים לרצח עם. הם לא נלחמים למען שטח זה או אחר, הם נלחמים כדי להשמיד את המדינה היהודית בכל גבול שהוא. הם אומרים את זה. באמנה שלהם כתוב: אם תמצא שיח והיהודי מסתתר מאחוריו – הרוג אותו. הרוג את היהודי. הרוג את כל היהודים".

ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת ספרד וראש ממשלת בלגיה, צילום: קובי גדעון לע"מ

16:00: דובר צה"ל: במסגרת לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 במרחב "עמק הגראדים", מרחב ממנו בוצע ירי תמ״ס רחב לעבר שטח ישראל במהלך הלחימה, אותרו ארבעה פירי מנהרות משמעותיות בעומק רב. הפירים מחוברים לרשת חשמל והיו בשימוש ארגון הטרור חמאס, אשר המרכזי מבינהם אותר באחד המבנים אשר שייך לבכיר בחמאס.

15:28: דובר צה"ל: מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתיות טרור ואתרים לשיגור רקטות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום. כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" תשתית צבאית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעות מסוק קרב, כלי טיס מאוייש מרחוק וטנקים חולייה ששיגרה טיל נ"ט לעבר מרחב בירנית ואת עמדת המשגר ממנה ביצעו את הירי.

15:15: ראש הממשלה נתניהו נפגש עם שר החוץ הבריטי דייויד קמרון בירושלים ואמר לו: ""תודה דייוויד על שבאת לכאן ועל כך שאתה עומד עם ישראל. אנחנו מקווים שנוציא את החטופים שלנו, יש הרבה אתגרים בדרך. אנחנו מקווים להוציא את הקבוצה הראשונה, ולאחר מכן, אנחנו מחויבים להוציא את כולם".

"נמשיך במטרות המלחמה והן להשמיד את חמאס, משום שחמאס כבר הבטיח שהוא יעשו את אותו דבר שוב ושוב ושוב. מדובר בכת שדוגלת ברצח עם. אין תקווה לשלום בין ישראל לפלסטינים ובין ישראל למדינות ערב אם לא נכחיד את התנועה הרצחנית הזאת, שמאיימת על העתיד של כולנו".

ראש הממשלה נתניהו ודייויד קמרון, צילום: קובי גדעון לע"מ

15:00: אזעקות צבע אדום באשכול. טרם ידוע על נפילות או נפגעים. 

14:43: דובר צה"ל והשב"כ מאשרים כי מנהל בית החולים שיפאא נעצר והועבר לתחקור בשב"כ לאחר שנחשפו עדויות רבות לכך שבית החולים אותו ניהל שימש כמפקדה של ארגטון הטרור החמאס.

13:39: ערוץ המזוהה עם ארגון הטרור חמאס דיווח כי אנשיו הארגון ירו היום רקטה מסוג "קסאם1" לעבר מעבר שקד. בדיווח נכתב כי הירי בוצע מג'נין וכי הוא מגיע בתגובה ל"פשעי הכיבוש נגד עזה והגדה המערבית" .

13:30: דוברות עיריית שדרות מפרסמת כי במהלך עבודות קבלן סמוך למקום בו הייתה תחנת המשטרה בעיר, נמצאה גופת מחבל מאירועי 7 באוקטובר. חבלנים נטרלו את אמצעי הלחימה שהיו עליו ובסמוך לו ולאחר מכן הגופה פונתה מהמקום.

13:07: דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת קריית שמונה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

יירוטים בשמי הגליל העליון // 27 א

13:00: אזעקות בקרית שמונה ובמנרה. 

12:42: דובר צה"ל: בהמשך להתרעות במרחב צפון הארץ, זוהו כ-35 שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר שטח מדינת ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו מספר שיגורים. בנוסף, מחבלים שיגרו משעות הבוקר מספר טילי נ"ט ומרגמות לעבר מספר מרחבים לאורך הגבול. כלי טיס של צה"ל תקף מספר משגרים מהם בוצעו השיגורים. בנוסף, כוחות צה"ל תקפו באמצעי הלחימה "עוקץ פלדה" משגר נוסף ממנו בוצע ירי.

12:37: לפני זמן קצר הסתיימה הערכת מצב של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר עם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב-קובי שבתאי ונציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, ובכירים נוספים מהארגונים, על רקע שחרור המחבלים הצפוי כתוצאה מהחלטת הממשלה בעסקה שאושרה בישיבת הממשלה. בתום הערכת המצב, הנחה השר בן גביר את נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי למנוע לחלוטין כל ניסיון לחגיגות של המחבלים בבתי הכלא.

12:36: עיריית אשקלון מודיעה על מתווה חדש לחזרה ללימודים פרונטליים בגנים ובבתי הספר היסודיים והתיכוניים החל מיום ראשון הקרוב, בהנחה ולא יחול שינוי במצב הביטחוני. 

12:13: דיווחים פלשתיניים על ירי פגזי ארטילריה והמשך הפצצות בכמה שכונות בעיר עזה וסביבתה בהן תל אלהווא וסברה. בתיעודים שפורסמו יש הרס כבד מאוד בשכונת רימאל. בחמאס הודיעו שהם מגנים את מעצר מנהל ביה"ח שיפא ורופאים נוספים, וקראו לצלב האדום ולארגונים בינ"ל לפעול לשחרורם.

מנהל ביה"ח שיפא, מוחמד אבו סלמיה, צילום: רשתות ערביות

11:20: בחיזבאללה טוענים כי שיגרו הבוקר 48 קטיושות לעבר בסיס ליד צפת בגבול הצפון

11:11: הירי למנרה: שתי פגיעות ישירות בבתים ביישוב, אין נפגעים. למרגליות נורה טיל נ"ט ואין נפגעים גם שם.

11:05: שר החוץ אלי כהן ושר החוץ הבריטי החדש, דיוויד קמרון, ביקרו הבוקר בקיבוץ בארי: כהן ביקש משר החוץ הבריטי כחברה במועצת הבטחון לפעול ליישום החלטה 1701 על מנת למנוע התרחבות המלחמה לאשור הצפון. השר כהן הודה לשר החוץ הבריטי, על התמיכה בישראל ואת מחויבותה של ישראל להמשיך בלחימה על לחיסול החמאס ולשחרור כל החטופים.

שר החוץ אלי כהן ושר החוץ הבריטי דייויד קמרון, צילום: מירי שמעונוביץ/משרד החוץ

11:05: הירי לצפון נמשך - התראות במרגליות

10:59: ראש ממשלת קטאר ושר החוץ, מוחמד בן עבד אל רחמן אאל ת'אני, שוחח עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן.

10:37:דיווח בכלי התקשורת הערביים: נסראללה נועד היום עם שר החוץ האיראני בביירות.

נסראללה בפגישה עם שר החוץ האיראני בביירות, צילום: רשתות ערביות

10:35: נדחתה עתירת פורום "בוחרים בחיים" ואליהו ליבמן נגד שחרור המחבלים. מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסר: " ניסיון העבר מלמד כי התוצאה של עסקאות הכוללות שחרור מחבלים היא דם ושכול. אף אחד לא יוכל לטעון לניקיון כפיו כאשר חלילה המשוחררים של היום יהפכו לרוצחים של מחר".

10:21: ירי נרחב לצפון באזור מירון והגליל העליון - ברעם, אזור תעשייה רמת דלתון, כרם בן זמרה,דוב''ב, סאסא, ג'ש - גוש חלב, ספסופה - כפר חושן, צבעון, בית ספר שדה מירון, ביריה,קדיתא,מרכז אזורי מרום גליל,בר יוחאי,אור הגנוז וריחאנייה

מפת ההתרעות בצפון, צילום: ללא קרדיט

10:00: מקור מצרי אומר שנמשכים המגעים בתיווך קטאר, מצרים וארה"ב כדי להביא להפסקת אש.

09:58: חיזבאללה: תקפנו הבוקר בשלוש נקודות לאורך גבול הצפון.

09:53: הרמטכ״ל בשיחה עם מפקדי חטיבות בתוך רצועת עזה: ״מנסים לחבר בין מטרות המלחמה שהלחץ בתמרון הוא זה שיביא את היכולת להשיג גם את מטרת המלחמה הזו, לייצר את התנאים לשחרור החטופים. אנחנו לא מסיימים את המלחמה - אנחנו ממשיכים עד הניצחון".

09:50: תיעוד: זהו הבית בו חוסלו מפקד הבכיר ברדואן ובנו של בכיר חיזבאללה בבית יאחון  שבדרום לבנון.

09:42: גורם פלשתיני מסר לסוכנות הידיעות AFP כי העיכוב ביישום הפסקת האש בעזה קשור לפרטים אחרונים ברשימת החטופים שישוחררו ובאיזה אופן.

09:41: ל"ישראל היום" נודע כי עסקת החטופים מתעכבת בשל שיקולים ביטחוניים. לפרטים המלאים

9:24: דיווח: מנהל בית החולים שיפא ניסה להימלט - ונעצר.

9:08: דובר צה"ל: טיל קרקע-אוויר שוגר במהלך הלילה לעבר כלי טיס של צה"ל בשטח לבנון. הטיל יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית.

9:08: נפילות בשטחים פתוחים בשלומי. 

9:07: כלי טיס של צה״ל זיהה ותקף חוליית נ״ט במרחב זרעית. 

9:00: אזעקות בסאסא שבגליל העליון.

8:30: אזעקות בגליל המערבי.

8:20: משחתת של ארה"ב סיכלה מתקפת כטב"מים של החות'ים נגדה מתימן בים האדום.

8:10: צה"ל תקף מהאוויר כ-300 מטרות טרור בעזה ביממה האחרונה, וכחות הקרקע השמידו עשרות פירי מנהרות. 

מהאוויר ומהיבשה: צה"ל השמיד מנהרות ותקף יעדי טרור בעזה \\ צילום: דובר צה"ל

7:55: בתקשורת האמריקנית מדווחים: העסקה מסוכמת בין ישראל לחמאס ונותרו כמה פרטים לוגיסטיים אחרונים. התקווה היא שהיישום ייצא אל הפועל ביום שישי בבוקר.

7:45: משרד החוץ קטארי הודיע: מועד הפסקת האש - יוכרז בשעות הקרובות.

7:35: הבית הלבן על עסקת החטופים: "עובדים על הפרטים האחרונים שנותרו".

7:00: דיווחים פלשתינים: 15 הרוגים מתקיפה באזור חאן יונס.

6:10: אזעקות באשקלון וסביבתה.

05:19: אזעקות באזור עוטף עזה. 

03:20: דיווחים פלשתיניים על תקיפות של כלי טיס במוקדים שונים ברצועה, לרבות בערים עזה וחאן יונס.

03:10: דיווחים ערביים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בדרום לבנון.

00:25: מקור בקטאר מוסר לעיתון הפלשתיני אל-קודס כי הדחייה בהפסקת האש ובשחרור החטופים לשישי היא בעקבות "מחלוקות של הרגע האחרון".

00:20: גורם מדיני מבהיר: ״רק בכיר חמאס נקב אתמול בשעה וישראל לא הודיעה בשום שלב שהמתווה יצא לדרך. עוד לא נחתם הסכם. לא קיבלנו שום רשימות של משוחררים . יש אופטימיות זהירה ל-24 שעות הקרובות. בינתיים אין הפסקת אש והלחימה בעזה נמשכת״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר