היום ה-27 למלחמה: תקיפות נרחבות ברצועה; דובר צה"ל: "כיתור העיר עזה הושלם"

נתניהו: "אנחנו כבר יותר מבפאתי עזה" • ארבע נפילות בקרית שמונה - פצוע קל ובינוני • פגיעה ישירה בבית במושב בשפלה • בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועה • "וול סטריט ג'ורנל": בידי ארה"ב מידע מודיעיני שלפיו קבוצת ואגנר הרוסית עשויה להעביר מערכות הגנה אווירית לחיזבאללה • מספר החטופים עודכן ל-242 • דובר צה"ל: "אפשר לשים לב לביקורו של הנייה באיראן, במטוס פרטי, לו וליחיא סינוואר לא אכפת מתושבי עזה"

זירת פגיעת הרקטה בקרית שמונה \ השימוש נעשה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

היום ה-27 למלחמת חרבות ברזל: צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה מהקרקע ומהאוויר. גם בגבול הצפון לא שקט, כוחות צה"ל תקפו חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב ליבנה. הותר לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, גיבור הקרבות בבארי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. מספר הנופלים בתמרון הקרקעי ברצועת עזה עלה ל-18.

כל העדכונים

02:10: דיווחים פלשתיניים על תקיפות אוויריות נרחבות ברצועת עזה, לרבות שכונות בעיר עזה, בית להיא, מחנה אל-בורייג' ומחנה ג'באליה.

01:05: דיווחים פלשתיניים: צה"ל הרס כיכר על שם שני מחבלים הרוגים בג'נין.

00:30: מקורות פלשתיניים דיווחו על תקיפה אווירית נוספת בח'אן יונס שבדרום הרצועה.

00:25: דיווחים פלשתיניים: שני מחבלים נהרגו בג'נין. 

00:15: ארה"ב אישרה סיוע לישראל ב-14 מיליארד דולר.

23:50: סמיר ג'אג'ע, מנהיג מפלגת הכוחות הלבנוניים, צייץ הלילה בטוויטר כי "אם ייכנס חיזבאללה למלחמה זה ייחשב לפשע גדול נגד העם הלבנוני". אתמול התראיין סאמי אלג'מייל, ראש מפלגת "אלכתאייב" בפרלמנט הלבנוני לתחנת LBC ואמר "החלטה על מלחמה בלבנון היא בת ערובה של מיליציה חמושה", בהתכוונו לחיזבאללה.

23:48: קבינט המלחמה אישר: פועלים שנתקעו בישראל עם פרוץ הלחימה - יוחזרו לעזה.

23:29: ראש מפלגת הכוחות הלבנוניים סמיר ג'עג'ע שולח אזהרה: "חיזבאללה יבצע פשע גדול אם יכניס את לבנון למלחמה, עליו לסגת מדרום לבנון ולהפקידו בידי הצבא הלבנוני". 

23:12: הקבינט המדיני ביטחוני החליט לקזז מכספי הרשות הפלשתינית את כל הכספים שמיועדים לרצועת עזה, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. בקבינט הודיעו: "ישראל מנתקת כל מגע עם עזה. לא יהיו יותר פועלים מעזה והפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה יוחזרו לרצועה".

22:24: סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס הבהירה כי "לא נטיל על ישראל שום תנאי לתמיכה שאנו נותנים לה כדי להגן על עצמה". לדבריה, "אנחנו נמשיך לעמוד על זכותה של ישראל להגן על עצמה, ובואו נהיה ברורים - ולעולם לא נשכח מה קרה ב-7 באוקטובר - אז נטבחו 1,400 חפים מפשע, בהם צעירים שפשוט השתתפו בפסטיבל".

22:06: דיווחים בג'נין על כניסה של כוחות מיוחדים גדולים שפועלים כעת בחזקה בעיר. חילופי אש כבדים נרשמים במרחב.

21:58: מיליציות איראניות בעיראק מדווחות כי הן תקפו לפנות בוקר מטרה ישראלית בים המלח. בישראל לא ידוע על אירוע כזה

21:39: דיווחים פלשתיניים על תקיפה אווירית בח'אן יונס שבדרום רצועת עזה.

21:06: בהנחיית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תופסק הפקדת הכספים של הרשות הפלשתינית לאסירים הביטחוניים לשימוש בקנטינה שבבתי הכלא.

20:30: השגריר החדש של ארה"ב בישראל, ג'ק לו, יגיש את כתב האמנתו לנשיא המדינה יצחק הרצוג, כבר ביום ראשון הקרוב. המשמעות היא כניסה בפועל לתפקיד. בשל הנסיבות המיוחדות, לו הגיע לארץ יחד עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן, ויחל מיד למלא את התפקיד, במטרה לסייע במאמץ המלחמתי.

ג'ק לו בעת השימוע בסנאט לקראת מינויו לשגריר בישראל, צילום: רויטרס

20:20: הצהרת דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "הלוחמים השלימו את כיתור העיר עזה. אנחנו פועלים כל הזמן בהכוונה של אש מהאוויר והים. כוחות ההנדסה מנטרלים מטענים וידו של צה"ל על העליונה בכל היתקלות". עוד אמר הגרי: "צה"ל ממוקד בלפרק את חמאס ולהשיב הביתה את כל החטופות והחטופים". לגבי הנייה: "הוא ויחיא סינוואר יקריבו את עזה עבור שרידותם האישית". על יהודה ושומרון: "צה"ל ושב"כ, בהכוונת מודיעין, ממשיכים לסכל פיגועים ומעשי טרור בכל עת. עשרות כלי טיס ממלאים את שמי המזרח התיכון בכל רגע נתון. עצרנו יותר מ-700 פעילי חמאס בשטח הזה ונמצאים בחקירה. אנחנו ערוכים שם חזק ונמשיך לסכל את הטרור". הגרי טען כי "חיל האוויר פועל במחצית מהכוח שלו", והוסיף: "נדבר במעשים ולא במילים. ערוכים לכל תרחיש".

דובר צה"ל: "כיתור עזה הושלם - הפסקת אש לא נמצאית על השולחן" // דובר צה"ל

19:36: שר הביטחון יואב גלנט, הגיע היום למפקדת יחידת ״יהל״ם״ וקיים הערכת מצב בה עמד על הפעולות הנעשות להשמדת תשתיות התת-קרקע של ארגון הטרור חמאס.

"יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. אתם תהיו ראש החץ בכל הנקודות החשובות ביותר, בכוחות, ביחידות, בחטיבות. למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי. הכוחות בתוך הרצועה נלחמים בכל היחידות, בכל המערכים, יש שם קרבות לא קלים אבל היתרון שלנו הוא יתרון מובהק".

שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי יהל״ם: ״מקדמים פתרונות מהפכניים להשמדת המנהרות בעזה״, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:20: בפעם השלישית מפרוץ המלחמה יגיע לישראל מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, שייפגש מחר עם הקבינט המצומצם. על הפרק: קידום הפוגה הומניטרית בלחימה - שתאפשר לשחרר חטופים ולהכניס משאיות סיוע. גורמים בבית הלבן אמרו לניו יורק טיימס: "נתניהו נגד הפסקת אש, אבל פתוח להפוגה".

19:00: חוסלו יותר מ-130 מחבלים בשעות האחרונות; כוחות צה"ל משמידים תשתיות טרור לצד אמצעי לחימה רבים שאותרו במהלך הפעילות הקרקעית בעזה.

130 מחבלים חוסלו: תיעוד מפעילות הכוחות בתוך רצועת עזה // דובר צה"ל

18:52: חיזבאללה לקח אחריות על מתקפה נגד 19 נקודות ועמדות צבאיות של ישראל בגבול לבנון.

18:41: עדכון הנפגעים מהירי לעבר קרית שמונה: גבר בן 34 סובל מפציעות רסיסים ויוכנס לחדר ניתוח. מצבו מוגדר כעת בינוני. גבר נוסף בן 41 סובל מכוויות ומצבו מוגדר כעת קל

18:35: הוסר החשש לחדירת כלי טיס בקריית שמונה

18:32: דובר צה"ל: מטוסי ומסוקי קרב של צה״ל תוקפים בשעות האחרונות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר היום, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים של צה״ל. בין המטרות שהותקפו, תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור.

דובר צה"ל

18:30: גנץ מאיים על נסראללה: "הוא מבין מה יקרה ללבנון ולארגון שלו אם הוא יעשה דברים שהוא לא צריך לעשות".

18:17: חבר הכנסת עמית הלוי במתקפה חריפה נגד הרמטכ"ל: "אי ההפצצה של הדלק הקיים, מעוררת שאלות קשות מאוד. הכנסת דלק נוסף מבחוץ היא הפקרות פושעת שלא תיסלח!"

18:12: חשש לחדירת כלי טיס עוין בקרית שמונה

18:11: גנץ במסיבת העיתונאים: "אני לא מוכן לקבל את ההכללה הזאת "אלימות מתנחלים". 99.9 מהמתנחלים הם אנשים נורמטיבים שרוצים ביטחון, יש מעט מאוד קיצונים ואני מגנה את זה, אבל אני לא מוכן לקבל את ההכללה הזאת". עוד אמר גנץ: "שאנחנו מתקדמים מתהום האסון – לניצחון. עוד לא ניתן לדבר על כל ההישגים שלנו, אבל הם משמעותיים מאוד. אנחנו מסתכלים כל הזמן על המטרה, ואנחנו עושים רק מה שנכון למדינת ישראל. אני מבטיח לכם – זה השיקול היחיד בניהול המלחמה.אנחנו ערוכים בהגנה וגם בהתקפה: ומוכנים לכל פעולה שתידרש. מי שיסייע בהחזרת את החטופים – יזכה לחסינות לו ולמשפחתו. מי שיחזיק ילדים ונשים בשבי – דינו מוות".

גנץ במענה לשאלת ישראל היום: "נסראללה מבין מה יקרה ללבנון אם הוא יעשה דברים שהוא לא צריך לעשות" // יהודה שלזינגר

18:10: השר בני גנץ בנאומו: "זו מערכה מורכבת מאילו שידענו, בגלל הצורך לא רק להגן אלא גם לעצב את מה שקורה מעבר. הלחימה מורכבת כי יקירינו שבוים מי שמקומם בגהנום שתמכים על ידי איראן ושלוחיה באזור. בגלל האתגרים הללו אנחנו נדרשים להפעיל שיקולים נרחבים ולרתום את בעלי בריתנו בראשם ארהב שתומכת בנו מהיום הראשון. מסתכלים כל הזמן על המטרה ועושים רק מה שנכון למדינת ישראל. אנחנו מפעילים את כל האמצעים שברשותנו כדי להחזיר אותם הביתה.

18:06: בידי ארה"ב מידע מודיעיני שלפיו קבוצת ואגנר הרוסית עשויה להעביר מערכות הגנה אווירית לחיזבאללה, כך אמרו בכירים אמריקנים ל"וול סטריט ג'ורנל". מדובר במערכת SA-22, שנועדה ליירט מטוסים באמצעות טילים ומקלעים. לדברי אחד הפקידים האמריקנים, אין אישור ברור שהמערכת נשלחה, אולם הסוגייה נבדקת. ארה"ב קירבה את נושאת המטוסים ג'ראלד פורד למזרח הים התיכון כדי להרתיע את חיזבאללה. אנשי ואגנר נמצאים בסוריה. מאז המרד, סופחה הקבוצה למשמר הלאומי של רוסיה, ואילו על פעילותיה בחו"ל מפקחת, על פי הדיווחים, מינהלת המודיעין במשרד ההגנה הרוסי.

18:00: משרד מבקר המדינה: בנו של מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, חגי, נפצע קשה במהלך פעילות מבצעית ברצועת עזה.

17:55: הותר לפרסום: סמ״ר יאיר ניפוסי לוחם בחטיבת צנחנים, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ברצועת עזה אמש. בנוסף, לוחם צה״ל במילואים מגדוד 429, חטיבת הראל, נפצע במהלך פעילות מבצעית בגבול רצועת עזה.

17:28: המטח לעבר השפלה: נפילה באחד המושבים באזור. בצפון ככל הנראה פגיעה בבית בקרית שמונה, ללא נפגעים. 

פגיעה בבית במטח לעבר השפלה, צילום: ללא קרדיט

17:18: אזעקות בקרית שמונה ומנרה

פגיעת הטיל בקריית שמונה // השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

17:18: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את לוחמי חטיבת המרום: "יש לנו הצלחות מאוד מרשימות, אנחנו כבר יותר מבפאתי העיר עזה. אנחנו מתקדמים. אני רוצה להבהיר דבר אחד - שום דבר לא יעצור אותנו"

17:17: צבא ירדן הודיע כי יירט כטב"מ שנכנס לתחום הממלכה מכיוון סוריה.

17:16: לשכת ראש הממשלה בתגובה לדברי הרמטכ"ל על כך שייכנס דלק בפיקוח לעזה: "ראש הממשלה נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה".

17:10: דובר צה"ל: בשעה האחרונה זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. צה"ל תוקף בשעה זו שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

17:00: אזעקות בגוש דן ובשפלה

16:51: אזעקות בצפת ובגליל העליון

16:23: צה"ל מגיב לירי בגבול לבנון; חילופי אש באזור אביבים 

16:09: משרד הבריאות בעזה שבשליטת חמאס: "9,061 הרוגים ברצועת עזה בתקיפות, 32 אלף פצועים"

16:01: בפעם השנייה היום: אזעקות לעבר באר שבע

16:00: הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בהצהרה מיוחדת: "חיל האוויר מפעיל פחות ממחצית כוחו ברצועה - מטוסיו ערוכים לתקוף בזירות אחרות כשיידרש. למלחמה הזו מחיר כואב וקשה; זהו חלק בלתי נפרד מהבטחת ביטחוננו כאן. איבדנו מטובי בנינו בלחימה, אנחנו מחבקים אלינו את משפחותיהם ועם הרוח והזיכרון שלהם נמשיך וננצח". לידיעה המלאה

דובר צה"ל

15:47: הנרצח בפיגוע הירי בצפון השומרון: אלחנן קליין - אב לשלושה מהישוב עינב. לידיעה המלאה

15:32: אזעקות באזור הגליל המערבי והגליל העליון. צה"ל מגיב באש לעבר מקורות הירי

15:00: אזעקות צבע אדום בבאר שבע ובחצרים

15:00: מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא בנאום לכוחות היבשה שתחת פיקודו הנלחמים ברצועת עזה: ״תחנות שחקים כאן קודקוד. הנה הגיע יום. אנו לוקחים גורל אומתנו ועמנו בידינו, זוהי שעתנו, אין ראויים מאיתנו. נדע לעמוד בכל משימה, נשיב מלחמה שערה עד לניצחון. יחד נעמוד איתן נוכח כל מחיר ומכאוב. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו. אני סומך עליכם, זו המלחמה שלנו והיום תורנו. הננו! תחנות שחקים כאן קודקוד, התקפה, התקפה סוף״.

כמו כן, כוח האש האוגדתי של אוגדה 36 חיסל 51 מחבלים ביממה האחרונה

חטיבת גולני:
21 מחבלים

חטיבה 188:
4 מחבלים

חטיבה 282:
14 מחבלים

מכלול אש אוגדתי:
16 מחבלים

מפקד אוגדה 36 בהערכת מצב בשטח רצועת עזה | דובר צה"ל

14:48: שוטרי מחוז מרכז עצרו אמש במסגרת המאבק חסר הפשרות בעבירות הסתה, תושב טייבה, בחשד שפירסם ברשת סרטון תמיכה בארגון הטרור חמאס.

14:15: דובר צה"ל שחרר תיעוד של יירוט הטילים שנשלחו מתימן. לידיעה המלאה

13:40: בצה"ל שולחים אזהרה - בטוויטר של דובר צה"ל בערבית נכתב כי המיליציה האיראנית "האמסם חסין", בפיקודו של ד׳ו אלפקאר, חלצת לעזרת חיזבאללה ומגיעה לדרום לבנון. "אחרי רצף כישלונות של חיזבאללה להביא הישג מול ישראל בשבועות האחרונים, המיליציה האיראנית שבמקור יועדה לסייע לציר בלחימה בסוריה בשנים האחרונות, מעורבת בחיכוך עם צה״ל בגבול לבנון בשבועות האחרונים, ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית לשטח ישראל. חיזבאללה ומיליציית האמאם חסין גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס ודאעש".

13:00: צה"ל סיכל בימים האחרונים תשתית "אווטרים" שהופעלה על ידי גורמי הציר עבור חמאס במטרה להוציא מידע מחיילי צה"ל: בימים האחרונים מערך ביטחון המידע סיכל תשתית של אווטרים שפעלה ברשתות החברתיות במטרה להוציא מידע על כוחות ופעילות צה"ל. מדובר בתשתית שהפעילה עשרות פרופילים על ידי מדינות הציר במטרה לספק מידע לארגון הטרור חמאס. הדמויות מחזיקות תמונות אותנטיות, מנהלות סוג של קשר רומנטי, במגוון דרכים של שיחות באמצעות התכתבויות, הקלטות קוליות ושיחות וידיאו. לכל אווטר מערכת של אווטרים שתפקידם לחזק את אמינותם ברשת - "הורים", "אחים", ו"חברים".

תיעוד: דמויות פיקטיביות פונות לחיילי צה"ל ברשת // דובר צה"ל

הרשת הזו הכילה כעשרות פרופילים ברשתות החברתיות, בדגש על האינסטגרם והיקף הנתקפים הפוטנציאליים - מאות עד אלפי חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים. בנוסף לסיכול המבצעי מתקיים ערוץ הפללה וחסימה של האווטרים בערוץ המדינתי.

12:35: כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר שטח ישראל במרחב ליבנה. זוהתה פגיעה. בנוסף, תקפו הכוחות שתי עמדות שיגור טילי נ"ט בשטח לבנון.

12:16: הותר לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה, בן 33, מיאנוח-ג׳ת, מפקד גדוד 53, עוצבת הברק, גיבור הקרבות בבארי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

סא"ל סלמאן חבקה, צילום: דובר צה"ל

12:16: קצין צה"ל במילואים מחטיבה 679 נפצע באורח קשה במהלך לחימה בצפון רצועת עזה. קצין צה"ל מחטיבת גבעתי נפצע באורח קשה במהלך לחימה בצפון רצועת עזה. לוחם צה״ל מגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית נפצע באורח קשה במהלך לחימה בצפון רצועת עזה. לוחמת צה"ל מגדוד קרקל נפצעה באורח קשה במהלך פעילות מבצעית, במרחב חטיבת פארן. 

12:09: בעזה מדווחים שפגעו במגדל אל-ר'פרי.

11:30: שרת החוץ של גרמניה, ננסי פזר, הכריזה היום כי כל פעילות הקשורה לארגון הטרור חמאס תאסר ברחבי הגרמנה. בנוסף הכריזה פזר כי גם ארגון סמידון, הקשור לארגון הטרור "החזית העממית", יאסר לגמרי במדינה.

11:11: דיווח: מתחילת הלחימה תקף צה"ל יותר מ-12 אלף מטרות ברצועה

10:45: דובר צה"ל בהצהרה: "בתום קרב שערך כמה שעות וכלל לחימה ביבשה ומהים. אנחנו ממשיכים להעצים את הפעילות ולהתקדם על פי הפעילות הקרב מתנהל כמו שתכננו וכך נמשיך להתקדם. המאמץ הלוגיסטי ממשיך וקורה אנחנו ממשיכים לספק תחמושת וציוד מגן כל הזמן ללוחמים שלנו בשדה הקרב. אנחנו מבינים שצריך להזרים עוד והכוחות מקבלים את מה שצריך".

על הגזרה הצפונית אמר: "אנחנו ממשיכים לתקוף מטרות של חיזבאללה ולחסל חוליות אוייב. אנחנו ממשיכים להגן בעוצמה גדולה על כל ניסיון ירי וחדירה לעבר הארץ.
צה"ל במוכנות גבוה לטפל בכל איום מגבול הצפון". והוסיף כי: "מסרנו הודעה עד כה ל242 חטופים, ול-ל332 משפחות חללי צהל".

דובר צה"ל במסר לנסראללה לקראת הנאום מחר: "אנחנו מוכנים" | דובר צה"ל

10:40: אזעקות בעוטף עזה

10:28: דיווח על ירי לעבר רכב שכתוצאה מכך התהפך בכביש 557 סמוך לכפר בית ליד. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 35 במצב אנוש.

09:50: אזעקות באזור אשדוד

09:47: לפי נתוני משרד העבודה, כ-760,000 איש מושבתים מעבודה עקב מילואים, תושבים מעוטף עזה שפונו והורים לילדים, שהם כ-18% מכוח העבודה

09:00: משרד החוץ המצרי הודיע כי הוא נערך לפינוי 7,000 אזרחים זרים מרצועת עזה מ-60 אזרחויות שונות.

08:45: המשטרה ושב"כ סיכלו פיגוע משולב שתוכנן נגד כוחות הביטחון, וחשפו מעבדת נפץ בתוך דירה במ.פ שועפאט. שני המחבלים נעצרו לחקירה בימ״ר ירושלים ושב״כ ומעצרם הוארך. עם סיום החקירה במשטרה ובשב״כ, צפוי נגדם בימים הקרובים כתב אישום.

מעבדת נפץ בתוך דירה במ.פ שועפאט, צילום: דוברות המשטרה

08:30: הממשלה אישרה הלילה את מתווה משרד האוצר למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ (עסקים ביישובי הספר זכאים להחזר מלא על נזק זה כקבוע בחוק), וכן שורת הקלות במתווה החל"ת. המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים.

08:00: לוחמי צה"ל ממשיכים לחסל מחבלים ולהשמיד תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה; לוחמי צה"ל בפיקוד חטיבת גולני ניהלו במהלך הלילה קרבות ממושכים במהלכם חוסלו עשרות מחבלים.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

07:19: מפגינה התפרצה לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך אירוע התרמה בקריאות להפסקת אש, היא הורחקה מהמקום. ביידן אמר שהוא בעד הפסקה הומניטרית זמנית שתאפשר את שחרור החטופים.

06:00: הפעולה הקרקעית נמשכת, צה"ל מפרסם תמונות חדשות מרצועת עזה

התמרון הקרקעי ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
התמרון הקרקעי ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
התמרון הקרקעי ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל
התמרון הקרקעי ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

05:56: הותר לפרסום כי סגן (במיל׳) יובל זילבר (Yuval Zilber), בן 25, מרמת גן, מ״מ בגדוד חי״ר 7007, חטיבת ירושלים, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

04:15: כוחות צה"ל תקפו חולייה שביצעה ירי של טיל קרקע אוויר לעבר כלי טיס מאוייש מרחוק של צה"ל. בצבא מדגישים כי לא נגרם נזק לכלי הטיס. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור הירי.

04:00: הפלשתינים מדווחים כי צה"ל ממשיך תקוף ברצועת עזה מטרות רבות, כשבין היתר חיל האוויר מפציץ אזורים הסמוכים לבית החולים אלקודס הנמצא דרומית לעיר עזה.

השתתפו בהכנת הידיעה: שחר קליימן, דנה בן שמעון, לילך שובל, אריאל כהנא, שירית אביטן כהן, נטע בר, דור מלול | ארה"ב, רונית זילברשטיין, יהודה שלזינגר, מישל מכול, חנן גרינווד, סוניה גורודיסקי, מרב סבר, איליה יגורוב, עידן אבני

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר