אופק בוכריס, שהורשע בעבירות מין, התייצב למילואים - החיילות זועמות: לא מתאים לערכי צה"ל

מי ששירת כמח"ט גולני בעבר, הורשע לפני כשבע שנים והורד לדרגת אלוף משנה - הגיע למילואים ללא תפקיד מוגדר, כשהוא עונד את דרגותיו הקודמות • מדובר צה"ל נמסר: "האירוע נבדק וטופל, ושירות המילואים של הנדון הופסק"

אופק בוכריס . צילום: זיו קורן

אופק בוכריס, הקצין הבכיר שהורשע ב-2016 בבעילה אסורה בהסכמה והורד לדרגת אלוף משנה התייצב בימים האחרונים במפקדת הגיס המטכלית כשהוא עונד לדרגם דרגות תת אלוף, למרות שהורד בדרגה. חיילות שנמצאות במקום פנו ל"ישראל היום" וסיפרו כי הן מרגישות מאוד לא בנוח כתוצאה מהסיטואציה. 

"למרות שכוונותיו טובות, ולמרות שאנחנו במלחמה, לא מתאים שצה"ל יוותר על ערכיו – גם בעת הזו", אמרו. גורם שמעורה בפרטים אמר ל"ישראל היום "כי גם במצב הנוכחי לא ניתן להכשיר את השרץ.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע נבדק וטופל, ושירות המילואים של הנדון הופסק"

תפקידו האחרון היה מפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד מטה. לוחמי צה"ל בעוטף עזה, צילום: חיים גולדברג/פלאש90

בוכריס היה אחד מהקצינים הבולטים ביותר בצה"ל עד שהתבררו האישומים נגדו, שכיהן בין היתר כמפקד גדוד 51 של גולני ונפצע באורח קל במהלך הקרב בג'נין במבצע חומת מגן. במאי של אותה השנה נפצע באורח קשה במהלך פיקוד על מבצע לאיתור מעבדות נפץ ולכידת מבוקשים. בהמשך פיקד על יחידת אגוז, על עוצבת ברעם, על חטיבת גולני וכן פיקד על אוגדת מילואים משוריינת.

תפקידו האחרון היה מפקד המכללה הבין זרועית לפיקוד מטה, והוחלט על מינויו לראש חטיבת המבצעים באמ"ץ, אך המינוי שלו לא יצא אל הפועל לאחר שחיילת ששירתה תחת פיקודו הגישה בפברואר 2016 תלונה, שבעקביה הוגש נגדו כתב אישום בעבירות אונס, מעשה סדום, מעשה מגונה והתנהגות שאינה הולמת. בדצמבר של אותה השנה חתם על הסדר טיעון שבמסגרתו הודה על בעילה אסור בהסכמה וסעיף האונס נמחק מכתב האישום.

עם היוודע הפרטים, גורמים צבאיים אמרו שאופק בוכריס אינו חלק ממשרתי המילואים בצה"ל ולאחר שהתברר שהוא אכן התייצב, הודיעו לו שהוא לא יוכל להמשיך. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר