לאחר הפרסום ב"שישבת": אישום נגד "הקצין המציץ" ממג"ב

שנה וחצי לאחר שהפרשה התפוצצה: רפ"ק נאדר רבאח, לשעבר סגן מפקד יחידה מיוחדת במג"ב, נאשם בשורת עבירות חמורות • אחת הלוחמות שתועדו בעירום: "מקווה לעונש ראוי" • אורית חיון, עורכת דינה של הנפגעת: "כתב האישום לא מייצג את חומרת המעשים"

רבאח. טען שחשש למצבה הנפשי של אנסטסיה

בעקבות הפרסום במוסף "שישבת", כי במשך שנה וחצי מח"ש לא העמידו לדין סגן מפקד יחידה מיוחדת במג"ב, רפ"ק נאדר רבאח, שהציב מצלמה נסתרת בחדרה של לוחמת היחידה אנסטסיה ויינר, ותיעד אותה בעת שהתקלחה – היום בבוקר (ראשון) הוגש נגדו כתב אישום בגין פגיעה בפרטיות, האזנת סתר שלא כדין והפרת אמונים. בכתב האישום צוין כי במהלך החקירה עלה שרבאח, שפוטר לפני כשנה ממג"ב, תיעד לוחמת נוספת בחדרה בעודה עירומה.

העיכוב בהעמדתו לדין הפך למקומם אף יותר לאור העובדה כי רבאח צילם בטעות את עצמו בעת שהתקין את המצלמה בחדרה של אנסטסיה וכן נשמרה בטלפון הנייד שלו תמונה של הלוחמת השנייה, שצולמה ב-2019.

"פתאום קלטתי שכולם יראו אותי ערומה"

הפרשה נחשפה בתחילת יולי 2020 כשאנסטסיה סיימה משמרת בעיר העתיקה. בכתבה שפורסמה ביום שישי היא סיפרה כי כשסיימה להתקלח הבחינה לפתע במצלמה הבולטת מתוך אפוד של לוחמת שהיתה שותפתה לחדר. "כשהתקרבתי, הבחנתי שהמצלמה עובדת, אור אדום דלק בגב שלה והיא היתה מאוד חמה. לקחתי את האפוד והלכתי ללוחמים שסגרו איתי שבת. מפקד הצוות החוויר. הוא סימן לי להיות בשקט ושיחק עם המצלמה עד שכיבה אותה. הלכנו כולנו למשרד של הצוות. הלוחמים הוציאו את כרטיס הזיכרון והכניסו למחשב. מסך המחשב התמלא בקוביות, שכל אחת מהן היא סרטון שלי.

אנסטסיה ויינר (מימין)ולינור ז'לובה. "לפני פחות משנה היינו לוחמותאמיצות, ועכשיו אנחנו מרגישות כמו אוויר", צילום: אריק סולטן

"פתאום קלטתי שכולם יראו אותי עירומה, והתחלתי לבכות. הם הבטיחו שברגע שאופיע, הם יסגרו את הסרטון. ראיתי את השולחן בחדר, את המגבת האדומה שלי, וגם אותי מתקלחת. שוב פרצתי בבכי. ואז הגענו לסרטון הראשון. רואים את האפוד על המיטה ומישהו מתרחק. אחרי שנייה היה פריים עם תג השם שעל החולצה, ומייד אחריו מופיע נאדר בבירור".

"מח"ש הפקירו אותי"

לצידה של אנסטסיה התייצבה אחת מחברותיה לצוות, לינור ז'לובה, שטענה כי רבאח שלח לכמה לוחמות הודעות והערות שלדעתן אינן ראויות. "אני כל הזמן חוששת שמישהו מציץ לי", אמרה אנסטסיה. "בגלל הטראומה, אני לא הולכת לשירותים בעבודה או במקומות ציבוריים, וקונה בגדים רק און ליין, כדי לא להיכנס לתאי מדידה. מח"ש הפקירו אותי כשלא העמידו אותו לדין שנה וחצי.

"זה מאכזב לדעת שרק אחרי ש'ישראל היום' פרסם כתבה, הוגש כתב האישום. זה זלזול בי כקורבן עבירה וזלזול בחקירה. עכשיו לעולם לא נדע אם חוץ ממני והלוחמת השנייה, ישנן עוד לוחמות שהוא הציץ להן. עם זאת, אני גם שמחה כי עכשיו כולם יודעים מה עשה נאדר והוא לא יוכל לפגוע בנשים אחרות. אני מקווה שבית המשפט יעניש אותו כמו שמגיע לו".

עורכי הדין שמלווים את אנסטסיה, אורית חיון, דין כוכבי ומרק פרי: "כתב האישום שהוגש בחלוף שנה וחצי מעת האירוע, ורק לאחר שפורסמה כתבה ב'ישראל היום', מצביע על אוזלת היד של פרקליטות מח״ש והזלזול בשלומן, ביטחונן וכבודן של לוחמות מג"ב. על אף שהמעשים שנעשו תוך ניצול מרות ועל מנת להשפיל לבזות ולהטריד מינית את הלוחמות, לא הועבר דיווח לממונה על הטרדות מיניות. כתב האישום אינו משקף את עברות המין החמורות שבוצעו על ידי הנאשם, ומהווה תעודת עניות למשטרת ישראל ופרקליטות מח״ש. בשמה של אנסטסיה תוגש תביעה אזרחית שתשקף את מלוא חומרת המעשים".

עו"ד אורית חיון. "אוזלת יד", צילום: ז'אן כהן

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה את המקרה החריג, שטופל באופן מידי. מעשים פסולים אלו, אינה מייצגים בשום צורה ואופן את המפקדים והלוחמים של החיל או את ערכיו. בהתאם, פוטר הקצין מהחיל בהליך מהיר לפני למעלה משנה.

"עם כניסתו לתפקיד, הגדיר מפקד מג״ב טיפול נחוש ובלתי מתפשר במקרים חמורים מסוג זה. משטרת ישראל ובתוכה משמר הגבול, העניקו וימשיכו להעניק ללוחמות את כלל המעטפת והתמיכה הנדרשת. אנחנו מחזקים את הלוחמות, עומדים לצידן ונסייע להן בכל שיידרש".

סנגורו של נאדר רבאח, עו״ד עדי כרמלי, מסר בתגובה: ״כתב האישום הוגש זה עתה, חומרי החקירה טרם הועברו להגנה. מייד לאחר קבלתם ולמידתם תוגש תשובתנו באופן מסודר לבית המשפט״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר