סכסוך בין ארגוני פשע הוביל לרצח של חמישה בני אדם | פרטים נוספים על הטבח בכפר יפיע

האלימות בחברה הערבית ממשיכה להשתולל • מספר הנרצחים הערבים מתחילת השנה עומד על 97 בני אדם • גבר כבן 30 נפצע גם הוא באורח קשה באירוע בכפר כנא • שני פצועים נוספים באירוע ביפיע פונו באורח בינוני באירוע הירי ביפיע • באופוזיציה תוקפים את בן גביר: "השר הכושל והגרוע ביותר שידעה המשטרה"

תמונות הנרצחים בכפר יפיע על רקע הזירה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אירוע רודף אירוע: חמישה בני אדם נרצחו היום (חמישי) באירוע ירי על רקע פלילי בבית עסק לשטיפת מכוניות בכפר יפיע הסמוך לנצרת. שני פצועים נוספים באורח בינוני פונו לבית החולים. עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי מספר הנרצחים הערבים באירועי אלימות מתחילת שנה עומד על 97 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד היו 35 קורבנות. הרצח מגיע בעקבות סכסכוך בין ארגוני הפשע חרירי ובכרי.

הנרצחים הם נעים מרגיה בעל עסק שטיפת הרכבים, איברהים שחאדה, רמי מרג׳יה, מוחמד כנאנה ולואי אבו רג׳ב.

הרכב ששימש על פי החשד את היורים בכפר יפיע עולה באש // שימוש לפי סעיף 27 א'

חובש בכיר, עאטף סאלם, ופרמדיק, מאור אטגדי, מיחידת האופנועים של מד"א סיפרו על שהתרחש כשהגיעו לזירת האירוע ביפיע: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שמדובר בזירה קשה מאוד. חמישה פצועים שכבו מחוסרי הכרה וסבלו מפציעות קשות בגופם. הכנסנו את הפצועים לאמבולנסים ולניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם אנוש".

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בדרכם לזירת הרצח. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים כעת הערכת מצב טלפונית עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בעקבות הרצח ליד נצרת.

זירת הירי בכפר כנא, צילום: גיל אליהו/ג'יני

באירוע נוסף שהתרחש בכפר כנא, ילדה בת שלוש וגבר כבן 30 נפצעו באורח קשה מאוד. דוברות בית החולים פוריה אליו פונו השניים עדכן כי הילדה בת השלוש מונשמת וכי בן ה-30 במצב קריטי ולא יציב עם מספר פצעי ירי. הרקע לאירוע הינו סכסוך בין עבריינים. שוטרים שהוזנקו למקום האירוע, החלו בסריקות לאיתור החשודים בירי ופתחו בחקירת נסיבות המקרה.

זירת אירוע הרצח ביפיע // תיעוד מבצעי מד"א

חובש בכיר במד"א אנס עואודה סיפר שנכח בזירה סיפר: "ילדה בת שלוש הובאה אלינו לתחנת מד"א כשהיא סובלת מפציעות חודרות בגופה, ופצוע נוסף, גבר כבן 30 הובא לחבירה עם צוות מד"א בכביש סמוך כשגם הוא סובל פציעות חודרות בגופו. הענקנו לשניהם טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבם קשה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לרצח: "אני מזועזע מהרצח הנורא ליד נצרת. אנחנו נחושים להפסיק את שרשרת הרציחות הללו. נעשה זאת לא רק בתגבור המשטרה, אלא גם בסיוע של השב"כ. אני נחוש להכניס את השב"כ כגורם מסייע למשטרת ישראל נגד הפושעים הללו, נגד ארגוני הפשע, נגד הרציחות הללו.

"קיימתי שורה של ישיבות כבר השבוע בנושא הזה עם גורמי הביטחון, המשפט והמשטרה, ואני מתכוון להמשיך בשבוע הבא ולהגיע לתוצאה מהירה".

ראש הממשלה בעקבות הרצח ליד נצרת: "נחוש להכניס את השב"כ לפעולה"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לרצח: "מספר ההרוגים בפלילים בחברה הערבית גדל בקצב מחריד. משתתף בצער משפחות הנרצחים בכפר יפיע. ראש הממשלה חייב להתייצב בעצמו בראש צוות המאבק באלימות בחברה הערבית כפי שאני עשיתי בתקופתי, ולא להשאיר את הטיפול בנושא לבן גביר, השר הכושל והגרוע ביותר שידעה המשטרה מעודה. לא ייתכן שבחודשים ספורים עלה מספר הנרצחים ב-300% בגלל מחדל ממשלתי מתמשך".

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ הגיב גם הוא לאירוע הרצח ואמר: "המציאות של הפשיעה במדינת ישראל מזעזעת, ובחברה הערבית בפרט. לפני מספר חודשים הצגנו את 'תוכנית איזנקוט' למלחמה בפשיעה - שכוללת צעדים פרקטיים. הגיע הזמן שראש הממשלה יאמץ צעדים פרקטיים, 'ייכנס לאירוע' וישים את הנושא בראש סדר העדיפויות. הצעד הראשון צריך להיות פיטורי בן גביר שמתעסק במופעי רהב בבתי הכלא ובהדחת קצינים, במקום בצעדים בשטח. הוא לא יכול לטפל באירוע מורכב כזה, וספק אם הוא מעוניין לטפל בו".

שר המשפטים לשעבר גדעון סער תקף גם הוא: "תוך דקות ספורות - שתי תקריות ירי קטלניות בכפר כנא וביפיע. בשבוע בו התפטר ראש האגף למאבק בפשיעה בחברה הערבית במשטרת ישראל - החידלון הולך ומעמיק. ומה עשה נתניהו השבוע בנושא? או-אה, הוא נפגש השבוע עם סיעת חד״ש-תע״ל! בן-גביר? הוא בכלל לא בארוע. איזו חבורה של כשלונרים!".

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "״זהו מצב חירום. מדינת ישראל מתמודדת עם גל אלימות ופשיעה קיצוני. הטרור האזרחי מכה בראש ובראשונה בחברה הערבית, אך הוא לא נעצר שם. כדרכו של טרור – אין לו גבולות. רצח ועוד רצח, נשים וגברים, בכל גיל, וגם היום - מה שנראה ממש כמו טבח ביפיע".

בן גביר בזירת הטבח ביפיע: "עשרות שנים של הזנחה מתפוצצות לנו בפנים" // צילום: המשרד לביטחון לאומי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אנחנו עומדים יחד עם ראשי הרשויות בחברה הערבית וקוראים לממשלת ישראל, למשטרה ולכוחות הביטחון לפעול ביד קשה בשטח, להקצות משאבים גדולים שחסרים, ולערוך טיפול שורש בבעיית האלימות ובעיקר בארגוני הפשיעה בחברה הערבית, בשיתוף ראשי הרשויות, המנהיגים המקומיים.  אנחנו מברכים על כל החלטה שתכליתה להיכנס לאירוע ולהקים ועדה מיוחדת. הדברים ייבחנו במעשים".

יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה: "המדינה איבדה שליטה והיא מפירה את אחד מאבני היסוד של כל מדינה באשר היא: הזכות לבטחון אישי", כך הגיבה לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות, על הטבח בנצרת.

"על המדינה להתעשת ולנקוט לאלתר בשורה של צעדים למיגור האלימות בישראל, שיצאה מכלל שליטה, ולגנוז את התוכנית להצפת השוק בעוד עשרות אלפי כלי נשק תוך מתן הקלות משמעותיות לכל מי שיחפוץ בהתחמשות".

השתתף בהכנת הידיעה: איציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר