איך להאריך חיי פרחים באגרטל

ברוב המקרים, זרי פרחים באגרטל יחזיקו בין שבוע לשבועיים, כתלות באיכות הפרחים ובתנאים שקיבלו, השאיפה היא לשמור עליהם יפים ושמחים לאורך זמן ותופתעו לגלות באמצעות הטיפים החשובים שאספנו בשבילכם הפרחים יוכלו אפילו להכפיל את אורך חייהם. ישנם לא מעט מיתוסים בעניין הארכת חיי פרחים באגרטל, חלקם מופרכים ומוזרים לכן חשוב לשים את הדברים במקומם ולעשות סדר בבלאגן

הדבר הראשון והחשוב ביותר, כשאתם קונים פרחים, כפינוק לעצמכם או כמתנה, תמיד וודאו שהם טופלו בצורה טובה לפני שהגיעו אליכם. כלומר, אנשי מקצוע העוסקים בגידול ומכירת צמחים ופרחים יודעים היטב שצריך לשמור על הפרחים מרגע קטיפתם ועד להגעתם ללקוח בטמפרטורה של 20 מעלות, עם אוורור אך ללא רוח.

בתנאים האלה, הפרחים נשמרים בצורה האידאלית והם לא מתאפשרים בדוכנים קטנים וחמים בצידי הכבישים. לכן תמיד בראש ובראשונה, כדאי לרכוש את הזר מחנות פרחים מסודרת אשר דואגת לרווחתם ולתנאים טובים גם בתקופת אחסונם הקצרה. את הטיפ הזה קיבלנו מהצוות של Haifa flower – חנות פרחים בחיפה מהוותיקות בעיר עם למעלה מ-15 שנות ניסיון ואלפי לקוחות מרוצים.

הזר בבית, מה עכשיו?

לפני שתיגשו לטיפול בזר עצמו, בחרו את האגרטל שבו תרצו להניח אותו ושטפו את האגרטל היטב גם אם הוא נראה נקי, שימו לב יש להוריד היטב את כל שאריות הסבון. עדיף שלא להשתמש במי ברז (האבנית והמינרלים שקיימים בהם פוגעים בפרחים כשאין את הסינון של האדמה בה הם צומחים), מומלץ להשתמש במים מזוקקים, מי מזגן או גשמים אם יש אפשרות.

אחרי שמילאתם את האגרטל הנקי במים טובים, יש מספר דברים שאפשר וצריך לעשות עם הזר עצמו כדי לאפשר לו לחיות כמה שיותר. קודם כל, כדי להסיר שאריות לכלכוך (שיחדרו למים) ולהגדיל את שטח הפנים של הגבעול הניזון מהמים, חיתכו את קצוות הגבעולים באלכסון.

בנוסף, לחלק מהגבעולים יש פרחים גם בחלקם התחתון, חשוב מאוד להסיר את העלים הנמוכים שעל הגבעול – את זה עושים כדי למנוע כניסת עלים לתוך המים. במקרה שבו משאירים את העלים שנמצאים בתחתית הגבעול, הם מרקיבים ועלולים לקצר באופן משמעותי את חיי הזר.

יש טיפ נוסף, שבטוח יישמע לחלקכם מוזר, אבל הוא בהחלט עובד. אם תרצו להימנע מריחות לא נעימים שעלולים להיווצר בתוך האגרטל עצמו אפשר להוסיף כפית אקונומיקה למים- חשוב מאוד לא לשים יותר מידי אחרת הזר יורעל. תופתעו לגלות שגם פרחים אוהבים סוכר, הוא משמש כמזון זמין לגבעולים שבתוך המים ולכן מומלץ להוסיף כפית מהגרגרים המתוקים למים שבאגרטל.

מיקום ושגרה

אמנם כשהפרחים באדמה הם אוהבים וזקוקים לאור שמש וגם לאויר, אבל כשהם נמצאים באגרטל שמש ישירה תזיק לזר בצורה משמעותית ותגרום לנבילה של הפרחים בתוך ימים בודדים. יש לשים את האגרטל במקום מוצל (למשל, לא על אדן החלון) ולשים לב שהזר לא מקבל רוח קבועה וחזקה מידי (כמו של מזגן למשל), גם זה עלול להזיק לפרחים מאוד.

רוב האנשים לא יודעים שפירות בשלים פולטים גזים טבעיים באופן קבוע, הגזים האלה פוגעים בפרחים ומזרזים את מותם ולכן, אם יש לכם סלסלת פירות מרשימה וחשבתם שהזר ייראה נהדר לידה, תחשבו שוב. פרחים ופירות באמת נראים טוב זה ליד זה (כמו בהרבה ציורים מפורסמים), אבל אם אתם רוצים להאריך את חיי הזר שלכם כמה שיותר, תפרידו אותם ושימו את האגרטל במקום אחר.

בכל כמה ימים (יומיים עד שלושה) צריך להחליף את המים באגרטל ולמלא אותו מחדש. אם כבר החלפתם מים אז כדאי מאוד להקדיש עוד דקה ולגזור שוב את קצוות הגבעולים באלכסון, כך תעזרו לפרחים לחדש את הפתחים מהם המים מגיעים עד לעלי הכותרת היפים.

כשזר פרחים באגרטל מקבל את הטיפול הראוי הוא יכול להכפיל ואפילו לשלש את אורך חייו, מדובר בכמה פעולות פשוטות שכל אחד יכול לעשות כדי לשמור על הפרחים לכמה שיותר זמן. כמובן שחשוב לזכור את מה שציינו גם בהתחלה, וודאו שהפרחים שאתם קונים מגיעים ממקור איכותי וקיבלו את הטיפול הראוי עד שהגיעו אליכם וכך תבטיחו שהטיפול המסור שלכם יעבוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר