freepik

תרבות הקפה בעידן הדיגיטלי

הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. הן משמשות אותנו לצריכת תקשורת, לצריכת בידור ולשיתוף מידע. כשמדובר בקפה, הרשתות החברתיות הן גורם משמעותי שמשפיע על תרבות צריכת הקפה

בשיתוף קרמה+

בקפה, כמו בכל תחום אחר, הרשתות החברתיות פתחו צוהר חדש לעולם של אפשרויות. הן מאפשרות לאנשים לחלוק את אהבתם לקפה עם אחרים, לחקור סוגים חדשים של קפה, ולהיחשף לקפה מכל רחבי העולם. פנינו לחברת קרמה+ (לאתר החברה: https://creama.co.il/ ), מחלוצות תחום האספרסו האיכותי בישראל שהאירה לנו את מהות הקשר בין תעשיית הקפה לרשתות החברתיות.

מאמנות הלאטה ועד למגמות חדשניות בצריכת הקפה
פלטפורמות כמו אינסטגרם וטיק טוק מעצבות את תרבות צריכת הקפה בדרכים רבות ומגוונות, תורמות לקפה להיות נגיש, מגוון וייחודי וכמובן ממותג כמוצר לייף סטייל לכל דבר.
הרשתות החברתיות עוזרות להעלות מודעות לקפה מיוחד, קפה שמופק מפולי קפה מגידולים מובחרים, הן מעודדות אנשים לחפש קפה שיש בו יתרונות בריאותיים, ומציפות את הטרנדים החדשים בעולם הקפה, כמו קפה קר או קפה נטול קפאין.

אינסטגרם שינתה את האופן שבו אנו תופסים קפה: משפיעני רשת בתחום הקפה הפכו לכוח משמעותי באינסטגרם,  הם מעצבים את הדרך בה אנשים צורכים קפה ומכתיבים טרנדים. הפלטפורמה משפיעה מאוד בעליית מגמות חדשניות בסוגי הקפה, ובמגמה העולה של שתיית קפה קר. אינסטגרם יצרה גם תחושה של קהילה בקרב חובבי הקפה, כאשר משתמשים מתחברים סביב אהבתם המשותפת למשקה.

 

ההשפעה של טיק טוק על תרבות צריכת הקפה: טיקטוק יצרה מרחב לחובבי קפה, שאוהבים להתנסות בהכנת קפה בבית. מהכנת קפה מוקצף ועד לקוקטיילים של קפה, כשהמשתמשים משתפים את הטייק הייחודי שלהם ש כוס הקפה המושלם שהכינו. הרשת העצימה אנשים ליצור ולהציג את העדפות הקפה והטקסים הייחודיים שלהם.

טיק טוק משפיעה על היקף רכישת מוצרים כמו מקציף חלב ומכונות קפה. אוהבי הקפה מנסים להתחקות  אחר כוס  הקפה המוגשת להם בבית הקפה, ומנסים את זה בבית.

 

קהילה דיגיטלית של חובבי קפה : הקשר בין קפה למדיה חברתית הוא הרבה  יותר מפלטפורמות ספציפיות, שכן למדיה החברתית בכללותה יש השפעה ניכרת על תרבות הקפה. המדיה החברתית מתעלה על מחסומים גיאוגרפיים. הרשתות החברתיות מאגדות קהילות דיגיטלית בינלאומיות של חובבי קפה שמתחברים סביב אהבתם ההדדית למשקה. הרשת החברתית מאפשרת לחובבי קפה ברחבי העולם להתחבר, לשתף וללמוד זה מזה. לייצר אינטראקציות בין-תרבותיות, להציג שיטות חליטה חדשות ולעזור לחובבים ללמוד על ההיסטוריה של הקפה ולגלות מסורות קפה מרחבי העולם. קהילות דיגיטליות של קפה יכולות לספק השראה לאנשים לנסות דברים חדשים, ולפתח את הטעם שלהם בקפה. חברי הקהילה יכולים לשתף מתכונים חדשים, טיפים ועצות, וכן תמונות וקטעי וידאו של הקפה שלהם.

משפיעני קפה וקהילות דיגיטליות: קהילות מקוונות ומשפיענים ממלאים תפקיד מרכזי בעיצוב העדפות של צריכת הקפה. משפיעני קפה ברשתות החברתיות צוברים כמות גדולה של עוקבים שההמלצות והביקורות שלהם משפיעות על הבחירות של הקהלים המעורבים שלהם. הם מעלים תמונות של קפה לסוגיו, קטעי וידאו, אופן הכנה, מתכוני תערובות קפה ועוד. הם מעלים מודעות  לסוגים חדשים של קפה, לשיטות הכנה חדשות, ולטרנדים חדשים. הם גם מסייעים לאנשים למצוא את הקפה האהוב עליהם, ולפתח את הטעם שלהם בקפה, מעניקים טיפים ועצות להכנת קפה. יצירת תחושת שייכות: קהילות דיגיטליות של קפה יכולות לעזור לאנשים להרגיש שייכים, ולמצוא חברים חדשים בעלי עניין משותף. זה יכול להיות משמעותי עבור אנשים שאינם נמצאים בקרב קהילה של חובבי קפה באופן פיזי.

מגמות בתעשיית הקפה: בתעשיית הקפה עוקבים מקרוב אחר המדיה החברתית כדי ללמוד את ההעדפות המשתנות ולנצל מגמות מתפתחות. כך למשל חברות הקפה שוקדות על פיתוח מוצרים חדשים ועל יצירת חוויות שראויות לשיתוף ברשתות החברתיות, הן ממנפות אסטרטגיות שיווק חדשות המותאמת למדיה החברתית, כמו לספר את סיפור המותג, שעוזר להם ליצור קשרים אמיתיים ומשפר את מעורבות הקהל ונאמנותו. או להעניק מידע בעל ערך, ולחלוק את המומחיות עם הגולשים, ובכך לבסס את אמינותן.

המדיה החברתית השפיעה על האופן שבו אנשים צורכים קפה, כשמשתמשים מחפשים משקאות ייחודיים ותמונות ויזואליות מושכות עין כדי להציג אותם בפיד שלהם.

עתיד הקשר בין קפה, לייף סטייל והמדיה החברתית מתפתח כל הזמן, ועשוי להשתנות בעתיד. פלטפורמות חדשות עשויות לצוץ ולהשפיע על תרבות הקפה בדרכים חדשות וייחודיות. השפעת המדיה החברתית על מגמות הקפה והרגלי הצריכה עשויה להשתנות עם הזמן. ייתכן שתעשיית הקפה תצטרך להסתגל כדי לעמוד בדרישות המשתנות של המדיה החברתית ומשתמשיה.

בשיתוף קרמה+