"אני מאי גולן מהשכונה ואני האמא של הלא פוליטקלי קורקט"

"אני לא אהיה פוליטיקאית מהזן שמעצבים אותי להיות". ח"כ מאי גולן, השבוע | צילום: כפיר זיו, איפור ושיער: הלן אמויאל, סטיילינג: מיכל עובדיה, שמלה: בוטיק GAMLA, טבעת : פנדורה

"לפיד, ליברמן ומרב מיכאלי צריכים לשטוף את הפה באקונומיקה לפני שהם מדברים על השפה שלנו" • "הפקידות המשפטית, ארגוני השמאל והתקשורת הם חונטה מנותקת, שעושה הכל כדי שההמונים בצבע השני לא יתרבו בטעות" • "הוטרדתי, לא פעם ולא פעמיים, על ידי אישי ציבור בכירים" • "אני נשארת בדרום ת"א מטעמים אידיאולוגיים, ורואה בזה התיישבות לכל דבר ועניין" •  "הדמות הציבורית שלי לא מקילה עלי למצוא אהבה, אנשים שוכחים שאני אישה עם רגש ולב" • ח"כ מאי גולן בת ה־35 היא הילדה הרעה של הליכוד - והיא נהנית מכל רגע

הפעם האחרונה שבה ח"כ מאי גולן פתחה בפניי את ליבה היתה לפני 23 שנים. היינו בנות 12, שתי ילדות שבאו משני הקצוות המנוגדים של תל אביב - היא מדרום העיר ואני מהצפון - והדהמנו את הסביבה בחיבור בינינו. הכרנו על רחבת הריקודים בבת המצווה של חברה משותפת, ומייד ניצתה בינינו חברות שנמשכה שנה והיתה רוויה בצחוקים ובשמחת חיים.

שתינו למדנו על בשרנו עד כמה ילדים מסוגלים להיות אכזריים. מאי סבלה מחרם, ואני הייתי רחוקה מלהיות מלכת הכיתה, ועד מהרה מצאנו זו אצל זו את המקום המכיל והמפרגן שחיפשנו. לא פלא שעם כניסתה לכנסת, הגישה גולן הצעת חוק למניעת ביוש וחרם חברתי בבתי הספר וברשת.

בסיומו של ערב בלתי נשכח במסיבת פיג'מות בביתי, מעט לפני שכבו האורות, אמרה מאי שכיף לי שאין לי במדרגות הבית בשכונת ל' "אנשים עם מזרקים", כמו שיש אצלה בבניין בתחנה המרכזית. אני גם זוכרת היטב ילדה שמעולם לא חששה להביע את דעתה בקול רם כדי לתקן עוולות. זאת הסיבה שלא הופתעתי לרגע כשהפכה לחברת כנסת.

בניגוד לנוהל המקובל בראיונות מסוג זה עם ח"כים, שמוקפים ביועצים ובדוברים שמטרתם להגן עליהם מ"פיגועים תקשורתיים" - לראיון איתי בוחרת גולן להגיע ללא מלווים.

"מה קורה, יא משוגעת?" היא מתפרצת ללובי כפר המכביה שבו קבענו להיפגש, לבושה בטייץ, לרגליה סניקרס ושיערה אסוף לקוקו. "וואלה, תראי אותנו אחרי 23 שנה, הפוליטיקאית והעיתונאית. תביאי חיבוק".

כשהיא מבחינה לפתע ביו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, שיושב במקרה בלובי בפגישה, היא מחייכת מאוזן לאוזן: "רגע מאמי, אני חייבת להגיד לו שלום, מזמינה לי שוקו - ואנחנו נותנות בראש".

שאפו שהגעת בלי פמליה.

"אני לא יכולה להשתנות. אני לא אגיע לראיון עם מישהו שימדר או ימַמלך אותי, יהפוך אותי לממלכתית. אם לא אהיה מי שאני, הקהל שלי יקלוט בשנייה. אני מאי גולן מהשכונה, בת לאם חד־הורית, ואני מאמינה שהטוב והאמת חייבים לנצח. יש לי הסגנון שלי, ולא אהיה פוליטיקאית מהזן שמעצבים אותי להיות. אם כבר, אהיה פוליטיקאית מהזן החדש. לא מזויף ולא מתיימר. אני האמא של הלא פוליטיקלי קורקט, ואני גאה בזה".

אם כבר פתחת בסגנון שלך, בואי נודה שהוא חוטף על הראש לא מעט, בייחוד משמאל.

"מעבר לשמות הנרדפים שיש לי מהשמאל הבזוי בטוויטר - פרחה, צ'חלה, שכונה, ברברית, עלובה וכו' - לאחל לי לא לחיות? לאחל לי לא להביא ילדים לעולם? לאחל לי לחוות מכאובים קשים ומחלות?"

אכן, דברים קשים.

"בהתחלה הייתי עושה צילומי מסך, להזכיר לעצמי שזה קיים שם, שלא אחשוב שדמיינתי".

שקלת לסגור את חשבון הטוויטר?

"שאלה מעולה, אבל אני לא מוכנה לחיות רק בבועה של התמיכה שלי. אני רוצה להיות חשופה גם לרשע. הטוויטר הוא זירה של רוע, התנשאות, גזענות וטינופת ברמה שלא ידעתי שקיימת בעולם. הגידופים והקללות והאיומים והאיחולים שאני מקבלת שם, לי, לאמא שלי בת ה־74, לעדה שלי, לתומכים שלי - זה כאילו להסתכל לשטניות בעיניים. בבחירות האחרונות כל אנשי מחאת בלפור הגיעו לתהומות שלא דמיינתי.

"חשבתי לסגור, ואז ישבתי עם עצמי והחלטתי שתי החלטות. הראשונה, שאני בשום צורה לא אכנע לרוע של השמאל שמקלל, ואם צריך, אני אהיה תקועה להם כמו עצם בגרון. מי שרוצה, שיבלע, ומי שלא - שייזהר לא להיחנק. ואני לא מתכוונת להתנצל על המשפט הזה.

"אני לא מתכוונת יותר לעולם להוריד את הראש בפני שנאת החינם המפלצתית הזאת. כל הטרולים העלובים שמגיבים בלי תמונה בשם השמאל הנאור ויפה הנפש, שכותבים לי את הדברים האלה.

"ההחלטה השנייה היתה שבעמוד שלי הם לא יקבלו שוב במה. מי שמטנף את הפה - נחסם. יכולים לבקר אותי בצורה עניינית ולצאת חוצץ נגדי, אבל ברגע שמקללים או יורדים לרזולוציה אישית - נחסמים. חופש ביטוי הוא לא מתן זכות ללשון הרע".

לא מזמן תושב ראשל"צ כינה אותך "מרוקאית זבל". השד העדתי עדיין כאן?

"ודאי שהוא כאן. כל מי שמנסה לטמון ראש בחול ולומר שזה לא קיים, הוא או תורם לעניין או פחדן. ולמה? מכיוון שאי אפשר להתעלם מאינספור הערות גזעניות. אי אפשר להתעלם מהעדפות מסוימות וממי שמושך בחוטים ומנהל את ההצגה בפקידות המשפטית הארכאית והאליטיסטית.

"יש היום שלוש רשויות במדינה: הרשות המחוקקת היא הפקידות המשפטית, הרשות המבצעת היא ארגוני עמותות ומפלגות שמאל, והרשות השופטת זו התקשורת.

"מדובר בחונטה מנותקת, שמבחינתה אפשר וצריך לעשות הכל כדי שההמונים בצבע השני לא יתרבו בטעות ולא ישתלטו פה על המדינה. אבל לצערם, סיימנו להוריד את הראש וסיימנו להתנצל וסיימנו לשחק את המשחק לפי החוקים שלהם, שהם אמרו להורים שלנו איך לשחק. הפעם אנחנו קובעים את החוקים, והחוקים לא יהיו לנוחיותם יותר".

עם ח"כ איתמר בן גביר, בביקור בכפר קאסם. "יש פה ממשלה ללא שום לגיטימיות ציבורית, שיש לה צבא של תקשורת שמאל",

 

• • •

גולן (35), צעירת חברות הכנסת במשכן, נבחרה בגיל 32 בפריימריז של הליכוד במקום ה־32 הריאלי, ששוריין למשבצת הצעירים, והתקדמה מאז למקום ה־29, עקב עזיבות ושריונים נוספים שעשה יו"ר התנועה, בנימין נתניהו.

לאורך ארבע מערכות הבחירות האחרונות שימשה גולן יו"ר מטה הצעירים בליכוד. כשלא נכנסה לכנסת בבחירות מועד ב' ב־2019, מינה אותה נתניהו לדוברת הבינלאומית של הליכוד, בזכות יכולות ההסברה והשפה האנגלית שבפיה, שאותה למדה בילדותה מצפייה בערוץ MTV ובסדרות אמריקניות. היא לא מכחישה שהמינוי היה דרכו של נתניהו לשמר אותה במפלגה.

כעבור כמה חודשים, אחרי מערכת הבחירות השלישית מתוך ארבע, חזרה להיות ח"כית ושובצה במקום ה־30 ברשימה שקיבלה בקלפיות 30 מנדטים. בין הצעות החוק שהגישה: סיוע לפושטי רגל, שימוש בזרע חייל שנפל במהלך השירות הצבאי ולא הותיר אחריו צאצאים, חוק יסוד ההגירה וחוק החרם, שמעניק סל כלים להתמודדות עם הסוגיה.

"חוויתי הרבה בזמן קצר. בגלל ריבוי מערכות הבחירות, אני מרגישה שאני 30 שנה בפוליטיקה. אם לפוליטיקאי לוקח שנים לעצב את עצמו, אני קיבלתי את זה במרתון. אני רוצה להעצים את מה שחשוב".

מה חשוב? לעשות רעש שירשים מתפקדי ליכוד וישרת אותך בפריימריז הבאים, שבהם כבר לא תוכלי להתמודד על משבצת הצעירים?

"אי אפשר להגיד עלי שאני דמגוגית או פופוליסטית. אני עובדת מהנשמה. הקב"ה שם אותי פה. אני לא רואה שום פריווילגיה לשבת בשקט. אני לא מוכנה לשחק משחק ממלכתי מזויף, צבוע, שקרי ועלוב של השמאל. שיגידו עלי מתלהבת וצעקנית. אני לא מתכוונת לשנות את עצמי בגרם.

"אני מייצגת את הקול הכי חלש בחברה הישראלית, וכשאני זועקת - אני זועקת את הקול שלהם. כשאני הולכת בסופר, או נוסעת באוטו, נשים מבוגרות עוצרות ומנשקות אותי בדמעות, מספרות לי שהן מנשקות את הטלוויזיה כשהן רואות אותי, כי 'את מדברת בשבילנו'. אז מי ייקח את האמת הזו שלהן?"

העברת הרבה שעות לאחרונה במליאה, בניסיונות למנוע את העברת תקציב המדינה.

"אני משווה את מליאת הכנסת למלון בלאס וגאס (צוחקת, דר"א). הייתי שם פעם אחת, בגיל 24. לא היה לי כסף, אז ישנתי במלון הכי זול שם, וקמתי בבוקר עם פריצת דיסק. במלון היו כל כך הרבה גירויים - מופעים, אוכל, רעש, מוזיקה והימורים. לא יצאתי משם שלושה ימים, עד שהרגשתי חולה. הייתי כמו זומבי, שכחתי שיש עולם בחוץ. להבדיל אלף אלפי הבדלות, כשאני במליאת הכנסת, וכל כך מושקעת בכל מה שקורה שם, אני יכולה לשבת גם ארבעה ימים ברציפות בלי להרגיש. יש במקום הזה המון גירויים".

בהצבעות על התקציב חשת ברע.

"התייבשתי, והייתי צריכה להתפנות לעירוי נוזלים. שכחתי שהחיים נמשכים בחוץ ושלא כולם חיים את ערוץ הכנסת. התקזזתי עם יו"ר הכנסת, מיקי לוי, במהלך שנעשה ביוזמתו.

"בכל פעם שעולה לי הטון במליאה, זה בגלל שאני פועלת מהלב, מהאמת ומתחושה שאני מייצגת מיליונים. אני יודעת, מהשטח, שאני נמצאת בכל מקום. גם אנשים שלא הצביעו ליכוד אומרים לי שאני הקול שלהם. אני מקבלת מאות הודעות ביום, שלא לדבר על לייקים בפייסבוק וצפיות בערוץ שלי ביוטיוב".

בכנסת קוראים לך ילדה.

"ילדה ילדה, אבל בבית המחוקקים. כל מי שמכיר אותי יודע שאני בכלל לא ילדה, אחרי כל מה שעברתי בחיים. זה לא מקטין או מעליב אותי. להפך, זה אפילו החמיא לי שלמרות החזות של הג'ינס והסניקרס אני נמצאת במקום חשוב וגדול. אנשים שקוראים לי ילדה נאלצים לקחת אותי ברצינות".

מירי רגב מכנה אותך "מירי רגב הקטנה".

"אם מירי קוראת לי ככה, אני צריכה לקחת את זה כמחמאה, כי היא אוהבת את עצמה. אני לוקחת כל דבר שחבריי לליכוד אומרים לי כמחמאה, אבל השמאל הצבוע, האליטיסטי והמתגזען לקח את זה כדי להקטין או להשפיל אותי, כאילו אני נגררת של משהו שהם שונאים. אני לא דמות קטנה של אף אחד.

"מבחינתי, כל חבריי לליכוד הם השראה. כולם מודל לחיקוי ודמויות שאני מעריכה ברמה הגבוהה ביותר. עם זאת, אני באה עם דרך מאוד ספציפית משלי, לא דומה לאף אחד".

מתייעצים בך במפלגה?

"אני יודעת שהמחנה הלאומי מרוצה מהאמת שאני מובילה. מבין שלל הדיקטטורות בממשלת השמאל ההזויה הזאת, המפלגה שלנו היא הדבר הדמוקרטי היחיד שנשאר. בישיבות הסיעה שלנו זה לא רק שהדיקטטור מדבר והניצבים מריעים. אצלנו כל אחד מביע את דעתו, ובסיום הישיבה יש הצבעה שלפיה מכריעים, גם אם היא בניגוד לעמדת היו"ר. דבר שלא היה עובר בתקנון של לפיד מטעם לפיד".

לפיד. "לא יהיה רה"מ", צילום: אריק סולטן

 

מה את חושבת על ההתבטאויות האחרונות של ח"כ דודי אמסלם, שכוללות את המילים "נדרוס אתכם" ו"מכלאות", ושהובילו אזרחית מהצפון להגיש תלונה במשטרה?

"איזו? זו שהמציאו או זו שפברקו? חברי דודי אמסלם הוא איש של אמת וצדק, והוא מגבה אותי בכל מילה ומילה שיוצאת לו מהפה".

את ואמסלם נחשבים לחלק מחבורת הצעקנים. ההתלהמות לא מוציאה לכם, ולכנסת בכלל, שם רע?

"לא מקובלת עלי המילה צעקנים. אני לא צועקת. אם כבר, אני זועקת. ואני אומרת את הדברים שלי בצורה נחרצת ולא תפלה. לכן זה מפריע לכל מיני עסקנים קטנים, שרוצים לקטלג אותי כצעקנית כדי למסמס את האמת שאני אומרת.

"מעניין איפה היו אותם ממלכתיים מתוקים למיניהם, כשמיקי לוי, יו"ר הכנסת, צווח במליאה על נתניהו, הליכודניקים והחרדים. כשתמר זנדברג גידפה ומיכל רוזין השתוללה כמו אחרונת התגרנים, וכשקראו לנו חארות, בבונים, לא נורמליים, טיפשים, עדר בהמות, מנשקי קמעות ומזוזות, משתטחים עלובים.

"כל חבורת השקרנים הזו, שאני קוראת לה כת ביביפובית, היא חבורה של אנשים שסובלים מפוביה חשוכת מרפא. אני לא צריכה להנמיך את הקול שלי כדי שהטראומות לא יעלו להם משלטון נתניהו. הטראומה עוד מעט תחזור, לפני שהם ישימו לב, והפעם היא תחזור בצורה כזו שאני לא יודעת אם הם יצליחו להתאושש ממנה.

"החוצפה ועזות המצח לקטלג אותנו כמתלהמים, כשאין מילה בספר שהם לא כתבו נגד ראש הממשלה לשעבר ולעתיד, בעזרת השם. כשבמחאת בלפור הלכו עם מיצגי ראווה של בובות מין ונתניהו תחת גיליוטינה וארון קבורה שלו, קראו לנו צאצאים של יגאל עמיר".

מי זה "הם"?

"השמאל, לפיד, ליברמן, מרב מיכאלי ואנשי מחאת בלפור. בשמאל צריכים לשטוף את הפה באקונומיקה לפני שהם מדברים על השפה שלנו.

"יש פה ממשלה ללא שום לגיטימיות ציבורית, שיש לה צבא של תקשורת שמאל. הם צווחו במחאת בלפור, טענו שנתניהו יתבצר שם כשיצטרך לעזוב, וראינו איך הסתיימו התחזיות הקודרות והשקריות שלהם. היום המחאה מול הבית של בנט ברעננה לא נעימה להם, אז בתקשורת מצדיקים את ההחלטה להרחיק משם הפגנות.

"זאת ממשלה שאומרת ש'להכיל מתים זה בסדר' (התבטאות של איילת שקד על הקורונה, שעליה התנצלה בהמשך; דר"א), ושצריך לזרוק אותנו 'במריצה לזבל' (התבטאות של אביגדור ליברמן על החרדים ונתניהו; דר"א). זאת חבורת צבועים ומרעילי בארות, והם לא יחנכו אותנו איך לדבר.

"התקווה שלי היא כשנחזור לשלטון בגדול, שיגעון הגדלות שיש להם עכשיו יגרום להם למפלה הרבה יותר כואבת ממה שהם מדמיינים. ככל שעולים יותר גבוה, הנחיתה מטה יותר מכאיבה".

את מיודדת מאוד עם יוראי להב־הרצנו מיש עתיד.

"יוראי בחור מקסים, טוב לב, חברתי, שמסתכל עלי מעבר לתדמית. בזכותו גיליתי שבתוך דעה פוליטית סופר־מנוגדת לשלי יש אנשים שעדיין אפשר לעשות איתם טוב לחברה הישראלית. יש בינינו שיחות אישיות על הכל, והוא מהמם".

להב־הרצנו. "טוב לב", צילום: אורן בן חקון

 

• • •

כשאני שואלת לדעתה על החלטת ח"כ יולי אדלשטיין להתמודד בפריימריז על ראשות הליכוד, היא נושמת ושואפת במורת רוח מופגנת. אחר כך היא משיבה בלקוניות ש"הליכוד היא מפלגה דמוקרטית שאני גאה להיות חלק ממנה, ולכל אחד יש הזכות הנפלאה להתמודד".

אדלשטיין. "זכותו להתמודד", צילום: אפרת אשל

 

אחרי שקראה לאחרונה לממשלה "כת אנטי־ביביסטית חולנית שמונעת משנאה", היא בטוחה שנתניהו יחזור לראשות הממשלה בקרוב, "כי לפיד לא יהיה ראש ממשלה במדינת ישראל, בגלל השותפים הקואליציוניים הלא טבעיים שלו, ואני בספק אם בנט יסיים את כהונתו כראש הממשלה בכלל".

מבחינתך, אין שום היבט שנתניהו טעה בו בהתנהלותו? כל הביקורת נגדו נובעת רק משנאה כלפיו?

"נתניהו לא טעה בשום מקום. הדבר היחיד שהוא טעה בו, אם כבר, זה בכמות השנאה והקנאה והחרמות האישיים דווקא מצד האנשים שהוא גידל, עזר והדריך. אנשים שהפנו לו עורף.

"מה שעשה נפתלי בנט ייזכר לדיראון עולם. זה המעשה השפל, הבזוי והמכוער ביותר שיכול לעשות פוליטיקאי שעוד טוען להיות איש ימין ערכי, והוא ייזכר ככתם המכוער ביותר של ההיסטוריה של המחנה הלאומי. נתניהו הנהיג מדינה בצורה כל כך מוצלחת, ברמה שצריך להגיד לו תודה".

את עוקבת אחרי משפטו? עדות ניר חפץ?

"אני אסכם לך במשפט, בלי גרם של פופוליזם ודמגוגיה, מעמקי נשמתי: מדובר באחת מתפירות התיקים המסוכנות והמושחתות ביותר שנראו פה בישראל. מה שקורה עם תיקי נתניהו המומצאים והעלובים זה ניסיון דיקטטורי חשוך ומסוכן לא רק להפיל ראש ממשלה מכהן, אלא להפיל מחנה שלם".

את מכירה מקרוב את משפחת נתניהו?

"אתחיל משרה נתניהו. צפיתי באישה הזו הרבה שנים, ויכולתי ליפול בקלות לדיסאינפורמציה של התקשורת ולחשוב שמדובר באישה זדונית ומפחידה. בשנתיים האחרונות היתה לי זכות להכיר אותה, והיא הסיבה שהיום, יותר מאי פעם, אני עוד יותר לא מאמינה לתקשורת. היא אדם הפוך לחלוטין ממה שתיארו".

מה דעתך על בנם, יאיר נתניהו, ופעילות הרשתות החברתיות השנויה במחלוקת שלו?

"כשיאיר התחיל להתבטא ברשתות, זה היה ניצוץ של תקווה בחושך. מבחינתי, הוא הילד שהצביע על המלך ואמר שהוא עירום. המלך זה התקשורת. הוא אומר את האמת, בלי שום פילטר. האמת הכואבת והפוצעת שהייתי צמאה לשמוע. כבן של ראש הממשלה הוא יכול היה לשבת בשקט ולהיות ממלכתי, אבל הוא בחר שלא, והוא אמיץ. אני מקווה שהוא ימשיך כך".

יש סרטון מפורסם שבו את נראית עומדת מול נתניהו ואומרת לו שאם הוא לא ימשיך להוביל את המדינה, זוגות צעירים יירדו מהארץ. זה קרה?

"החשש שלי היה אמיתי, וקיבלתי עשרות הודעות מאנשים שאמרו שבקונסטלציה הנוכחית, עם המיסים הרשעים שליברמן מעביר, עם העובדה הנסתרת שראש הממשלה בפועל הוא מנסור עבאס, ועם הטרור שמרים את הראש כשהוא קולט מי מנהל את העניינים - הם יעבירו את מקום מגוריהם באופן זמני, עד שנתניהו יחזור לשלטון".

את יודעת על ישראלים שעשו זאת?

"היו אנשים שעשו רילוקיישן זמני, כי הם חוששים. כאמור, קיבלתי עשרות כאלה".

יש לה שני עמודי פייסבוק, אחד רשמי ואחד מהתקופה שלפני היותה ח"כית, וביחד הם מושכים 61 אלף עוקבים. נוסף על כך, יש לה ערוץ יוטיוב שמנוהל על ידי פעיליה ("יש בו מיליוני צפיות"), עמוד אינסטגרם, חשבון טלגרם וחשבון באפליקציית הימין החדשה "מייקי".

וכמובן, היא מפעילה עמוד טוויטר עם 24 אלף עוקבים, חלקם הגדול אמריקנים, עוד מהתקופה שבה ניהלה את החשבון באנגלית בימי מאבקיה בתופעת המסתננים בדרום תל אביב. היא מקווה שביום שבו יחזור הליכוד לשלטון תקבל את התיק שיועד לה: משרד הגירה, "כדי שסוף כל סוף נוכל לקבע מדיניות הגירה, ולשמור על הצביון היהודי במדינה".

לדבריה, היא משיבה לכל הודעה שהיא מקבלת, רובן פניות מאזרחים פרטיים שמבקשים את סיועה. כך עד השעות הקטנות של הלילה - "כשממש האצבעות שלי לא יכולות יותר לכתוב, ונופל לי הטלפון מהידיים".

בנט. "דיראון עולם", צילום: מארק ישראל סלם

 

• • •

בפרשת סרסור הסוהרות בכלא גלבוע, שעלתה בחודש שעבר לכותרות, התבטאה ח"כ גולן בחריפות על "הפיכת גוף ביטחוני למכון ליווי". לדבריה, "יש צורך בהקמת ועדת חקירה מוסמכת שתבדוק את העניינים לעומקם, כי לא יכול להיות ולו לרגע שחיילת, שוטרת או סוהרת, וכל אישה בשליחות ציבורית, תוטרד באופן מיני בצורה מחפירה. זהו אות קלון שאסור לתת לו לקרות. לא אעזוב את הסיפור הזה".

הוטרדת פעם מינית במסגרת תפקידך?

"בוודאי. יש לך ספק? הוטרדתי, לא פעם ולא פעמיים. על ידי בכירים במערכת הציבורית, בתקופות שבהן לא הייתי מי שאני היום ולא היתה לי יכולת אפילו להתנגד. אבל כן התנגדתי, עם היכולות האישיות שלי.

"זאת תופעה מכוערת, שאנשים מכוערים מרשים לעצמם לעשות. אני קוראת לכל מי שעוברת את זה לא להישבר. סוגי התגובות שונים ולא מתאימים לכל אחת. יש מי שצריכה להגיש תלונה במשטרה, יש מי שיכולה להתנגד, ויש מי שצריכה ללכת לתקשורת. כל התגובות הן בסדר. העיקר לא לתת לזה לנצח אותך.

"כי הם רוצים להטריד לא רק את הגוף שלך, אלא את מי שאת, וככל שאת מעיזה להרים ראש ולהיות אישה חזקה - את בעיניהם יותר אתגר להטרדה. המאבק האמיתי הוא להוכיח להם שאם אנחנו נשים חזקות - זה לא אומר שמותר להטריד אותנו".

פיתחת מנגנון של התנהגות "גברית"?

"זה היה ככה הרבה זמן. בסביבה הקרובה שלי שאלו אותי איך זה שמצד אחד אני כל כך נשית ועדינה ורכה, ומנגד כל כך גברית. השאלה הזאת הזויה בעיניי, כי למה אני צריכה להצדיק את הכוח שלי? ולמה הוא נתפס כ'גברי' ולא כעוצמתי? במשך השנים, ככל שנכנסתי לעומק העולם הפוליטי, הבנתי שאין בו מקום לחולשה משום סוג. הבהירו לי שלפעמים להיות יותר מדי אישה זאת חולשה. אז הבטחתי לעצמי שאני אהיה הכי אישה שיש, תמיד".

הוטרדת גם על ידי חברי כנסת?

"לא כשהייתי חברת כנסת, ובזה נסיים".

"למה הכוח שלי נתפס כגברי?". גולן, צילום: כפיר זיו, שמלה: בוטיק GAMLA, טבעות : פנדורה

 

• • •

שמה המלא הוא פלורה מאי בדרה גולן. "ארבעה שמות, כמו מינימום נסיכת מונקו, רק שנולדה בתחנה המרכזית", היא צוחקת.

כבר בגיל 9 נחשפה לאור הזרקורים. זה קרה במעגל המיתולוגי של דן שילון בערוץ 2, מדורת השבט הטלוויזיונית של אותם ימים, כשהגיעה עם אמה, רימונה, להתראיין על דו"ח העוני בישראל, שיצא באותו יום.

"רצו שאמא שלי תדבר על מה זה להיות אם חד־הורית שחיה מתחת לקו העוני. אבל היא התביישה, אז העובדת הסוציאלית שלה הציעה שאני אייצג את הילדים העניים בדרום תל אביב. ישבתי לבד בכיסא, בשידור חי בלילה, עם כל האורחים המבוגרים, דדי צוקר, מנחם גולן ז"ל, חני נחמיאס, גילה אלמגור. כמעט נרדמתי שם.

"אני זוכרת שאמרו לי לכתוב שיר על המצב שלי, ואני מצטטת לך מהזיכרון: 'אנשים נהנים וסובלים, חלקם גם עניים. רוצים עוד קצת ליהנות מהחיים. רוצים לנסוע לראות את העולם כמו כולם, אך זה לא ביכולתם. מנסים ומנסים ולא מצליחים, ובסוף נגמרים החיים'.

"איזה שיר נוראי לילדה בת 9. היום אני גרה לבד בכפר שלם, ואני על ארגזים, כי בסוף החודש אני עוברת דירה לכמה בניינים ליד".

במעמדך יכולת לגור במקום אחר.

"חשוב לי להישאר בדרום תל אביב. זה הבית שלי, ואני מאמינה שנתקן את העוול שנגרם לאזור הזה, מהמסתננים ועד לפינוי כפר שלם. אני נשארת שם מטעמים אידיאולוגיים, ואני רואה בזה התיישבות לכל דבר ועניין. אני מקווה שאזכה לגור עם בעלי לעתיד ולגדל את ילדיי בדרום תל אביב".

הרמת להנחתה – איפה הבעל לעתיד?

"בנושא הזה התשובה שלי לקונית: 'בעזרת השם יתברך'. אני לא אגיד שאין לי מחזרים, כי יש, אבל להיות חברת כנסת בולטת, עם דמות ציבורית כמו שלי, לא מקל את העניין. אנשים שוכחים שהח"כית מאי גולן היא גם אישה עם רגש, לב ורצונות. מי שיראה אותי באמת, יאהב את הכל. ובעזרת השם, כשאקים בית בישראל, הבית יהיה נאמן גם לעם ישראל וגם לאמת הזוגית שלנו. אבל אני לא יוצאת לברים או למועדונים, ולא נמצאת באפליקציות. אז מה שנשאר זה גברים עם אומץ".

DanielleR@IsraelHayom.co.il

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר