"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X
שיתוף כתבה
אי אפשר לחיות בלי יד שרה
למישהי יקרה בסביבתי הקרובה נשבר הקרסול להלן מסקנות ביניים מיידיות
החיים עצמם

אי אפשר לחיות בלי יד שרה

| צילום: גיל יוחנן

למישהי יקרה בסביבתי הקרובה נשבר הקרסול להלן מסקנות ביניים מיידיות

,עודכן
0השמעה

אל תשברו קרסול. אל. זה נראה עניין כה קטן ושולי, אבל מדובר באיבר קטן ושחצן שהנשמה תלויה בו. כשאני רואה אותה מתאמצת ומתייסרת סביב פעולות פשוטות, בא לי לתפוס אותו לטלטל אותו (פחות מומלץ) ולהגיד לו: מי אתה בכלל, יא פינה נידחת, יא סמטה אלמונית בשולי הרגל, שתשבית את הגוף כולו? מי אתה, יא עצם בולטת, יא סיעה של חמישה חברים, שתבוא פה בדרישות ותהפוך את המדינה? ואז אני נרגע רגע ומבין מה שביבי הבין. שזה לא עובד ככה. זה לא עובד ככה. בקיצור: מכה.

כשהדבר הזה קרה היה לילה. רצנו כמקובל ל"טרם" - מוקד רפואה מהירה בירושלים, וכעבור שעתיים יצאנו עם גבס, הוראות המשך טיפול והנחיה שלא לדרוך על הרגל. זוועה, כאמור.

כעבור שעות אחדות, עם בוקר, כבר ניצבתי מול הדלפק ביד שרה ורוקנתי מדפים. האמת היא שאני חייב להתוודות שסבבתי בין האביזרים השונים בתאוותנות שאופפת אותי כשאני מסתובב בחנויות גאדג'טים: תן לי את הקביים האלה, את הכיסא עזוב, אבל קורקינט! תביא, תביא את הקורקינט. האדום, כן. האדום.

בדרך הביתה חשבתי על הטבעיות שבה אנו הולכים עם הנייר של הרופא ליד שרה. גם "טרם" הוא ארגון מעשה ידי אדם וקופת חולים, ללא מגע יד מדינה, וגם הוא דבר יפה וממש ראוי לציון. אבל יד שרה? וואו וואו וואו. בליבת השירות הציבורי של המדינה ניצב ארגון אזרחי לגמרי, שהוקם בידי איש מן הקהילה, ממומן על ידי תורמים מהקהילה ומשרת את הקהילה. והוא הפך להיות חלק מחוויית הקיום של המדינה.

נראה שהשורה "אי אפשר לחיות בישראל בלי יד שרה" היא שורה נכונה. כלומר, אפשר לחיות כששני הקרסוליים שלמים. אבל מה אם הם נשברים, הנבלות?

והיום כבר כל אזרחית ואזרח בישראל יודעים שבדרך מהמיון עוצרים ביד שרה (אגב, ירושלמים: בסניף הראשי של יד שרה יש גם חדר מיון לרפואה דחופה).

וזה אדיר בעיניי, כי זה מודל בריא וחזק ליכולת של הקהילה להוריד מעל המדינה העייפה והזקנה את העול ולהיכנס לשם במקומה. והיא גם עושה את זה, בדרך כלל, הרבה יותר טוב. ואל תגידו לי בוא לא נחיה מהצדקה, כי אין לך חיים מן הצדקה גדולים יותר מאשר הסתמכות על המדינה. ואל תגידו לי חמשת המ"מים, כי לא באתי להתווכח עכשיו אלא להגיד תודה ולהעלות נקודה.

ובאופן כללי אל תעצבנו אותי, הרי כבר אמרתי שהרגל של אשתי כואבת לנו.

kobiarieli@gmail.com

קובי אריאלי

בעל טור במגזין